Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Pajero '01 - zatarka sprężarka klimy, zastosować filtr siatkowy ?

03 Lis 2013 21:56 1107 4
  • Poziom 7  
    Czy po zatarciu sprężarki klimatyzacji, jest uzasadniony montaż filtra siatkowego na wejściu sprężarki ? Jeśli tak to jaki ?
    Czy taki filtr rzeczywiście chroni nową sprężarkę przed zatarciem z powodu obecności w układzie jakichś ciał obcych ?

    Zatarła się sprężarka w samochodzie Pajero III 2001 long, z dodatkowym tylnym układem klimatyzacji. Obawiam się, ze typowy zabieg płukania jaki się wykonuje po zatarcie sprężarki nie będzie skuteczny przy tak rozbudowanym układzie.

    Jeśli nie filtr - to co ?
  • Poziom 43  
    mgo2 napisał:
    zabieg płukania nie będzie skuteczny przy tak rozbudowanym układzie.

    To czy będzie skuteczne czy nie to zależy od zakładu płukającego klimatyzacje.
    Trzeba rozebrać i wypłukać.
    Jeśli sprężarka sypneła aluminium i opiłkami to żaden filtr tego nie zatrzyma i nową sprężarke zatrzesz.

    Wogóle nie wiem kto wpadł na taki pomysł nie płukania układu.
  • Poziom 7  
    Płukanie oczywiście będzie. Natomiast jako dodatek zastanawiam się nad zastosowaniem filtru. Z racji braku doświadczenia w temacie - chcę poznać opinię czy taki zabieg ma uzasadnienie.

    Jakieś wskazówki jak należy wzorowo przeprowadzić płukanie ?

    Czy dodatkowo wymiana skraplacza - jako, że jest ona najbliżej sprężarki ?

    W tym samochodzie osuszacz jest osobno - czy razem ze skraplaczem ?

    P.S.
    Ktoś poleci sprawdzonego fachowca z podkarpacia, ew. Krakowa i okolic ?
  • Poziom 7  
    No właśnie tego się boję :( Dlatego chcę zebrać jak najwięcej informacji jak do tego podejść.

    A co z filtrem siatkowym, jest sens, czy nie ?