Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda XR250R - zbyt dużo iskier na jeden OWK, schemat poszukiwany

Błażej 02 Lis 2013 18:20 2340 10
  • #1 02 Lis 2013 18:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik lub odbije. Co zrobione:
    - podstawione dwa moduły, oba sprawdzone w innym motocyklu,
    - podstawione dwie cewki zapłonowe, sprawdzone jak wyżej,
    - wymieniony impulsator przy magnecie,
    - sprawdzona wiązka,
    - całkowicie elektrycznie odłączone cewki alternatora (czy podłączone, czy odłączone, działa tak samo),
    - oczywiście sprawdzane na kilku świecach.
    Nie pali z kopniaka (rozrusznika brak), z pychu, na samostarcie. Cewka zasilająca daje do trzydziestu kilku V przy kopaniu.
    Przyznam, że pomysły mi się w tej chwili skończyły.
    Szukam też schematu do tego motocykla - Honda XR250R, czyli wersja bez stacyjki, rozrusznika, akumulatora, są za to światła, kierunkowskazy.

    0 10
  • Pomocny post
    #2 02 Lis 2013 18:24
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Iskra jest losowa czy w rytm cewki zasilającej co by oznaczało zwarcie w instalacji lub magnecie.
    Przy zwartej cewce impulsatora też jest iskra?

    0
  • #3 02 Lis 2013 18:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O widzisz! Cewki impulsatora nie odłączałem, ani nie zwierałem. Nie pomyślałem, żeby sprawdzić w ten sposób.
    Nie sprawdziłem, czy iskra jest związana z obrotem i wypada w określonych punktach, bo mi lampa stroboskopowa padła (k... jej mać ;) ).

    0
  • #4 03 Lis 2013 09:07
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Sprawdź masę modułu zapłonowego, ew. masę między modułem a alternatorem.

    0
  • #5 03 Lis 2013 09:12
    bartek_j
    Poziom 35  

    Obstawiam że magneto kręci się luźno względem wału.

    0
  • #6 03 Lis 2013 10:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    BANANvanDYK napisał:
    Sprawdź masę modułu zapłonowego, ew. masę między modułem a alternatorem.

    Sprawdzona. I to kilka razy.

    bartek_j napisał:
    Obstawiam że magneto kręci się luźno względem wału.

    Także sprawdzone. Przeze mnie, a wcześniej przez mechanika, który sprzęt robił i mu nagle zgasł.

    0
  • #8 16 Lis 2013 15:52
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Rysować? Po co? :D To najbardziej banalny układ CDI. Tak, jak w wielu innych pojazdach. Na prawdę nic odkrywczego.
    Honda XR250R - zbyt dużo iskier na jeden OWK, schemat poszukiwany
    Dzisiaj znowu trochę pogrzebałem w tym sprzęcie. Podłączyłem pod oscyloskop i ...
    przebieg zasilania - niemal idealna sinusoida. Niemal, bo w okolicach zera jest trochę rozciągnięta. Coś, jak tu:
    Honda XR250R - zbyt dużo iskier na jeden OWK, schemat poszukiwany
    tylko szczyty nie takie ostre, a łagodne. Jedynie widoczne wydłużenie w zerze. To wykres bez obciążenia, bo jak podłącze moduł bez wyzwalania, to przebieg to tylko górne połówki sinusoidy. Natomiast wykres z czujnika wygląda, jak ten czerwony tutaj:
    Honda XR250R - zbyt dużo iskier na jeden OWK, schemat poszukiwany
    tylko u mnie jest bardziej stromy. Iskra jest w pełni synchronizowana z impulsatorem i nie występuje częściej, jak wcześniej sądziłem. Jedno co, to jest jej jakoś strasznie "dużo". Jakby było ich kilka po sobie.
    Słusznie podejrzewam, że raczej nie jest to sprawa elektryczna?
    W motocyklu wymieniano pierścienie, robiono głowicę, grzebano w gaźniku...

    PS. Jako, że nie miałem jak zarejestrować przebiegów, to pozwoliłem sobie zapożyczyć z tego wątku:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2369430.html
    tak mi google podpowiedziało ;)

    0
  • #9 16 Lis 2013 17:30
    web69
    Poziom 27  

    Naprawiłem taką hondę wymieniając cały komplet (cewki, impulsator, moduł i koło magnesowe) Takie pomysły mi przychodzą do głowy: źle poskładany wał i wali iskrą nie tam gdzie trzeba, uszkodzone koło magnesowe, uszkodzony gasik (nie wiem czy zwiera zasilanie, czy impulsator)... Taką hondę odpalałem ze 3 tygodnie, po wymianie całego zapłonu okazało się, że źle gaźnik był poskładany, a objawy identyczne jak u Ciebie...

    0
  • #10 16 Lis 2013 18:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Muszę tam jeszcze z stroboskopem podskoczyć, bo mi właśnie punkt zapłonu spokoju nie daje. Bo raz na jakiś czas ładnie puknie w wydech, tak jak powinno. A potem pufa, jakby zapłon wypadał zupełnie nie tam, gdzie powinien. Gaźnik też jest podejrzany, bo był już rozkładany i czyszczony kilka razy i nie znam jego prawdziwej kondycji. Jednak to nie moja działka i wolałbym się do niego nie zabierać.

    0
  • #11 21 Lis 2013 22:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No i moje podejrzenia okazały się słuszne. Wbrew zapewnieniom mechanika, wyszło że problem jest daleki od elektrycznego. Strzeliła sprężynka w automatycznym dekompresatorze i sinik uchylał jeden zawór wydechowy co drugi cykl pracy. Stąd te naprzemienne odgłosy poprawnego zapłonu i walenia w tłumik.

    0