Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prostownik samochodowy, jaki transformator??

kamil.ww 04 Nov 2013 21:21 4707 11
  • #3
    kamil.ww
    Level 11  
    ok Dzięki ;)
  • #4
    Svavo
    Level 23  
    Ja wybrałbym trafo z niższym napiciem wyjściowym, żeby tracić mniej mocy na elemencie regulacyjnym.
    Pozdro.
  • #5
    kamil.ww
    Level 11  
    jakie napięcie proponujesz? 15V? 16v 17v??
  • #6
    Svavo
    Level 23  
    Napięcie końcowe ładowania można przyjąć 14,4V, spadek napięcia na elemencie regulacyjnym (tu: tyrystor) niech będzie 2V, czyli razem 16,4V napięcia wyprostowanego. Teoretycznie wystarczy zatem trafo o napięciu wtórnym 12V.
  • #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    Svavo
    Level 23  
    trymer01 wrote:
    Svavo wrote:
    Ja wybrałbym trafo z niższym napiciem wyjściowym, żeby tracić mniej mocy na elemencie regulacyjnym.
    Pozdro.


    Svavo wrote:
    Napięcie końcowe ładowania można przyjąć 14,4V, spadek napięcia na elemencie regulacyjnym (tu: tyrystor) niech będzie 2V, czyli razem 16,4V napięcia wyprostowanego. Teoretycznie wystarczy zatem trafo o napięciu wtórnym 12V.


    Kolego nie pisz głupstw. Ta porada jest szkodliwa.
    Od kiedy to wysokość napięcia zasilania wpływa na straty mocy na komutującym tyrystorze?
    Dla takiego układu minimalna wartość napięcia to 16V, zalecana to 18V.


    No faktycznie, sorki za wprowadzenie w błąd... Przyjąłem, że to układ z tranzystorem (dodatkowo trzeba by uwzględnić spadek napięcia na diodach w mostku). Popraw mnie, jeśli się mylę, ale tu od napięcia wyjściowego trafa zależy maksymalny kąt załączenia tyrystora, więc czy te 18Vrms (25Vpk) nie będzie jednak za dużo?
  • #9
    kamil.ww
    Level 11  
    Panowie mamm jeszcze jedno pytanie ;)
    Jeżeli zastosuję trafo 18v to po wyprostowaniu będzie 18*1.41=25,38,
    To nie będzie za dużo??
  • #12
    Anonymous
    Level 1