Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 1,8 i-VTEC R18A2 wypadające zapłony niezła łamigłówka do rozwiązania

04 Nov 2013 19:57 6750 1
  • Level 11  
    Witam na forum

    Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r.
    Kod silnika R18A2
    Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami"
    Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300.
    Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach. W momencie jak zarejestruje błąd ECU ogranicza obroty do 3500 obr/min.

    Co sprawdziłem:
    - ustawienie rozrządu,
    - luz zaworowy,
    - wymienione świece zapłonowe,
    - zmierzone ciśnienie paliwa,
    - podmienione cewki zapłonowe,
    - podmieniony zawór VTEC,
    - zmierzono kompresję,
    - wymieniony olej na Shell 5W30
    - zaktualizowano oprogramowanie ECU w serwisie Hondy

    Mam pytanie do kolegów którzy znają te silniki na jakiej podstawie centralka wykrywa w tym systemie brakujące zapłony.
    Podłączyłem oscyloskop do CKP (czujnika obrotów) w tym przypadku halla i nie zaobserwowałem żadnych zmian w przedziale 2500-3000 obr/min, wykres jet idealny. Mam większe doświadczenie z czujnikami indukcyjnymi - tam wyraźnie widać zmianę.

    Samochodem przejechałem jakieś 300-400 kilometrów wszystkie parametry są w porządku: płynnie przyśpiesza, nie szarpie ma odpowiednią moc itd. Nie wygląda mi na to, żeby faktycznie miał problemy z wypadaniem zapłonów (nie czuć tego).

    Dziwny parametr w Asianie:
    - wypadanie impulsów CKP i CMP (jaka powinna być wartość?) jest na poziomie 35-50 %.

    Robiłem procedurę uczenia CKP (w Asianie nazywa się "czysty wał korbowy). Po tej procedurze można przejechać kilka kilometrów i problem powraca.

    Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc w jakiś sposób bardzo proszę o pomoc.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 2  
    Czujnik położenia walka rozrządu Wymień i problem zniknie .. samochód będzie ruszał jak nowy.. Męczyłem się 3 tygodnie z tym problemem codziennie czytałem sprawdzałem az dyszlem do tego czujnika .. Wymieniłem czujnik i Honda śmiga jak szalona...

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dopisze ze czujnik położenia walka rozrządu pracuje na zimnym silniku przy stałych obrotach poprawnie problem jest jak silnik jest rozgrzany i zmienia się obroty pedałem gazu .. Zła praca tego czujnika jest na kąpie praktycznie nie zauważalna ...