Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum 460DXI - skrzynia biegów-z oporem wchodzą biegi 5 i 6

dddpawel 06 Nov 2013 14:30 6384 8
  • #1
    dddpawel
    Level 10  
    Witam
    Mam problem z Magnumką 460 DXI z skrzynią zf 16s2320TD. Na górnej skrzyni ciężko jest włożyć biegi 5 i 6. Po przełączeniu na górną skrzynie lewarek sam się ustawia w pozycji 7-8 . Po wyjęciu biegu 6 sprężynuje i ustawia się w pozycji 7-8. Brak jest ruchu poprzecznego. Biegi 5 i 6 można wrzucić (bez zgrzytu) ale trzeba dużo siły przyłożyć. Ściągając lewarek pokonuje się jakiś opór sprężysty.
    Zauważyłem ,że nie ma problemu z wrzucaniem biegów przy prędkości 15km/h powyżej pojawia się opór.
    Gdy jest zapięty "kamyk" na impulsatorze nie ma problemu przy żadnej prędkości z wrzuceniem biegów.
    Skrzynia po wymianie oleju , biegi nie zgrzytają.
    Co może być przyczyną tych problemów.
    Proszę o pomoc
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    dddpawel
    Level 10  
    Ja podejrzewałem zabezpieczenie biegu wstecznego. Czy jest czujnik od biegu wstecznego?
  • #4
    dddpawel
    Level 10  
    Co można samemu sprawdzić ? Gdzie zajrzeć?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Proszę polecić mi warsztat który poradzi sobie z tym problemem.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    quallity
    Level 2  
    Witam, mam podobny problem w Renault Premium DXI 410 ze skrzynią manualną ZF. Łatwo przełączyć dużą skrzynię na małą ale w odwrotną stronę trzeba chwilę zaczekać, wtedy słychać dźwięk przełączenia ale wyższe biegi można włączyć jeszcze chwilę później. Dodatkowo blokuje 5,6 a włączają się jedynie 7 i 8. Stało się tak po umyciu samochodu myjką ciśnieniową więc podejrzewam przyczynę elektryczną. Odkręciłem niebieską kość na skrzyni i podłączyłem żarówkę - świeci tylko kiedy podłączę masę z zewnątrz - czy tak być powinno? W tej kości są cztery piny- dwa dodatnie (szare kable) i jak sądzę dwie masy (pomarańczowy i biało-niebieski). Nie mam pojęcia skąd te masy idą, gdzie mogą być podłączone, być może z kasety po lewej stronie silnika ale nie wiem czy mogę to rozebrać i czy w ogóle w dobrym kierunku idę z szukaniem przyczyny. Dodam, że kiedy przełączę na górną skrzynię i chwilę zaczekam, włączę piątkę ale przy jej zmianie mocno ciągnie dźwignię w prawo do biegów 7 i 8. Pomoże ktoś?
  • #7
    pirs89
    Level 9  
    Witam ten sam problem mam i jakie były przyczyny linki wymieniłem na nowe 5-6 ciężko wchodzi z oporem stało się nagle auto stało dwa dni i jak wyjechał to ciężko chodzi 5-6 sprzęgło wymienione na nowe wysprzedawszy tez od polówek kostka tez
  • #8
    quallity
    Level 2  
    W moim przypadku przyczyną była gałka lewarka skrzyni biegów, dodatkowa przyczyną było przypadkowe zaslepienie przewodu powietrza. Przewód ten wypuszczal powietrze z gałki po zmianie skrzyni z dolnej na górną lub odwrotnie( już nie pamiętam), wychodzi on z przodu jak jest taka kaseta z przewodami powietrznym pod maską. Wymiana gałki pomogla
  • #9
    pirs89
    Level 9  
    dzięki wielkie za odpowiedz u mnie 5-6 ciężko wchodzi jedynie w mieście jak dużo razy się biegi włącza a tak to wchodzi bez problemów przypuszczam ze tez lewarek się wyrobiła i możne mieć luz bo wybierak raczej wątpię