Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-330M - Problem z odpaleniem

05 Lis 2013 19:10 3627 25
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z odpaleniem ciagnika, a mianowicie podczas rozruchu słychac ze ciagnik już "zaskoczył" wtedy puszczam wajche rozrusznika i ciagnik przygasa az zgasnie. tak samo dzieje sie przy uzyciu rozpreżnika
    zaczeło sie od takiego głuchego stukania na niskich obrotach pozniej doszły problemy przy rozruchu wiec wyregulowałem zawory (jeden wydechowy był podparty) niewiele to pomagło.
    podczas rozruchu pojawia sie chmara czarnego dymu.
    Czy ktos ma pomysł albo miał podobny problem i podpowie mi co mam z tym zrobic?
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    zapomniałem dodać że jak juz zapali to pozniej dobrze pali tylko nadal słychac stukanie
  • Poziom 20  
    To stukanie może być objawem groźnej awarii, nie odpalaj więcej ,sprawdź dokręcenie śrub na wale korbowym,po kontroli dobrze byłoby później wkręcić w miejsce kontrolki oleju manometr -sprawdzisz po odpaleniu wartość ciśnienia oleju, a czy zawory wyregulowałeś w prawidłowy sposób?.
  • Poziom 29  
    Eee, tam tadek-67, jeżeli problem występuję przy niskich temperaturach to się zbytnio nie martw. :D
    Możesz spróbować jeszcze wyregulować zapłon. U mnie jest to samo, w zimie, chociaż po regulacji zapłonu trochę lepiej.
    Stukanie, może też wiązać się ze złym ustawieniem zapłonu, dymienie również, ciężko to jednoznacznie stwierdzić.
  • Poziom 9  
    tak zaworyw wyregulowane na 0.2mm wiele pracy z tym nie było bo tylko zawory wydechowe były rozregulowane
    a czy to może być wina wtrysków (daja za dużo paliwa i ciagnik dławi sie i powstaje kupa dymu przy tym)?
  • Poziom 20  
    Głuche stuki ,to raczej nie przyczyna złego ustawienia zapłonu i to właśnie one są problemem,ważne słowo ,,głuche,,.A od kiedy masz tego ciapka?,czy te objawy pojawiły się nagle?
  • Poziom 9  
    niewiem jak okreslic to stukanie to tak jak by walic w puste wiadro albo garnek tylko bez takiego metalicznego dzwieku.
    stukanie pojawiło sie pod koniec wrzesnia i to nagle z dnia na dzien
  • Poziom 29  
    A właśnie ,że metaliczny stukot to prawdopodobnie za wczesny zapłon. :yes:
    Wczesny zapłon daje stukot pod obciążeniem i kiedy szybko naciśniesz gaz to też będzie stukał.
    Na razie zajął bym się tym, a nie szukał problemu w wale, który dostał luz po osiowy.
    Opóźnij zapłon, stuki powinny ustać. Lejące wtryskiwacze to dużo białego dymu, ja tak kiedyś miałem to normalnie całe podwórka w dymie i takie szczypiące w oczy opary.
    Jeśli to byłby wał, odpukać to byś nim nie jeździł, tylko remoncik. :D
    Cytat:
    a czy to może być wina wtrysków (daja za dużo paliwa i ciagnik dławi sie i powstaje kupa dymu przy tym)?

