Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 1.9TDI 1Z - Silnik po remoncie/docieranie

damian19902612 06 Lis 2013 16:20 4512 8
  • #1 06 Lis 2013 16:20
    damian19902612
    Poziom 8  

    Witam jakiś miesiąc temu po porannym odpaleniu zblokowało mi silnik.Po zdemontowaniu głowicy okazało się ,że winowajcą była urwana świeca żarowa.

    Silnik już po remoncie.Do wymiany poszło:
    -jeden tłok
    -komplet pierścieni na cztery tłoki
    -kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze)
    -panewki korbowodowe
    -komplety rozrząd
    -uszczelnienia silnika

    Po wymianie zrobiłem dopiero około 350km , staram się docierać silnik na spokojnie nie przekraczając 2500obr.
    Występuje teraz biało-niebieskie dymienie zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Pózniej na wolnych obrotach dymienie ustaje lecz gdy dodam delikatnie gazu z tyłu pojawia się niebieski dym.

    Czy silnik się jeszcze ułoży?? Dobrym sposobem docieram silnik ?
    Silnik zalany jest Mobilem 10W40. Przed remontem też delikatnie dymił na niebiesko i ubywał olej około 1l/10000km
    Kąt wtrysku prawidłowy 50-51.

    0 8
  • #2 06 Lis 2013 16:37
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Cylindry były mierzone średnicówką? Jaki miały owal?

    0
  • #3 06 Lis 2013 17:02
    damian19902612
    Poziom 8  

    Tak , mechanik mierzył średnicówką.Różnica rozmiaru cylindra nie przekraczała 0,02-0,03mm.

    0
  • #4 06 Lis 2013 17:05
    trans-serwis
    Poziom 39  

    damian19902612 napisał:
    Różnica rozmiaru cylindra nie przekraczała 0,02-0,03mm.
    Jeżeli to prawda to masz nowy silnik w tym prawie 20-sto letnim samochodzie.

    0
  • #5 06 Lis 2013 17:10
    damian19902612
    Poziom 8  

    No to już sam nie wiem czy mechanik ciśnie mi kit o mierzeniu owalizacji cylindra ,czy może nowe pierścienie mają się jeszcze ułożyć.

    0
  • #6 06 Lis 2013 17:14
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli owal był taki jak podałes w co nie wierzę to co ma się ułożyć?
    Nowe pierścienie i stare cylindry to nie jest dobre połączenie.

    0
  • #7 06 Lis 2013 21:54
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Nie dalej jak rok temu robiłem taki sam motor, tyle że z drugim blokiem ( rzeczywiście pomierzonym ) i generalnie wszystko inne po regeneracji ( turbo, głowica), zalałem 5W40 (docierany 1,5 tyś. km w średnim zakresie obrotów ze średnim obciążeniem, po tym wymiana oleju i już jazda). Do tej pory auto dmuchnęło ok. 15 000km bez jakiegokolwiek dymienia.Więc masz porównanie.

    0
  • #9 08 Lis 2013 19:47
    RAFi X
    Poziom 28  

    trans-serwis napisał:
    damian19902612 napisał:
    Różnica rozmiaru cylindra nie przekraczała 0,02-0,03mm.
    Jeżeli to prawda to masz nowy silnik w tym prawie 20-sto letnim samochodzie.

    Czy to możliwe zakładając autentyczny przebieg 340 000 km ? Turbo mam oryginalne T2, nie regenerowane :O

    0