Witam.
Posiadam pojazd typu buggy z silnikiem Kawasaki ZX12r.
Jako że pojazd wyposażyłem w dużo "prądożernych" odbiorników (servo elektryczne, wspomaganie elektryczne kierownicy, dodatkowe oświetlenie) a dodatkowo założyłem większy akumulator (12v 45AH) Zaczęło mi brakować prądu w układzie (alternator motocykla nie nadąża ładować).
Wpadłem na pomysł zamontowania dodatkowego alternatora (z Forda Probe 2.2T 70A [mały gabarytowo]) na przeniesieniu napędu (pomiędzy silnikiem a dyferencjałem) Tak aby dodatkowy alternator doładowywał układ podczas jazdy . Pomijając wszystkie problemy jakie mogą mnie czekać podczas takiego "swapu" szukam odpowiedzi na inne nurtujące mnie pytanie:
Jak połączyć ze sobą te 2 zupełnie różne alternatory w jeden układ elektryczny ?
Czy jedynym wyjściem będzie zamontowanie drugiego akumulatora który będzie doładowywany przez silnik motocykla i to on będzie zasilał jego elektronikę ,zaś dodatkowy alternator ładował będzie akumulator ,który zaś będzie zasilał dodatkowe odbiorniki?
Idealnym rozwiązaniem dla mnie było by : Dwa alternatory, Jeden akumulator 45ah (badz wiekszy) Silnik podczas pracy "na luzie" ładowany (podtrzymywanie prądu) był by z alternatora motocyklowego , zaś podczas jazdy ładowały by 2 alternatory (bądź tylko mocniejszy) Lecz czy jest to w ogóle osiągalne ?
Jedyne informacje jakie udało mi sie uzyskać z serwisówki na tamat org alternatora w silniku to
Tabliczka znamionowa dodatkowego alterantora

Posiadam pojazd typu buggy z silnikiem Kawasaki ZX12r.
Jako że pojazd wyposażyłem w dużo "prądożernych" odbiorników (servo elektryczne, wspomaganie elektryczne kierownicy, dodatkowe oświetlenie) a dodatkowo założyłem większy akumulator (12v 45AH) Zaczęło mi brakować prądu w układzie (alternator motocykla nie nadąża ładować).
Wpadłem na pomysł zamontowania dodatkowego alternatora (z Forda Probe 2.2T 70A [mały gabarytowo]) na przeniesieniu napędu (pomiędzy silnikiem a dyferencjałem) Tak aby dodatkowy alternator doładowywał układ podczas jazdy . Pomijając wszystkie problemy jakie mogą mnie czekać podczas takiego "swapu" szukam odpowiedzi na inne nurtujące mnie pytanie:
Jak połączyć ze sobą te 2 zupełnie różne alternatory w jeden układ elektryczny ?
Czy jedynym wyjściem będzie zamontowanie drugiego akumulatora który będzie doładowywany przez silnik motocykla i to on będzie zasilał jego elektronikę ,zaś dodatkowy alternator ładował będzie akumulator ,który zaś będzie zasilał dodatkowe odbiorniki?
Idealnym rozwiązaniem dla mnie było by : Dwa alternatory, Jeden akumulator 45ah (badz wiekszy) Silnik podczas pracy "na luzie" ładowany (podtrzymywanie prądu) był by z alternatora motocyklowego , zaś podczas jazdy ładowały by 2 alternatory (bądź tylko mocniejszy) Lecz czy jest to w ogóle osiągalne ?
Jedyne informacje jakie udało mi sie uzyskać z serwisówki na tamat org alternatora w silniku to

Tabliczka znamionowa dodatkowego alterantora
