Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.4, 94r - Corsa nie odpala, co robić? BARDZO proszę o pomoc

07 Lis 2013 22:28 13878 10
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam problem z autem.
    Opel Corsa B, 1.4, 94r., 60km.

    Gdy kupiłam Corsę silnik pracował nierówno, ale były założone 3 świece dwuelektrodowe i 1 jednoelektrodowa więc pomyślałam, że wystarczy zmienić świece, kable zapłonowe i problem zniknie.
    Niestety się nie udało. Tzn. świece zostały wymienione (na wszystkie jednoelektrodowe - tak doradzili w sklepie), kable zapłonowe również - Corsa dalej nie chodziła równo.
    Do tego zaczęło trzepać silnikiem przy obrotach 900. Jest to dość mocne trzepanie - odczuwalne w środku.
    Od jakiegoś czasu auto zaczęło gasnąć w czasie jazdy (głownie na niskich obrotach) - nie za każdym razem ale z czasem coraz częściej, gdy zgasła od razu odpalała bez problemu.

    Dodam, że najprawdopodobniej było kiedyś zagotowane, gdyż przez jakiś czas nie działał czujnik temperatury i trzeba było go włączać ręcznie (może ktoś zapomniał?)

    W każdym razie, któregoś dnia schodzę na dół - chce odpalić - nie mogę. Rozrusznik okej, akumulator też.
    Iskra jest - cewka okej, kopułka też. Pompka paliwa działa - podaje paliwo. Świece są zalewane przez paliwo.
    Pomyślałam, że wypadałoby zmierzyć kompresje.. zmierzyłam:
    na pierwszym cylindrze - 10
    na drugim cylindrze - 10
    na trzecim cylindrze - 12
    na czwartym cylindrze - BRAK

    i tutaj moje pytanie - podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ale czy to jest pewne?
    Słyszałam, że może to być także wypalony zawór, bądź kwestia pierścieni na tłokach.
    Dodam, że auto nigdy nie posiadało instalacji gazowej.
    Auto kopciło na biało może 3x, tak to nie kopci. Miałam wrażenie, że kilka razy traci moc, ale nie jakoś bardzo bardzo (choć nie cisnę jej, więc może po prostu tego nie zauważyłam)
    Wydaje mi się, że nie znika płyn chłodzący, olej czysty.

    Na prawdę nie wiem co robić i BARDZO proszę o opinie.

    Za wszelkie pomyłki przepraszam - jestem dziewczyną - i dopiero zaczynam swoją przygodę z mechaniką. :)

    Po prostu, CO ROBIĆ?
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Kiedyś było fajne urządzenie i w sumie ja nadal to używam jak sprawdzanie szczelności jedno pokrętło dwa wskaźniki (nie wiem jak się fachowo to nazywa). A polega to na tym że w danym cylindrze odkręcamy świece przykręcamy rurkę ustawiamy w punkt GPZ i dmuchamy sprężonym powietrzem i obsłuchujemy gdzie ucieka.
  • Poziom 43  
    Jak na czwartym nie ma komprechy to prawdopodobnie wałek ogolony, z powodu zbyt częstej wymiany i stosowania ''właściwego'' oleju.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    wlej trochę oleju przez świecie i sprawdź sprężanie na 4 cylindrze, gdy będzie to samo ściągnij pokrywe zaworów i zobacz czy krzywka jest cała
  • Poziom 2  
    Bardzo Wam dziękuje za wszystkie odpowiedzi!

    ftp.kowal - niestety muszę wszystko robić tanim kosztem, więc do mechanika nie oddam! Nie można się przyglądać, trzeba pomagać!!!!! :)))))))))))

    jarewa - niestety nie wiem o czym mówisz :(

    majsster - własnie jutro będę to robić. Dowiedziałam się, w ten sposób można też sprawdzić te pierścienie na tłokach.

    Jak uda mi się coś ustalić więcej to napiszę co to było, może komuś to pomoże.
    Proszę również dalej o wskazówki, jeżeli ktoś miałby jakiś nowy pomysł jak rozwiązać mój problem.

    Pozdrawiam!
    Aga :)
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Wystarczy tłok ustawić na samej górze wtedy kiedy oba zawory są zamknięte i podać tam sprężone powietrze przez otwór po świecy - będzie słychać jak dmucha we wodę jak jest walnięta uszczelka, jak dmucha we wydech jak puścił zawór wydechowy lub w przepustnicę jak poszedł zawór ssący. Jak nie dmuch nigdzie to wałek się wytarł.
    Ja do tego używam rurki która z jednej strony ma szybkozłączkę do sprężonego powietrza a z drugiej strony jest gwint taki sam jak na świecy zapłonowej.
    Musi być to szczelne bo nie będzie słychać gdzie ucieka powietrze.
    Trzeba jeszcze zablokować wał by przy podaniu powietrza tłok nie poszedł na dół.
    Zadziwiasz mnie swoją wiedzą. Nie jeden facet na tym forum nie ma tyle pojęcia co Ty.
    Masz już męża? :)
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    ściągnij pokrywe zaworów sprawdz krzywki na czwartym cylindrze jeśli są dobre jak na pozostałych to nic więcej nie szukaj tylko ściągaj głowice
  • Poziom 2  
    grala1 - Powiedz mi, gdzie mogę kupić taką rurkę o której piszesz?
    Dziękuje za miłe słowa - staram się dużo czytać, rozmawiać, podpytywać. Uważam, że mechanika jest bardzo ciekawa, choć są rzeczy, których KOMPLETNIE nie rozumiem :)
    Męża jeszcze nie... :-)

    mirek1bz - jutro (mimo niedzieli) będę walczyć. Sprawdzę.

    Dziękuję Wam!
  • Poziom 9  
    Taką rurke można zrobić samemu tylko trzeba mieć spawarke rozwalić starą świece kawałek rurki końcówke do szybkozłonczki pospawać i gotowe powodzenia
  • Poziom 43  
    grala1 napisał:
    Ja do tego używam rurki która z jednej strony ma szybkozłączkę do sprężonego powietrza a z drugiej strony jest gwint taki sam jak na świecy zapłonowej.

    Takiej rurki nie kupi.
    Najpierw zeznaj kiedy był wymieniany olej.
    Potem zdejm dekiel zaworów i opisz co widać pod deklem.