Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polo 2000 1.4 TDI kontrolka Airbag

mack23 20 Mar 2005 00:33 5717 11
  • #1 20 Mar 2005 00:33
    mack23
    Poziom 17  

    Witam!
    Auto ma wywalone obydwie poduszki. Przeszukiwałem już forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Co trzeba zrobić aby nie świeciła kontrolka od airbagu? To że 3 Ω rezystor zamiast poduchy to już wiem, ale czy to wystarczy? Wydaje mi się że trzeba by jeszcze wykasować Crashdata tylko jak. Jak podłącze Vag'a i próbuje skasować błędy w poduszkach, to za chwile pojawiają się spowrotem. Pozdrawiam

    PS. To jest auto kupione miesiąc temu przez mojego brata. Sam będzie nim jeździł bez poduszek, na swoją odpowiedzialność.

    0 11
  • #2 20 Mar 2005 09:53
    thomas__1
    Poziom 22  

    Nie prościej odłączyć kontrolkę? :)

    0
  • #3 20 Mar 2005 10:41
    palala
    Poziom 23  

    Witam

    panowie - skoro nie ma poduszki - to jeżeli sprzedajesz samochód i kontrolka działa jakby były poduchy, to w razie wypadku i kłopotów zdrowotnych (późniejszych) sprzedający (a właściciel który za którego to było kombinowane) może mieć duuuże kłopoty prawne, a nawet #

    widziałem patent, gdzie kontrolka działała, gasła a diagnoza kompem pokazywała crasha ......

    otóż został wsadzony układ czasowy....... który załączał po przekręceniu zapłonu kontrolke

    na szczęście kierowcy podczas kolizji nic mu się nie stało

    a co później było - pojechał do sprzedającego (po jakimś pół roku) i gość zwracał mu za nowe poduchy i robote, żeby tylko nie było doniesienia do prokuratury i sądu. Jak bardzo lubicie to ryzykujcie, ale to jak seks jeża ze szczotką drucianą - przyjemność mała, a ryzyko duże.

    pozdrawiam i życze pozytywnych przemyśleń

    0
  • #4 20 Mar 2005 11:26
    PiotrP5
    Poziom 11  

    Jak chcesz jezdzic to odlacz kontrolke a nie oszukuj siebie i ludzi to moze zbyt wiele kosztowac niema kontrolki niema poduszek .Jest kontrolka przeprowadza diagnistyke pomyslnie czyli gasnie to poduszki musza byc jak nie to do sadu albo zemsta u nas jednemu za taki numer autko spalili sie wypar i powiedzial ze po roku to moga mu skoczyc i skoczyli po bezyne i zapalniczke.

    0
  • #5 20 Mar 2005 12:16
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A na ile poduszek jest sterownik?
    Podłącz Vag'iem czy czymś innym do poduszek i podaj, jaki masz błąd. Czy zapisany w sterowniku czy np. zwarcie do masy.

    Pozdrawiam Sady Radom

    0
  • #6 20 Mar 2005 14:27
    mack23
    Poziom 17  

    Dzięki Sady za konkretną odpowiedź.Sterownik jest na 2 poduch. Oto błędy:
    595-- ------- Crash Data Stored
    DTC Type 35
    588-- ------- Airbag Igniter - Driver Side -N95
    Resistance to High
    589-- ------- Airbag Igniter 1 - Passenger Side -N131
    Short to Ground
    532-- ------- Battery voltage
    Signal to Low INTERMITTENT
    1299- ----------Unknown Trouble Code

    1463- ----------Unknown Trouble Code

    P.S.
    Wiem że sprzedawanie takiego auta i niepoinformowanie kupującego jest przestępstwem (i w dodatku chamstwem), ale wyraźnie napisałem że auto nie idzie na sprzedaż tylko będzie jeździł nim mój brat. A jeżeli będzie sprzedawał to poinformuje kupującego. Pozdrawiam

    0
  • #7 20 Mar 2005 15:43
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to właściwie sam sobie odpowiedziałeś, że wykasowanie błędu nic nie da. Należałoby albo sterownik naprawić (wymienić-spore koszta) albo przerobić kontrolkę. Masz taką kontrolkę od nagrzewnicy (w tdi jest) i można by się tam podpiąć (tak myślę, choć można zobaczyć, co by, było jeszcze dobre do tego) Wystarczy chwile posiedzieć przy desce rozdzielczej (czytaj licznik) i zobaczysz, do czego się podpiąć. Ostatecznie można zrobić układ sterujący żarówką :) który będzie działał tak jak by wszystko było OK.

    Pozdrawiam Sadek

    0
  • #8 20 Mar 2005 15:54
    mack23
    Poziom 17  

    Rozumiem, czyli sterownik od poduszek do kitu. Myślałem że da sie to załatwić w bardziej "elegancki" sposób. Bedzie trzeba w liczniku pogrzebać. Co mogło się uwalić w tym sterowniku? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

    0
  • #9 20 Mar 2005 16:04
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No może troszkę źle zrozumiałeś, w nim nic nie musiał się zepsuć tylko zarejestrował crash'a, którego się nieda wykasować w taki sposób (przez VAG'a). Jesli chcesz dokładnie wiedzieć co jest zapisane i jaki masz błędy, to znajdź książke (opis, word) na elektrodzie i tam będziesz miał dokładnie napisane po polsku co się stało. (gdzies to miałem, ale nie mogę teraz znaleźć :( ) szukaj kody błędów VAG.

    Pozdrawiam Sadek

    0
  • #10 20 Mar 2005 18:16
    mack23
    Poziom 17  

    Hmm czyli przez złącze diagnostyczne nie pójdzie. W sterowniku poduszek musi być jakaś pamięć EEPROM. Jeżeli była by to zewnętrzna np 9346 to można by ją przeprogramować(wylutować i do programatora). Czytałem w jakimś poście że można podłączyć interfejs Vag'a bezpośrednio do sterownika, użyć innego programu i usunąć z niego te zapisy. Poszukam jeszcze dokładnie czegoś na ten temat.Pozdrawiam

    0
  • #11 20 Mar 2005 18:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 20 Mar 2005 18:59
    mack23
    Poziom 17  

    Czy ten program jest ogólnie dostępny?, czy raczej nie? Ewentualnie jak sie nazywa.

    0