Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA II - Zablokowany centralny zamek

05 Lis 2013 20:52 1299 5
  • Poziom 12  
    Sterownik centralnego został zalany w wyniku czego podał na stałe + na czarno-żółty przewód. W efekcie jest taka sytuacja; drzwi zamknięte, zaryglowane, siłowniki uszkodzone nie reagują na żadne podawane impulsy. Jedynie drzwi kierowcy dają się otworzyć kluczykiem. Udało mi się zdjąć w bólach boczek drzwi pasażera ale co z tego, żadnym cięgłem nie jestem w stanie ich otworzyć. Dostęp do siłownika fatalny. I tu pytanie do szanownych kolegów. Czy ma ktoś na to jakiś mądry sposób czy pozostał tylko łom? :cry: Piotrek.
  • Poziom 29  
    Spróbuj na "krótko" z odłączonym sterownikiem CZ podać zasilanie na przewody od siłowników.
  • Poziom 20  
    Bzdury piszesz !!! Nic nie da na ,,krótko,, pozostaje tylko zniszczenie plastikowej osłony rygla i odblokowanie , łatwe nie jest ale wykonalne
  • Poziom 12  
    Od tego zacząłem. Trzy przewody - na różne sposoby. Siłowniki głuche. Mogą w nich być uszkodzone bezpieczniki termiczne. Jest podobno sposób taki by podłączyć napięcie stałe ponad 100V. Nie wiem tylko czy to mit czy brać się za to. Bestialski sposób ale najważniejsze by drzwi się otworzyły. Tylko nie wiem czy w tych siłownikach w ogóle są termiki.
    Z rozwaleniem obudowy też nie bardzo. Plastik jak beton. Może zdobędę jutro taki siłownik, rozbiorę. Jak poznam konstrukcję to mógłbym wypalić lutownicą dziurę w odpowiednim miejscu. I dzięki za zainteresowanie.
  • Poziom 15  
    Wydaje mi się że wchodzi w grę tylko siłowe rozwiązanie problemu. Nie znam dokładnej konstrukcji zamków w Astrze ale miałem kilka przypadków że z różnych powodów siłowniki dostawały stale prąd aż do uszkodzenia. Topił się silnik i blokada całego zamka. Jeżeli masz otwarte przynajmniej jedne drzwi to już dobrze, ja walczyłem z zaryglowanym na stałe samochodem. Wymontuj przynajmniej jeden i sprawdź w jakim stanie są silniczki - jeżeli jeden jest stopiony to i reszta prawdopodobnie również.
  • Poziom 12  
    Sposób z zasileniem zawyżonym napięciem uszkodzonych siłowników to nie bajka. Podłączyłem 230v poprzez listę zasilającą z wyłącznikiem i bezpiecznikiem, dalej był mostek Greatza i szeregowo żarówka 230V/50W. Zdjąłem dla bezpieczeństwa wtyczkę z siłownika wlewu paliwa. Podłączyłem do czarna-żółtego i czarno-czerwonego. Sterownik odłączony. Włączyłem zasilanie. Strzeliło, przepalił się bezpiecznik ale jedne z trzech drzwi otworzyły się! Dobre i to. Sposób okazuje się skuteczny w niektórych przypadkach ale wymaga wielkiej ostrożności. Próbowałem rozebrać uszkodzone siłowniki ale to jeden zlep. Poddałem się i zaprowadziłem auto do warsztatu blacharskiego. Otworzą na siłę. I tyle w temacie, dziękuję za zainteresowanie. Piotrek.