Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1,8 i-VTEC R18A2 - Wypadające zapłony 2500-3000 obr/min

Tadziorek 04 Lis 2013 19:59 3069 3
  • #1 04 Lis 2013 19:59
    Tadziorek
    Poziom 11  

    Witam na forum

    Trafił do mnie samochód Honda Civic VIII "ufo" 1,8 i-VTEC 140 KM 2007 r.
    Kod silnika R18A2
    Od samego początku jest problem z "wypadającymi zapłonami"
    Rejestruje błędy P0301, P0302, P0303, P0304, P0300.
    Monitor zlicza wypadające zapłony tylko w przedziale 2500-3000 obr/min (na postoju i podczas jazdy) jednocześnie na wszystkich 4 cylindrach. W momencie jak zarejestruje błąd ECU ogranicza obroty do 3500 obr/min.

    Co sprawdziłem:
    - ustawienie rozrządu,
    - luz zaworowy,
    - wymienione świece zapłonowe,
    - zmierzone ciśnienie paliwa,
    - podmienione cewki zapłonowe,
    - podmieniony zawór VTEC,
    - zmierzono kompresję,
    - wymieniony olej na Shell 5W30
    - zaktualizowano oprogramowanie ECU w serwisie Hondy

    Mam pytanie do kolegów którzy znają te silniki na jakiej podstawie centralka wykrywa w tym systemie brakujące zapłony.
    Podłączyłem oscyloskop do CKP (czujnika obrotów) w tym przypadku halla i nie zaobserwowałem żadnych zmian w przedziale 2500-3000 obr/min, wykres jet idealny. Mam większe doświadczenie z czujnikami indukcyjnymi - tam wyraźnie widać zmianę.

    Samochodem przejechałem jakieś 300-400 kilometrów wszystkie parametry są w porządku: płynnie przyśpiesza, nie szarpie ma odpowiednią moc itd. Nie wygląda mi na to, żeby faktycznie miał problemy z wypadaniem zapłonów (nie czuć tego).

    Dziwny parametr w Asianie:
    - wypadanie impulsów CKP i CMP (jaka powinna być wartość?) jest na poziomie 35-50 %.

    Robiłem procedurę uczenia CKP (w Asianie nazywa się "czysty wał korbowy). Po tej procedurze można przejechać kilka kilometrów i problem powraca.

    Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc w jakiś sposób bardzo proszę o pomoc.

    1 3
  • #2 05 Lis 2013 07:46
    yaaro
    Poziom 33  

    Tadziorek napisał:
    - zmierzone ciśnienie paliwa,

    Może tu jest problem.

    Co do mierzenia wypadania, jest czujnik spalania stukowego ?

    Jeszcze świece jaki mają opór?

    0
  • #3 05 Lis 2013 16:47
    Tadziorek
    Poziom 11  

    Czujnik spalania stukowego spełnia inną funkcję.
    Nie wykrywa wypadających zapłonów.
    Świece były zakładane nowe oryginalne.
    Ciśnienie paliwa - w normie.

    0
  • #4 06 Lis 2013 14:12
    yaaro
    Poziom 33  

    Jak parametry podczas szarpanie ? Jaki czas wtrysku i co robi sonda ?

    2