Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.4 Wysokie spalanie oraz mała moc

05 Lis 2013 19:47 6822 13
  • Poziom 2  
    Witam.
    Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.

    Mój samochód to Peugeot 306 XR 1996, 1.4 75KM (gaźnik, monowtrysk).
    Otóż mam następujący problem z moim peugeocikiem. Jak w temacie samochód pali ok 12,5l/100km mój tryb jazdy to przeważnie krótkie odcinki więc silnik nie zdąży się rozgrzać mimo to uważam że spalanie i tak jest za duże. Dodatkowo jest bardzo słaby wiem to bo jeździłem innymi samochodami również z silnikiem 1.4 i widziałem bardzo znaczną różnice. Występuje również na zimnym silniku dziura w obrotach podczas przyspieszania przy około 2000-2500obr/min. silnik się dławi przez chwilę.
    Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Oto rzeczy które już zrobiłem:
    -wymiana filtra paliwa, świec, filtra powietrza
    -regulacja zaworów
    -sprawdzenie rozrządu (czy nie jest czasem przestawiony)
    -sprawdzenie układu wydechowego (katalizator)
    -zrobiłem analizę spalin
    -sprawdziłem gaźnik (wtrysk paliwa, czujnik temperatury paliwa są ok)
    -sonda lambda też jest ok (tak wynika z analizy spalin).

    Wszystkie ze zabiegi nie dały wyraźnego efektu. Więc nie mam już pomysłów co to może być, bardzo proszę o pomoc lub jakieś sugestie z góry dziękuje. Załączam wyniki analizy spalin (na czerwono są wartości jakie powinny być, ściągnięte z programu Autodata)
  • Texa Poland
  • Poziom 31  
    Jak wyliczyłeś te 12,5l? Ja swoim dieselkiem spalam koło 20 litrów w mieście.
  • Moderator Samochody
    Węglowodorów za dużo trochę, CO też na pograniczu jak dla fury z katalizatorem.
    wirtuoz3105 napisał:

    -sprawdziłem gaźnik (wtrysk paliwa, czujnik temperatury paliwa są ok)

    Nie zaglądaj tam już więcej, albowiem pojęcia nie masz, co czynisz. Ani tam gaźnika nie ma, ani czujnika temperatury paliwa.
  • Texa Poland
  • Poziom 43  
    wirtuoz3105 napisał:
    Jak w temacie samochód pali ok 12,5l/100km mój tryb jazdy to przeważnie krótkie odcinki więc silnik nie zdąży się rozgrzać mimo to uważam że spalanie i tak jest za duże.

    Podejrzewam,że większość znających się choć trochę na autach nie podzieli Twojego zdania :D
  • Poziom 14  
    Te silniczki są bardzo wdzięczne i spalanie nie przekracza w nich 8l przy "ostrej" jeździe, przeciętny wynik to 7 do 7.5 litra. Wiem co mówię bo miałem takie dwa, do tego często odwiedzają mnie takie 1.4 z wydmuchaną uszczelką pod głowicą. Gdyby silnik ci spalał 12.5 litra benzyny to na pewno mieszanka nie była by stechiometryczna a wynik z analizy w normie. Sprawdź dokładnie przewody paliwowe i okolice baku, bardzo lubi pękać gumowe kolanko łączące wlew paliwa z bakiem (z przodu prawego tylnego nadkola). Co do dogrzewania się, silniki te zwykle osiągają już jakieś 70 stopni po 2 kilometrach jazdy. Sprawdź więc czujniki temp. w głowicy (są dwa), termostat czy się zamyka oraz drożność układu chłodzenia.
  • Moderator Samochody
    Proponowałbym iść pisac bzdury gdzie indziej.

    elvis_linux napisał:
    Gdyby silnik ci spalał 12.5 litra benzyny to na pewno mieszanka nie była by stechiometryczna
    Mieszanka rzadko jest stechimetryczna. W przypadku permamentnie niedogrzanego silnika -nigdy.
    Cytat:
    a wynik z analizy w normie.

    Nie jest w normie, parametry są zawyżone nieco Albo za zimny silnik, albo z jakiegoś innego powodu spalanie nie przebiega prawidłowo.
    Cytat:
    Co do dogrzewania się, silniki te zwykle osiągają już jakieś 70 stopni po 2 kilometrach jazdy.

    A normalna temperatura pracy przy której układ kontroli wtrysku działa prawidłowo to 90 stopni.
    Cytat:
    Sprawdź drożność układu chłodzenia.

    Jak będzie niedrożny to silnik nie będzie się dogrzewał?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Sołtys_Elbląga napisał:
    Jak wyliczyłeś te 12,5l? Ja swoim dieselkiem spalam koło 20 litrów w mieście.


    A no wyliczyłem tak że zatankowałem 19l Pb95 i przejechałem na tym 150km po obliczeniu wyszło 12.66667l/100km:/ Wiem że to nie dobra metoda sprawdzenia spalania ale daje jakiś tam poglądowy wynik. Z tym że jak mowie nie robie długich tras a jedynie krótkie odcinki raz lub 2 razy dziennie.

    robokop napisał:
    Węglowodorów za dużo trochę, CO też na pograniczu jak dla fury z katalizatorem.


