Witam, chciałem podmienić silnik do poloneza 1.6 GSI (wielopunkt) z np. rovera, co bym musiał jeszcze do tego przerabiać i czy by w ogóle dało rade zrobić taką podmiankę, może być silnik z innego auta, tylko ok. 120 KM. Proszę o dobre porady.
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thererobreg wrote:Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą
Strumien swiadomosci swia wrote:robreg wrote:Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą
Jak się pałuje na zimnym to tak się dzieje .
Albo jak się ukłąd zapowietrzy albo termostat zatnie albo jak jest mało płynu.
robreg wrote:W jednym silniku w pokrywie zaworów na przelewie płynu chłodniczego miałem chyba jakiś zaworek jednokierunkowy odwrotnie wsadzony, przez co w ogóle nie szło silnika płynem poprawnie zalewać.
robreg wrote:Jak chcesz zrobić to w miarę prosto, można polecić silniki FIAT 1800/2000 z Fiatów 132 / Argenta - pasują do Poloneza na zasadzie wyjmij i wsadź (ale warunek: silniki wraz ze skrzyniami biegów).
Do zmiany będzie potrzebne, o ile dobrze pamiętam:
- przy wszystkich kombinacjach środkowy drążek kierowniczy (pasuje od wersji Diesel/Rover)
- przy silnikach innych niż fiata, belka przedniego zawieszenia (jest fabryczna belka przystosowana do silników Rovera, nie wiem czy ona jest tożsama z belką współpracującą z silnikami Forda)
Poza tym węże chłodnicze, okablowanie silnika... Jak już będziesz dawcę miał, to trzeba zrobić konkretny plan działań.
mirek301 wrote:4.) Warto pamiętać że polonez 1.4 miał inne przełożenia w skrzyni biegów i tylnym moście o czym nie każdy pamięta.
Strumien swiadomosci swia wrote:Kolego nie siej propagandy, bo skrzynie sa takie same tylko wyjście prędkościomierza ma inne przełożenie z racji innego dyfru.
kwok wrote:Strumien swiadomosci swia wrote:Kolego nie siej propagandy, bo skrzynie sa takie same tylko wyjście prędkościomierza ma inne przełożenie z racji innego dyfru.
KOLEGA NIE SIEJE PROPAGANDY - tak było, most od rovera ma jeden ząb na wałku mniej.
Strumien swiadomosci swia wrote:mirek301 wrote:4.) Warto pamiętać że polonez 1.4 miał inne przełożenia w skrzyni biegów i tylnym moście o czym nie każdy pamięta.
Kolego nie siej propagandy, bo skrzynie sa takie same tylko wyjście prędkościomierza ma inne przełożenie z racji innego dyfru.
Po drugie stosunkowo łatwo do poloneza wchodzi silnik ze skrzynią z omegi 2.0 x20xev.