Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL VIVARO 2,5CDTI - Gaśnie podczas jazdy. błąd P0191

02 Lis 2013 14:23 7350 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Borykam się już od kilku dni z moim Vivaro 2.5CDTI 2003r. Spróbuję opisać dokładnie sytuacje. Podczas jazdy obojętnie przy jakich obrotach ale szczególnie gdy silnik jest obciążony czyli np. pod górkę nagle gaśnie silnik nie zapalając żadnych kontrolek na desce po cofnięciu kluczyka i ponownym uruchomieniu odpali i jedzie dalej. Druga sprawa to że ciężko pali nawet na rozgrzanym silniku trzeba go długo kręcić tak jak by był zapowietrzony. Po diagnozie komputerowej i w momencie kiedy zgaśnie pojawia się błąd P0191- obwód czujnika ciśnienia szyny paliwowej , sygnał poza zakresem. W wartościach ciśnienia szyny paliwowej są takie odczyty gdy auto jest zgaszone ciśnienie w rampie skacze z 1.6-3,8 bar przy odpalaniu wzrasta ale długo trzeba kręcić tzn. 30sek. i zapala przy około 200bar gdy chodzi na biegu jałowym ma 350 Bar podczas jazdy dochodzi do 1000bar na wysokich obrotach a w momencie gdy silnik gaśnie to spada na 1,6bar. W aucie wymienione zostały elementy na nowe: świece żarowe, filtr paliwa, nowy zawór w pompie wysokiego ciśnienia i sprawdzone zostały wtryski na przelewach oraz zawór EGR. instalacja elektryczna czyli styki przerwy w prądzie też. W poniedziałek kupie w serwisie nowy czujnik ciśnienia w szynie paliwowej może coś to da. Czy zostaje już tylko pompa wysokiego ciśnienia do wymiany?? czy ktoś z Was rozwiązał już taki problem??
  • Poziom 15  
    ostatnio miałem taki przypadek. Zawór na szynie CR. Niewymienny, do wymiany cała szyna.
  • Poziom 9  
    rozumiem że ten zawór jest wbudowany w szynę i nie można go osobno kupić i wymienić zostaje tylko kupno całej szyny w serwisie? ale objawy były identyczne jak u mnie? czytałem gdzieś na forum że ktoś miał podobnie tylko że w 1,9 motorze i wymienił pompę wysokiego ciśnienia ale u mnie pracuje po odpaleniu prawidłowo skoro ciśnienie minimalne ma 350 Bar a nie chce mi się wierzyć że pompa podczas jazdy by zdychała a zaraz można odpalić i jechać dalej to raczej jak już padnie to na amen
  • Poziom 15  
    W moim przypadku zawór nigdzie nie był dostępny jako osobna część zamienna, a nie było czasu na kombinacje z podmianami na inny. Objawy identyczne jak u ciebie. Autko było bodajże z 2006 przebieg prawie 400kkm.
  • Poziom 10  
    jesli pompa sie sypie to napewno znajdziesz opilki metalu w obudowie filtra paliwa,poza tym koniec pompy objawia sie trudnym rozruchem na cieplym silniku
  • Poziom 13  
    Wymiana szyny panie kolego koszt około 500zł

    Dodano po 9 [minuty]:

    Oczywiście mówię o używce