Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 MPI 2001 - Wspomaganie -działa po deszczu.

07 Lis 2013 16:39 5289 17
  • Poziom 24  
    Witam.

    To że wspomaganie w Fabii sprawia problemy wiedzą wszyscy jej użytkownicy. Ja tez od kilku lat borykam się z tym problemem. Wspomaganie raz działało raz nie ,ale jakieś 5 lat temu przestało działać całkiem. W związku z tym iż tutaj jak wspomaganie nie działa kierownica kręci się tylko trochę ciężej (niewiele) postanowiłem "olać" sprawę i jeździć dalej bez . Nie przeszkadzało mi to . Jednak od pół roku dzieje się coś takiego . Jeśli jest sucho wspomagania brak . Jak zacznie padać lub przejadę przez jakąś wielka kałużę już po chwili wspomaganie działa jak marzenie i trwa to kilka dni . Potem znów nie działa. Sprawa jest na tyle cykliczna i powtarzalna że zdecydowałem się napisać tutaj o tym. Może ktoś z kolegów naprowadzi mnie na to co może być przyczyną bo serwis skody powiedział tak : Albo pompa (2000zł ) albo moduł też nietanio ,albo czujnik skrętu lub wiązka .Przegrzebałem całe forum i wiem że sporo osób zdecydowało się na takie naprawy i problem powtarzał się za kilka dni lub tygodni czyli usterka dalej nie była usunięta. Nie bardzo chce mi się wierzyć że w skodzie nie wiedzą co to jest bo przecież mają tego złomu na tony. Jeśli coś drogiego zapomnę o temacie ,ale może właśnie jest to jakiś tańszy problem?

    pozdr.
  • Admin grupy Samochody
    Wiązkę napraw.Na początek.Ten kawałek na podłużnicy rozpruj, wymień i ciesz się wspomaganiem.
  • Poziom 24  
    Witam.

    Z braku czasu , samochodem , a raczej wiązką zająłem się dopiero wczoraj. I tutaj mam pytanie czy wiązka która oglądałem to ta właściwa. Ale od początku. Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową , i akumulator razem z obudową . Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie w dół ,potem wchodzi na podłużnicę (ta część pozbawiona jest jakiejkolwiek osłony -kable są bez koszulki , potem wchodzą w kwadratowe plastikowe korytko zamknięte od góry pokrywką i dalej lecą sobie gdzieś już poza podłużnicą coraz bliżej przodu samochodu. Sęk w tym że ta wiązka wygląda doskonale. Po przetarciu szmatką kable wyglądają jak nowe bez śladu spuchnięcia ,korozji -no nie ma się do czego przyczepić. Złożyłem auto zniesmaczony i dopiero dzisiaj zacząłem się zastanawiać że może oglądałem niewłaściwą wiązkę bo ponoć ww wszystkich fabiach gnije . Nie oglądałem jej tylko w jednym miejscu -tuż przy module z powodu opinii że uszkodzenie wiązki następuje na podłużnicy bo kable leżą w wodzie ,tutaj jest to niemożliwe ,ale zaciek wody jest jak najbardziej prawdopodobny także w tym miejscu. Proszę o opinię .
  • Poziom 9  
    Jaki system wspomagania ma Pan zamontowany Koyo czy TRW?
  • Poziom 24  
    Witam.

    Niestety nie mam zielonego pojęcia . Proszę o podpowiedź jak to sprawdzić ?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Najlepiej sprawdzić numer pompy, który umieszczony jest na naklejce na pompie. Proszę wyciągnąć zaślepkę halogenu lub halogen jak jest i naklejka będzie widoczna.
  • Poziom 28  
    DarekRz4 napisał:
    Niestety nie mam zielonego pojęcia . Proszę o podpowiedź jak to sprawdzić


    Na korku wlewu oleju do zbiorniczka masz też napisane jaka to firma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    miglanc153 napisał:
    wyjmij halogen i sprawdz jak wtyczki wyglondają


    Czy nie ładniej by było gdybyś napisał - wyglądają ! ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Zdejmij nadkole i sprawdź ciągłość kabla do sterownika wspomagania do czujnika skrętu kierownicy , kiedyś miałem taki problem , kawałek nowego przewodu na czujnik , troszke kontakt sprayu we wtyczki i wspomaganie działa jak należy :)
  • Poziom 28  
    Nie potrzeba zdejmować nadkola aby sprawdzić zasilanie/sterownie pompy. Gdy na nią spojrzysz od strony halogenu to pierwsza wtyczka z prawej to połączenie z czujnikiem skrętu w maglownicy. Wtyczka środkowa i z lewej to zasilanie i połączenie ze sterownikiem.
    DarekRz4 napisał:
    Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie w dół ,potem wchodzi na podłużnicę


    To jest ta wiązka - na dobrą patrzałeś.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    miglanc153 napisał:
    czujnik na maglownicy sprawdzony?

    A mógłbyś mi przy okazji powiedzieć jak? Bo rozumiem, że jest jeszcze inna metoda niż sprawdzenie zasilań i ciągłości przewodów?
  • Poziom 28  
    miglanc153 napisał:
    czujnik na maglownicy sprawdzony?


    Ten czujnik w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. A gdyby nawet był niesprawny to pompa pracowałaby cały czas na najwyższych obrotach.

    Po za tym jak kolega wyżej napisał mógłbyś wskazać sposób jego sprawdzenia ? Bo przecież tak zalecasz.
  • Poziom 11  
    Najlepiej podłączyć vag com i sprawa się wyjaśni (sprawdź bezpieczniki na obudowie akumulatora, naciśnij śrubokrętem na środku każdy z nich, czasami nie widać ze jest spalony)
    druga sprawa to masa pompy sprawdzić nie zaszkodzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    miglanc153 napisał:
    ta?to chyba jak by ten czujnik był uszkodzony i pompa by latała na max obrotach to wspoma by śmigała jak w starym mietku :0


    Przeczytaj wątek ( temat ) od początku i koniecznie ze zrozumieniem bo nie łapiesz o co chodzi.