Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 2000 1.4 TDI kontrolka Airbag

mack23 20 Mar 2005 00:33 6125 11
  • #1
    mack23
    Level 17  
    Witam!
    Auto ma wywalone obydwie poduszki. Przeszukiwałem już forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Co trzeba zrobić aby nie świeciła kontrolka od airbagu? To że 3 Ω rezystor zamiast poduchy to już wiem, ale czy to wystarczy? Wydaje mi się że trzeba by jeszcze wykasować Crashdata tylko jak. Jak podłącze Vag'a i próbuje skasować błędy w poduszkach, to za chwile pojawiają się spowrotem. Pozdrawiam

    PS. To jest auto kupione miesiąc temu przez mojego brata. Sam będzie nim jeździł bez poduszek, na swoją odpowiedzialność.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    thomas__1
    Level 23  
    Nie prościej odłączyć kontrolkę? :)
  • #3
    palala
    Level 23  
    Witam

    panowie - skoro nie ma poduszki - to jeżeli sprzedajesz samochód i kontrolka działa jakby były poduchy, to w razie wypadku i kłopotów zdrowotnych (późniejszych) sprzedający (a właściciel który za którego to było kombinowane) może mieć duuuże kłopoty prawne, a nawet #

    widziałem patent, gdzie kontrolka działała, gasła a diagnoza kompem pokazywała crasha ......

    otóż został wsadzony układ czasowy....... który załączał po przekręceniu zapłonu kontrolke

    na szczęście kierowcy podczas kolizji nic mu się nie stało

    a co później było - pojechał do sprzedającego (po jakimś pół roku) i gość zwracał mu za nowe poduchy i robote, żeby tylko nie było doniesienia do prokuratury i sądu. Jak bardzo lubicie to ryzykujcie, ale to jak seks jeża ze szczotką drucianą - przyjemność mała, a ryzyko duże.

    pozdrawiam i życze pozytywnych przemyśleń
  • #4
    PiotrP5
    Level 12  
    Jak chcesz jezdzic to odlacz kontrolke a nie oszukuj siebie i ludzi to moze zbyt wiele kosztowac niema kontrolki niema poduszek .Jest kontrolka przeprowadza diagnistyke pomyslnie czyli gasnie to poduszki musza byc jak nie to do sadu albo zemsta u nas jednemu za taki numer autko spalili sie wypar i powiedzial ze po roku to moga mu skoczyc i skoczyli po bezyne i zapalniczke.
  • #5
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A na ile poduszek jest sterownik?
    Podłącz Vag'iem czy czymś innym do poduszek i podaj, jaki masz błąd. Czy zapisany w sterowniku czy np. zwarcie do masy.

    Pozdrawiam Sady Radom
  • #6
    mack23
    Level 17  
    Dzięki Sady za konkretną odpowiedź.Sterownik jest na 2 poduch. Oto błędy:
    595-- ------- Crash Data Stored
    DTC Type 35
    588-- ------- Airbag Igniter - Driver Side -N95
    Resistance to High
    589-- ------- Airbag Igniter 1 - Passenger Side -N131
    Short to Ground
    532-- ------- Battery voltage
    Signal to Low INTERMITTENT
    1299- ----------Unknown Trouble Code

    1463- ----------Unknown Trouble Code

    P.S.
    Wiem że sprzedawanie takiego auta i niepoinformowanie kupującego jest przestępstwem (i w dodatku chamstwem), ale wyraźnie napisałem że auto nie idzie na sprzedaż tylko będzie jeździł nim mój brat. A jeżeli będzie sprzedawał to poinformuje kupującego. Pozdrawiam
  • #7
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to właściwie sam sobie odpowiedziałeś, że wykasowanie błędu nic nie da. Należałoby albo sterownik naprawić (wymienić-spore koszta) albo przerobić kontrolkę. Masz taką kontrolkę od nagrzewnicy (w tdi jest) i można by się tam podpiąć (tak myślę, choć można zobaczyć, co by, było jeszcze dobre do tego) Wystarczy chwile posiedzieć przy desce rozdzielczej (czytaj licznik) i zobaczysz, do czego się podpiąć. Ostatecznie można zrobić układ sterujący żarówką :) który będzie działał tak jak by wszystko było OK.

    Pozdrawiam Sadek
  • #8
    mack23
    Level 17  
    Rozumiem, czyli sterownik od poduszek do kitu. Myślałem że da sie to załatwić w bardziej "elegancki" sposób. Bedzie trzeba w liczniku pogrzebać. Co mogło się uwalić w tym sterowniku? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
  • #9
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No może troszkę źle zrozumiałeś, w nim nic nie musiał się zepsuć tylko zarejestrował crash'a, którego się nieda wykasować w taki sposób (przez VAG'a). Jesli chcesz dokładnie wiedzieć co jest zapisane i jaki masz błędy, to znajdź książke (opis, word) na elektrodzie i tam będziesz miał dokładnie napisane po polsku co się stało. (gdzies to miałem, ale nie mogę teraz znaleźć :( ) szukaj kody błędów VAG.

    Pozdrawiam Sadek
  • #10
    mack23
    Level 17  
    Hmm czyli przez złącze diagnostyczne nie pójdzie. W sterowniku poduszek musi być jakaś pamięć EEPROM. Jeżeli była by to zewnętrzna np 9346 to można by ją przeprogramować(wylutować i do programatora). Czytałem w jakimś poście że można podłączyć interfejs Vag'a bezpośrednio do sterownika, użyć innego programu i usunąć z niego te zapisy. Poszukam jeszcze dokładnie czegoś na ten temat.Pozdrawiam
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    mack23
    Level 17  
    Czy ten program jest ogólnie dostępny?, czy raczej nie? Ewentualnie jak sie nazywa.