Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 106 1.4 8v xs 95r - niskie obroty na biegu jałowym peugeot 106 1.4 film

02 Lis 2013 19:23 4440 9
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie, mam problem ze swoim autkiem. Poniżej napisałem na czym problem polega:
    po załączeniu silnika obroty są na poziomie około 800obr/min, silnik chodzi cicho. Gdy jest ciepło albo gdy jeżdżę po mieście i odpalam go w krótkich odstępach czasowych silnik nie gaśnie. Gdy jest zimno lub gdy auto stoi całą noc i rano próbuję go odpalić auto lubi zgasnąć gdy nie dodam gazu. Gdy zaraz po uruchomieniu silnika dodam gazu auto wkręca się na obroty (około 1100obr/min) silnik się stabilizuje i nie ma problemu. Podczas jazdy auto nie gaśnie. Na światłach nie ma problemu, gdy wrzucę luz też nic się nie dzieje. Podczas jazdy wrzucenie biegu jałowego też nic złego nie powoduje. Auto ma wymieniony filtr powietrza oraz paliwa. Posiada nowe sprzęgło Luk'a. Tydzień temu zmieniłem środkowy i końcowy tłumik na nowy. Auto bierze olej (dolewam około 1l/1000km). Auto wcześniej też brało olej ale problemu z obrotami nie miałem. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkim forumowiczów!

    p.s. do tego mam kolejne pytanie: jakie powinny być nominalne obroty biegu jałowego w tym modelu jeśli ktoś wie. Możliwe, że te około 800obr są normalne a 1100obr to za dużo ale auto trzyma takie obroty żeby nie zgasnąć.

    tutaj zamieszczam link do filmu który nagrałem przed chwilą, obraz jest trochę ciemny ale wyraźnie słychać pracę silnika oraz moment gdy wskazówka obrotomierza przechodzi z 800obr na 1100obr po dodaniu gazu!

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie udało mi się zamieścić filmu
    film można zobaczyć na jutubie tytuł filmiku to:
    zbyt niskie obroty na biegu jałowym peugeot 106 1.4 8v 95r
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Obroty jałowe to 750 do 800obr/min. na ciepłym silniku. 800 obr/min ma diesel. Bez diagnostyki nic się nie dowiemy, nawet 95 rok pod komputerem coś podpowie. Wywal 50zł i będzie wiadomo co i jak.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    w poniedziałek skoczę do diagnosty podpiąć go pod kompa. Kiedyś naprawił ojcu xsarę to może z pugiem też sobie poradzi.

    Mam pytanie: czy linka od gazu może mieć znaczenie bo kiedyś ją podciągałem?!
  • Poziom 31  
    Linka pedału gazu ma być tak naciągnięta aby była delikatnie luźna gdy nie dotykamy pedału gazu a na tyle naciągnięta aby od razu reagowała na dotknięcie pedału gazu. Sam tego nie rób.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Jeżeli spala takie ilości oleju to głowica do czyszczenia i regeneracji. Jest tam tyle nagaru, że trudno aby pracowała poprawnie. Może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworowe jednocześnie sprawdzić szczelność i ewentualnie dotrzeć.
  • Poziom 2  
    Jeszcze dziś postaram się sprawdzić stan świec, sprawdzę również czy na kablach wn nie ma przebicia. Jeśli chodzi o olej to mój mechanik powiedział, że lepiej dolewać co jakiś czas niż robić remont itd. Wiadomo, renowacja głowicy na pewno nie zaszkodzi ale ile coś takiego kosztuje w tego typu silniku. Wcześniej dolewałem oleju i takiego problemu nie miałem. Auto podczas jazdy zachowuje się normalnie, nie gaśnie, kopyto ma, silnik pracuje cicho. Olej mam Mobil 1 10W40 półsyntetyk. Dodam, że są silniki które olej biorą już jako nowe. Nawet w książkach serwisowych producent potrafi zamieścić informację o tym, że silnik ma prawo brać do około 0,8l/1000km. Kolega tak ma w nowym 2 letnim 308. Wydaje mi się, że będzie tu jakaś mała pierdoła do wymiany albo regulacji. Co do tej diagnostyki komputerowej to zaznaczam, iż kontrolka check engine czy blok silnika nie świeci się po zapaleniu silnika. Podczas przekręcenia stacyjki lampka działa. Kolega polecił mi dobrego mechanika od silników u mnie w mieście także jutro do niego podjadę i może on znajdzie przyczynę zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym.

    p.s. przed wymianą wydechu jeździłem na starym przegnitym jakiś 1 -2 miesąc. Czy to mogło spowodować złe odprowadzanie spalin i "cofkę" do silnika?
  • Poziom 15  
    Miałem kiedyś Cytrynę ZX-a z identycznym silnikiem i objawami, i zapewniam, że te silniki nawet przy przebiegu około 200 tys. km nie powinny pić tyle oleju. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić zawory i kanały dolotowe do nich, lekko dotrzeć je i zamontować nowe uszczelniacze trzonków. Cena części zamiennych to około 200zł łącznie z paskiem rozrządu. O ile mnie pamięć nie myli należy sprawdzić grubość uszczelki pod głowicą ( ilość nacięć) i zakupić właściwą. Policz sobie ile dolewasz oleju od wymiany do wymiany i czy nie warto zrobić małego remontu. Mechanik powinien sprawdzić kompresję i zrobić próbę olejową, to wszystko wyjaśni.
    Kiedyś dolewałeś oleju i problemu nie było, a teraz zastanów się co się dzieje z tym olejem. Podczas jego spalania osadza się nagar na tłoku i zaworach, które po prostu
    tracą szczelność. Mechanik twierdzący, że takie łykanie oleju jest normalne nie powinien zabierać się za jego reanimację.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    Hi dear can any body help me and send me the wiring diagram for Peugeot 106 Model 2001 wiring diagram with many many thanks to my email mouf_2000(malpa)yahoo.com
  • Poziom 14  
    Czujnik temperatury, w jakim stanie przepustnica, świece?