    Trochę wprowadziłem w błąd z tym układem wydechowym. Sprawdzając go został wymieniony katalizator, nie było koło niego żadnych spawów więc stwierdziłem że jest on od nowości w tym aucie i bardzo prawdopodobne że mógł być zatkany. Wstawiłem tam jakiś tłumnik przelotowy, a analiza spalin była robiona już po wymianie katalizatora. Po wymianie tej nie było również widać większych efektów (poza zmianą dźwięku- nawet na fajniejszy :D) więc nie wiem czy nie wspawam go spowrotem tym bardziej że jego brak pewnie przynosi jakieś konsekwencje.

    georgesgr napisał:

    Nic dziwnego. Temperatura oleju 13°C.


    Co masz na myśli mowiąc o tej temperaturze oleju? za mała czy za duża? Od czego ona zależy?
    No fakt będe musiał się wybrać w jakąś dłuższą podróż i sprawdzić to spalanie konkretnie lecz narazie nie mam możliwości i czasu:/
  • Poziom 35  
    Który monowtrysk? Bo do 1.4 wsadzali kilka: Bosch, Solex, Weber.
    jakoś dziwne spalanie, bo przy walniętym czujniku położenia przepustnicy, samochodzie w LPG, wywalonej uszczelce pod głowicą, palił mi 9,5 l/100km. (sprawdzane na benzynie nie na LPG, monowtrysk Bosch)

    W mi gasł czasami na światłach, kiedy silnik był rozgrzany czy nawet nie był. Uszkodzony był czujnik temperatury cieczy chłodzącej do komputera (w bloku są 2 czujniki, 1 do zegarów, 2 do komputera).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    pepe150 napisał:
    Który monowtrysk? Bo do 1.4 wsadzali kilka: Bosch, Solex, Weber.


    No z wtryskiem było tak że rozkręcony został gaźnik i znajomy mechanik stwierdził że może wina leży po stronie wtrysku. A że nowy wtrysk kosztuje 280zl (Boscha) stwierdziłem ze nie wydam tyle kasy tym bardziej ze nie jestem pewny czy to faktycznie to. Ale na auto złomie znaleźliśmy 3 takie (podobne) wtryski razem z głowicą (nie jestem pewien czy tak to sie nazywa) od gaźnika. W każdym razie cała ta część została wymieniona był również przy niej czujnik temperatury. Po tym nie widziałem kompletnie żadnej różnicy w pracy silnika. Dlatego też wykluczyłem winę tegoż wtrysku oraz czujnika temperatury.

    Spalanie postaram się sprawdzić jeszcze raz dokładniej. A co z małą mocą i dziurą w obrotach? To są rzeczy które jestem pewien że występują.
  • Poziom 31  
    Jak sprawdzać to się tankuje do pełna. Raz zabrakło mi paliwa w benzyniaku ale na oparach zrobiłem 50km do stacji, zgasł z 20 razy ale dojechałem więc te Twoje 19l i obliczenia wiesz gdzie możesz sobie wsadzić. Odżałuj i na wypłatę zalej do pełna i pozwól silnikowi się rozgrzać. Powtarzam się po kolegach ale trudno. Druga sprawa jak czytam Twoje posty to śmiejemy się całą rodziną. Bierzesz się za naprawę nie znając się na tym, piszesz bzdury o czujniku temperatury benzyny albo, że sprawdziłeś gaźnik, nie masz pojęcia jak nazywają się poszczególne części np głowica od gaźnika z wtryskiem. Daj to auto komuś, kto zadba o nie bo sam narobisz więcej szkód w ten sposób. Mała moc? 1.4 i 1.4 nie są sobie równe. Nowe 1.4 osiągają nawet 80 czy 90 koni bez żadnych turbo a u Ciebie raptem 40 bo resztę zjadł ząb czasu.
    Na początek przepal porządnie ten silnik. Pozwól mu się rozgrzać do tych 90 stopni, wyjedź na trasę i na wysokich obrotach na 3 - 4 biegu zrób z 50km tak aby wszystkie spaliny wydostały się przez wydech. Ale masz go porządnie przepalić a nie oszczędzać. Zużyjesz paliwa za 20zł a może pomoże. Tylko nie kręć go na wysokich na zimnym silniku bo do dobrych rzeczy to nie należy.
  • Poziom 2  
    Drogi sołtysie Ęlbląga. Oczywiście że nie znam się na naprawie samochodu. Stąd brak u mnie fachowych pojęć i pomylenie czujnika temperatury benzyny z czujnikiem temperatury powietrza. Każdą wspomnianą naprawę robiłem z mechanikiem i wiem co było robione. A że te naprawy nie dały żadnych rezultatów dlatego pytam na forum może ktoś ma jakiś pomysł. Jestem wdzięczny za dotychczasowe porady. Jak któraś z nich okaże się trafna to oczywiście o tym napisze.
  • Poziom 35  
    Piszesz że wtrysk podobny, Boscha nie zastąpisz Solexem. Inne złącza, i inny silnik krokowy.
    Nie wiem czy wczytałeś się, ale czasami warto sprawdzić czujnik cieczy z bloku ten co idzie do kompa. Bo na zegarze będziesz miał dobrze pokazane a dla komputera będzie to 20 stopni.