Witam na forum
Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r.
Kod silnika R18A2
Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami"
Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300.
Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach. W momencie jak zarejestruje błąd ECU ogranicza obroty do 3500 obr/min.
Co sprawdziłem:
- ustawienie rozrządu,
- luz zaworowy,
- wymienione świece zapłonowe,
- zmierzone ciśnienie paliwa,
- podmienione cewki zapłonowe,
- podmieniony zawór VTEC,
- zmierzono kompresję,
- wymieniony olej na Shell 5W30
- zaktualizowano oprogramowanie ECU w serwisie Hondy
Mam pytanie do kolegów którzy znają te silniki na jakiej podstawie centralka wykrywa w tym systemie brakujące zapłony.
Podłączyłem oscyloskop do CKP (czujnika obrotów) w tym przypadku halla i nie zaobserwowałem żadnych zmian w przedziale 2500-3000 obr/min, wykres jet idealny. Mam większe doświadczenie z czujnikami indukcyjnymi - tam wyraźnie widać zmianę.
Samochodem przejechałem jakieś 300-400 kilometrów wszystkie parametry są w porządku: płynnie przyśpiesza, nie szarpie ma odpowiednią moc itd. Nie wygląda mi na to, żeby faktycznie miał problemy z wypadaniem zapłonów (nie czuć tego).
Dziwny parametr w Asianie:
- wypadanie impulsów CKP i CMP (jaka powinna być wartość?) jest na poziomie 35-50 %.
Robiłem procedurę uczenia CKP (w Asianie nazywa się "czysty wał korbowy). Po tej procedurze można przejechać kilka kilometrów i problem powraca.
Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc w jakiś sposób bardzo proszę o pomoc.
Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r.
Kod silnika R18A2
Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami"
Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300.
Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach. W momencie jak zarejestruje błąd ECU ogranicza obroty do 3500 obr/min.
Co sprawdziłem:
- ustawienie rozrządu,
- luz zaworowy,
- wymienione świece zapłonowe,
- zmierzone ciśnienie paliwa,
- podmienione cewki zapłonowe,
- podmieniony zawór VTEC,
- zmierzono kompresję,
- wymieniony olej na Shell 5W30
- zaktualizowano oprogramowanie ECU w serwisie Hondy
Mam pytanie do kolegów którzy znają te silniki na jakiej podstawie centralka wykrywa w tym systemie brakujące zapłony.
Podłączyłem oscyloskop do CKP (czujnika obrotów) w tym przypadku halla i nie zaobserwowałem żadnych zmian w przedziale 2500-3000 obr/min, wykres jet idealny. Mam większe doświadczenie z czujnikami indukcyjnymi - tam wyraźnie widać zmianę.
Samochodem przejechałem jakieś 300-400 kilometrów wszystkie parametry są w porządku: płynnie przyśpiesza, nie szarpie ma odpowiednią moc itd. Nie wygląda mi na to, żeby faktycznie miał problemy z wypadaniem zapłonów (nie czuć tego).
Dziwny parametr w Asianie:
- wypadanie impulsów CKP i CMP (jaka powinna być wartość?) jest na poziomie 35-50 %.
Robiłem procedurę uczenia CKP (w Asianie nazywa się "czysty wał korbowy). Po tej procedurze można przejechać kilka kilometrów i problem powraca.
Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc w jakiś sposób bardzo proszę o pomoc.