Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 460DXI - skrzynia biegów-z oporem wchodzą biegi 5 i 6

06 Lis 2013 14:30 4713 8
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problem z Magnumką 460 DXI z skrzynią zf 16s2320TD. Na górnej skrzyni ciężko jest włożyć biegi 5 i 6. Po przełączeniu na górną skrzynie lewarek sam się ustawia w pozycji 7-8 . Po wyjęciu biegu 6 sprężynuje i ustawia się w pozycji 7-8. Brak jest ruchu poprzecznego. Biegi 5 i 6 można wrzucić (bez zgrzytu) ale trzeba dużo siły przyłożyć. Ściągając lewarek pokonuje się jakiś opór sprężysty.
    Zauważyłem ,że nie ma problemu z wrzucaniem biegów przy prędkości 15km/h powyżej pojawia się opór.
    Gdy jest zapięty "kamyk" na impulsatorze nie ma problemu przy żadnej prędkości z wrzuceniem biegów.
    Skrzynia po wymianie oleju , biegi nie zgrzytają.
    Co może być przyczyną tych problemów.
    Proszę o pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ja podejrzewałem zabezpieczenie biegu wstecznego. Czy jest czujnik od biegu wstecznego?
  • Poziom 10  
    Co można samemu sprawdzić ? Gdzie zajrzeć?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Proszę polecić mi warsztat który poradzi sobie z tym problemem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam, mam podobny problem w Renault Premium DXI 410 ze skrzynią manualną ZF. Łatwo przełączyć dużą skrzynię na małą ale w odwrotną stronę trzeba chwilę zaczekać, wtedy słychać dźwięk przełączenia ale wyższe biegi można włączyć jeszcze chwilę później. Dodatkowo blokuje 5,6 a włączają się jedynie 7 i 8. Stało się tak po umyciu samochodu myjką ciśnieniową więc podejrzewam przyczynę elektryczną. Odkręciłem niebieską kość na skrzyni i podłączyłem żarówkę - świeci tylko kiedy podłączę masę z zewnątrz - czy tak być powinno? W tej kości są cztery piny- dwa dodatnie (szare kable) i jak sądzę dwie masy (pomarańczowy i biało-niebieski). Nie mam pojęcia skąd te masy idą, gdzie mogą być podłączone, być może z kasety po lewej stronie silnika ale nie wiem czy mogę to rozebrać i czy w ogóle w dobrym kierunku idę z szukaniem przyczyny. Dodam, że kiedy przełączę na górną skrzynię i chwilę zaczekam, włączę piątkę ale przy jej zmianie mocno ciągnie dźwignię w prawo do biegów 7 i 8. Pomoże ktoś?
  • Poziom 8  
    Witam ten sam problem mam i jakie były przyczyny linki wymieniłem na nowe 5-6 ciężko wchodzi z oporem stało się nagle auto stało dwa dni i jak wyjechał to ciężko chodzi 5-6 sprzęgło wymienione na nowe wysprzedawszy tez od polówek kostka tez
  • Poziom 2  
    W moim przypadku przyczyną była gałka lewarka skrzyni biegów, dodatkowa przyczyną było przypadkowe zaslepienie przewodu powietrza. Przewód ten wypuszczal powietrze z gałki po zmianie skrzyni z dolnej na górną lub odwrotnie( już nie pamiętam), wychodzi on z przodu jak jest taka kaseta z przewodami powietrznym pod maską. Wymiana gałki pomogla
  • Poziom 8  
    dzięki wielkie za odpowiedz u mnie 5-6 ciężko wchodzi jedynie w mieście jak dużo razy się biegi włącza a tak to wchodzi bez problemów przypuszczam ze tez lewarek się wyrobiła i możne mieć luz bo wybierak raczej wątpię