    Możesz wymienić końcówki wtryskiwaczy, wyregulować, to na stuki nie pomoże, ale silnik się ucieszy. :D
  • Poziom 25  
    Ciśnienie sprężania do kontroli! Filtr powietrza do wyczyszczenia, przed odpaleniem wsadź suszarkę do filtra i zobacz. Moim zdaniem te głuche stuki to palenie na jeden tłok, mniej więcej tak jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=cWzzlSpjhTE Tylko że jest mała różnica temperatur.
  • Poziom 20  
    Skoro pojawiło się nagle samo to jest niepokojące,zrób na początek probe ciśnienia oleju jak pisałem, to przynajmniej jedna przyczynę można będzie wyeliminować.
  • Poziom 9  
    moj gorzej pali niz ten na -14 i była by cała szopa dymu
  • Poziom 25  
    Szopa dumu... kolektor wydechowy do ściągnięcia, z którego tłoka najbardziej dymi i kolor, do sprawdzenia to co wyżej jest napisane. Najlepiej nagraj to.
  • Poziom 9  
    na poczatku biały pozniej czarny jak smoła nawet czuc jak by ktos opone palił sproboje nagrac .
    a do cisnienia oleju musze miec manometr specjalny ?
    czujnik niby wskazuje ze cisnienie jest ok bo kilka sekund zakreci rozrusznik i kontrolka gasnie.
  • Poziom 20  
    Zwykły manometr wystarczy + dopasowana przejściówka ,zapytaj w Agromie, a kontrolka gaśnie już przy 0,5 atm. jeżeli współpracuje z czujnikiem, co do dymu ,to problem może być na wtryskach,pompie,tylko te stuki...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wykręć wtryski i pompę do sprawdzenia ciśnienia i dawki paliwa.
  • Poziom 29  
    Kiedyś robiliśmy ciapka z podobnym objawem, też były stuki i dymił jak smok, ciężko palił. Okazał się pęknięty wał w poprzek między 1 a 2 tłokiem. Nie wiem jak to możliwe.
    Podczas kręcenia i załapywania też słychać jest taki stukot?
  • Poziom 9  
    nie podczas krecenia normalnie tylko jak chodzi około 1000 obr to słychac bardzo. jutro postaram sie sprawdzic cisnienie i z ktorego tłoka tak dymi.
    pamietam ze ten blizej baku wydechowy był podparty wiec wnioskuje ze z niego bo moze nadpalony jest z osadem i nie trzyma cisnienia
  • Poziom 20  
    Nie lekceważ tych stuków ,zdejmuj miskę i sprawdzaj, bo jak ci kopyto wyjdzie bokiem, to masz po całym silniku,zresztą w takim przypadku głowica jest też do zdjęcia ,no nie da się pewnych spraw obejść,takie,,łatanie,, a może się uda? itp. może się skończyć małym dramatem ,a jeżeli to jedyny ,,koń,, do dyspozycji, szkoda gadać...
  • Poziom 9  
    dzis miałem chile i przyjrzałem sie znow zaworom niby były ustawione ale sprawdzajac zauwazyłem ze niektore maja nawet 0,5 mm luzu. nie kreciłem wałem zeby zmienic połozenie tłoków na ksiazkowe ustawienia wiec wydaje mi sie ze powinny byc mniejsze luzy niz ksiazkowe 0,2mm czy w tym przypadku sie myle?
  • Poziom 25  
    Tak książkowo 0,2mm dla każdego zaworu.
  • Poziom 9  
    a jak złapac gorne położenie tłoka zeby luzy ustawic ?
    czyli maksymalny luz na zaworze to 0,2 mm przy zamknietych zaworach wydechowym i ssacym i ten luz nie moze byc wiekszy?
  • Poziom 20  
    Można odkręcić przewód na pompie wtryskowej idący do wtrysku i kręcąc ,,ręcznie,, wałem czekać, aż pojawi się w pompie na danym wyjściu paliwo,jest to moment wtrysku paliwa do cylindra i obydwa zawory muszą być zamknięte w tym momencie, z luzem jw.
  • Poziom 25  
    Odkręcasz kołek ustalający znajdujący się z lewej strony silnika patrząc od przodu na obudowie koła zamachowego. Wkładasz go odwrotnie- dłuższą stroną w otwór i kręcisz wałem dopóki nie wpadnie w otwór w kole, ale nie pierwszy tylko ten drugi.( kręcisz ręcznie wałem zgodnie z jego obrotami- wskazówek zegar) To ustawienie jest dla pierwszego cylindra! Jak już ustawisz luz to wyciągasz kołek i obracasz wałem o 180°, ustawiasz dla 2 cylindra. P.S pierwszy cylinder jest zawsze od rozrządu :D

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Luz nie może być większy ani mniejszy!!
  • Poziom 9  
    ten 2 otwor to za jakies 30 stopni na kole od tego pierwszego ? bo moze sie zdazyc ze na 2 trafie i 2 bede szukał :P
    czyli pierwszy od przodu cylinder to od rozrzadu jest :)
    kolejne pytanie jakie wymiary ma korba do wału bo musze sobie dorobic a nie moge znalesc :?:
  • Poziom 25  
    Po co Ci korba? Wentylatorem możesz kręcić powoli pójdzie :D Pierwszy cylinder zawsze jest od rozrządu. Pierwszy otwór w kole zamachowym to jest kąt 30° przed GMP(górny martwy punkt) a drugi otwór to punkt GMP, na nim ustawiasz luz zaworów dla pierwszego cylindra. Następnie obracasz wałem o 180° i ustawiasz luz dla drugiego cylindra.
  • Poziom 9  
    po długich poszukiwaniach postanowiłem zawiesc pompe paliwowa do regeneracji bo nic innego nie pomaga wydaje mi sie ze przygasanie podczas uruchamiania zwiazane jest z za mała dawka paliwa i dlatego ciagnik sie krztusi i nie chce palic.
    w zwiazku z tym mam pytanie czy do ściagnięcia pompy paliwowej trzeba zdjac osłone rozrzadu? czy wystarczy koło zembate i te 4 sruby odkrecic w jakis sposob?
    do tych 2 niemam wogole prawie dostempu zeby cos zrobic prosze o porade.