Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.9 TDI ARL - szarpanie, brak mocy na zimnym silniku+ logi dynamiczne

05 Lis 2013 19:12 12702 30
  • Poziom 10  
    Witam,
    od niedawna jestem w posiadaniu Seata Leona 2002r. 1.9 TDI 150km ARL. Od kilku dni zaczęły dziać się dziwne rzeczy, mianowicie na zimnym silniku samochód traci moc i przy dodaniu gazu praktycznie nie reaguje, tak jakby go coś trzymało. Dając gazu na przemian słabiej wolniej auto odblokowuje się, z tyłu widać czarną chmurę dymu i zaczyna normalnie jechać. W silniku nie ma żadnego błędu, zrobiłem logi dynamiczne kanału 003 i 011 - poniżej do wglądu. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 8  
    doloty moga byc przytkane
  • Poziom 10  
    Nie znam się za bardzo na mechanice, ale nie wydaje się Wam że to może być wina zacinającej się kierownicy w turbosprężarce?
    Moim zdaniem gdyby dolot był zatkany to nie miałby mocy cały czas, a jak się odblokuje to chodzi jak przecinak.
  • Poziom 15  
    Sprawdź zawór egr
    Na turbo masz przeładowania i jeszcze jedno nie miałeś czasami modyfikowanego wsadu? Według tych logów to turbina Ci się rozleci daje na maxa

    Dodano po 23 [minuty]:

    zawór n75 do sprawdzenia
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 10  
    Kolego auto kupiłem w Niemczech i właściciel nic nie mówił o modyfikowanym wsadzie. Jak jeździłem za Leonem to jeździłem też innymi 150 i ta wydawała mi się najmocniejsza :D
    Zleciłem czyszczenie turbiny i jakby lepiej ale nie wróciła jeszcze pełna moc - taka jak przy zakupie auta. Po czym wnioskujesz N75? Widać to w logach?
  • Moderator Samochody
    Jeżeli to są logi po wyczyszczeniu turbiny to znaczy że jest źle wykonane czyszczenie, ewentualnie uszkodzony zawór n75, choć z reguły przy uszkodzeniu zaworu brakuje podciśnienia na sterowanie turbiny.

    Log kanału 003 potrzebuje w momencie kiedy brak mu mocy, oraz na wolnych obrotach na zimno razem kanały 001 013 023 i tak samo na ciepło.

    Napisz ile jest w czwartym polu grupy 004. narazie to tyle.
  • Poziom 10  
    Logi są robione przed czyszczeniem turbiny, nowe zrobię wieczorem.
  • Moderator Samochody
    Zrób wszystkie co prosiłem, może coś wymyślimy.
  • Moderator Samochody
    Turbo przeładowuje i odcina mu moc.

    A zloguj jeszcze grupę 011 ale podczas nastaw podstawowych tak około jednej minuty niech trwa log, w tym czasie sterownik powinien sobie naciągać i puszczać geometrie.

    Poza tym korekcje trochę błądzą, co źle świadczy o kondycji silnika.
  • Moderator Samochody
    Wygląda na to że zawór pracuje prawidłowo, moim zdaniem trzeba poprawić geometrie, niestety, źle zrobiona robota się mści, ale żeby być pewnym musiałbym to sprawdzić organoleptyczne czy geometria podczas testów chodzi gładko bez zacięć.

    Na szybko przychodzi mi do głowy jeszcze zapchany katalizator.
  • Poziom 10  
    Mechanik mówił że wycięty, a nie będzie to wina przepływomierza? Jak patrze na te logi 3 grupy to traci moc wtedy jak na wykresie spada ilość powietrza....
  • Moderator Samochody
    markus312 napisał:
    Mechanik mówił że wycięty, a nie będzie to wina przepływomierza? Jak patrze na te logi 3 grupy to traci moc wtedy jak na wykresie spada ilość powietrza....


    I pojawi się błąd, wtedy komputer wyłącza turbinę i spada masa powietrza.

    Zobacz czy mechanik nie kręcił gruszką od turbiny, zobacz czy farba na sztandze nie zerwana.
  • Poziom 10  
    Sprawdzę rano bo teraz to niewiele widać.
  • Poziom 10  
    Patrzyłem, chciałem nawet zdjęcie zrobić ale tam nic nie widać bo turbina na samym dole. Ratuje podnośnik albo jakiś kanał - inaczej nie ma opcji tam nic zobaczyć...
  • Moderator Samochody
    skorpion.g napisał:
    Zwór EGR do czyszczenia


    Co ma wspólnego EGR z przeładowaniem?
  • Poziom 15  
    Zrób logi gr 03 dynamiczne i statyczne to powinno wyjaśnić.
  • Poziom 10  
    skorpion.g napisał:
    Zwór EGR do czyszczenia


    Podczas czyszczenia turbiny ściągany był także kolektor ssący i czyszczony EGR, mechanik stwierdził że nie był bardzo zawalony ale był oczyszczony.
  • Poziom 15  
    Wygląda na wszystko w porządku.
    Sprawdź przewody od podciśnienia. Gruchę turbo
    Znajomy też czyścił turbinę i podczas składaniu źle złożył. Skutkiem czego turbina przeładowywała.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj sam sprawdzałem podciśnienie, tzn dociskałem każdy przewodzik i przejechałem około 70km bez spadku mocy i błędów w pamięci komputera.Teraz pytanie czy to chwilowa poprawa czy faktycznie przewody od podciśnienia były gdzieś nieszczelne.....?
  • Poziom 15  
    Za sterowanie turbiny odpowiada zawór N75 oczywiście podciśnieniowo jeśli jest nieszczelność to nie zmieni położenia łopatek i ładuje do bólu.
  • Poziom 10  
    Tak wiem, może wrzucę jutro jeszcze raz grupę 003 i 011 dynamicznie i zerkniesz czy nie ma przeładowania ok?
  • Poziom 10  
    Trochę późno ale logi zrobione. Tydzień temu wymieniony filtr powietrza i paliwa firmy Knecht.

    Podczas tego pomiaru wystąpiło odcięcie ale nie odnotowano błędu w sterowniku silnika:
    Grupy: 003,011,013 - http://vaglog.rtnet.pl/marek_155130.html

    Powtórzyłem pomiar jeszcze 2 razy i było OK:

    Grupy: 003,011,013 - http://vaglog.rtnet.pl/marek_155131.html
    Grupy: 003,011,013 - http://vaglog.rtnet.pl/marek_155132.html

    Zrobiłem także BS dla:

    Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marek_155133.html
    Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marek_155134.html

    Proszę o ostateczną diagnozę :)
  • Moderator Samochody
    Nic nie zwykłego się nie dzieje.

    Powtórz logi ale na czwartym lub piątym biegu. Grupa 003 i 011 od 1500 do 4000 obrotów.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    skorpion.g napisał:
    Za sterowanie turbiny odpowiada zawór N75 oczywiście podciśnieniowo jeśli jest nieszczelność to nie zmieni położenia łopatek i ładuje do bólu.


    Przy braku podciśnienia na zawór, jest brak doładowania.
  • Poziom 10  
    domex32 napisał:


    Powtórz logi ale na czwartym lub piątym biegu. Grupa 003 i 011 od 1500 do 4000 obrotów.


    OK, jutro wrzucę.