Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa wtryskowa "Lucas Epic" Ford Transit 94r 2,5 TD nie podaje paliwa

07 Lis 2013 16:53 5850 9
  • Poziom 9  
    Witam.
    Koledzy potrzebuję podpowiedzi, mianowicie wymieniłem pompę wtryskową "Lucas Epic" w Fordzie Transicie 2,5 TD 1994r ponieważ wcześniejsza ciekła. Po przełożeniu oczywiście próbowałem ją odpowietrzyć odkręcając przewody przy wtryskach ale pompa nie podaje paliwa, czy możliwe że trzyma ją sterownik (czy trzeba podpiąć komputer). Ktoś mi powiedział również że może komputer nie widzieć pompy ponieważ jest wyjęta z Forda Transita 1998r ale ten sam silnik. Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 39  
    robus35703 napisał:
    czy trzeba podpiąć komputer).
    Tak. Najlepiej pod ATARI lub COMODORE.
  • Poziom 9  
    Kolego jak nie masz chęci pomóc to po co wogóle piszesz?

  • Poziom 27  
    Nic nie trzeba robic a jaka pewność że ta pompa jest sprawna,bo nic o tym nie piszesz.
  • Poziom 9  
    Pompa została wyjęta z pojazdu uszkodzonego (kolizja) do końca pompa w nim pracowała.
  • Poziom 39  
    robus35703 napisał:
    Kolego jak nie masz chęci pomóc to po co wogóle piszesz?
    Jak można pomóc komuś kto wypisuje takie głupoty?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chyba tylko udzielić porady. Oddaj ten samochód fachowcom.
  • Poziom 31  
    robus35703 napisał:
    Fordzie Transicie 2,5 TD 1994r ----Forda Transita 1998r

    Nie ma możliwości tego zgrania. Są inne elektrozawory stopu oraz opornik we wtyczce.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu.
    Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu.
    Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe, więc twoje wtryskiwacze miałyby nawet za dużą dawkę (w tym sensie, że by się otwierały), ale nie wiem czy twój sterownik (starszy) może współpracować z tą nowszą pompą.

    Tu zacytuję fragment z instrukcji Epica:

    KONTROLA ZWIĘKSZONEJ DAWKI PALIWA PRZY STARCIE
    ________________________________________________

    * We wcześniejszych modelach zawór start-stop był uruchamiany stacyjką. Paliwo było natychmiast dostarczane już od pierwszego obrotu pompy. Wirnik pompy był stale w podstawowym trybie pracy (pełnego obciążenia). To oznaczało, że podczas pierwszego obrotu pompy dostarczana była maksymalna dawka paliwa powodując powstawanie dymu.

    * System kontroli zwiększonej dawki przy starcie został zmodyfikowany już w modelu 1995 roku - w celu zapobiegania dymieniu silnika podczas jego uruchamianie. Od tej pory zawór start-stop otwiera się tylko przy odpowiednim osiowym (wzdłużnym) położeniu wirnika, wyznaczonym przez ECU (EDC moduł). W ten sposób maksymalna dawka paliwa zostaje zredukowana do odpowiedniej wartości. Położenie wirnika określane jest przez czujnik położenia.

    -----------------------------

    Zajrzyj może do:

    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144

    Jeżeli dobrze znasz angielski:

    http://www.giordanobenicchi.it/tecnica%20camper/EpicServiceManual.pdf
  • Poziom 9  
    Tak najlepiej oddać fachowcom tylko akurat fachowców co do tej pompy to wielu nie ma poza tym już fachowcy raz go naprawiali (uszczelniali pompę) skasowali 1000 zł i po miesiącu powtórka z rozrywki i też się tak mądrowali że są fachowcami i co to oni nie naprawiali. Więc dziękuję za takie porady.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dziękuję koledzy za pomoc pojutrze prawdopodobnie będę miał pompę od pojazdu z mojego rocznika jak zamontuję to napiszę co i jak.
  • Poziom 9  
    Następna pompa okazała się uszkodzona. Po tych wszystkich perturbacjach kupiłem pompę Boscha i przerobiłem układ. Autko chodzi lepiej niż na orginalnej pompie lucasa epica.