Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 Diesel 1,4 rok 2005 - Podłączenie świateł do jazdy dziennej

07 Lis 2013 23:59 6612 20
  • Poziom 15  
    Witam,
    Mam auto jak w temacie i chcę podłączyć do niego światła do jazdy dziennej (Masa, zasilanie i sygnał od świateł drogowych).
    Chciałbym to podłączyć w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika. Gdzie to najlepiej podłączyć?
    Dziękuję i pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    georgesgr napisał:
    Po co? C3 ma swiatla dzienne fabryczne. Wystarczy je uaktywnic.

    Chyba w moim nie ma, ponieważ w serwisie mówili, że nie mam takiej opcji.
    To jest model 02 do 05.
    Może w następnym już jest ta opcja.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Widziałem coś takiego w Skodzie. Halogeny pracują jako światła dzienne. Czy tu ma być też coś podobnego?
    Czy w przypadku takiego przełączenia, halogeny działają również przy włączeniu świateł drogowych, czy tylko jako dzienne?
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Można są ledy w kształcie halogenów, kontrolka do ręki i wyłapać 15-stkę + po zapłonie na tych grubszych kabelkach i masz zasilanie masę z masowni no sygnał z pozycyjnych z kostki przy lampie i po robocie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W razie problemów zapraszam na warsztat zniżka dla elektrodowiczów.
  • Poziom 15  
    Dzięki, ale nie skorzystam - za daleko.
    Pytałem, w jaki sposób w autach PSA realizuje się opcje światła dzienne, o której pisał georgesgr.
  • Poziom 28  
    Testerem aktywujesz światła dzienne w BSI i po sprawie. Nie ma innej możliwości
  • Poziom 15  
    Ok. To jestem w stanie zrozumieć :D
    Jednak pytałem o działanie tych świateł:
    "Czy w przypadku takiego przełączenia, halogeny działają również przy włączeniu świateł drogowych, czy tylko jako dzienne?"
  • Poziom 28  
    Dobrze wytłumaczę tak łopatologicznie. Większość tych świateł do jazdy dziennej (nie halogenów) posiada trzeci przewód oprócz zasilania który to podłączamy pod postój, który to wyłącza je w momencie gdy zapalają się światła postojowe. Teraz jeśli ty aktywujesz światła w oryginale do jazdy dziennej to nie założysz dodakowych ledów bo nie można i by gasły po odpaleniu samochodu, a gdy założysz ledy wtedy zapalą się po odpaleniu auta a gdy włączysz postój to ledy zgasną (bez opcji świateł do jazdy dziennej automatycznej oczywiście). Mam nadzieje że się dogadaliśmy w końcu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    georgesgr napisał:
    Jako swiatla dzienne wykorzystywane sa swiatla mijania (w starych autach) lub dodatkowa zarowka 21W w reflektorze (w nowych autach), nie swiatla przeciwmgielne, ktore sa przeciez zakazane przy dobrej widocznosci.


    Ok, ale widziałem takie rozwiązanie w Skodzie. Jako światła dzienne aktywowane w BSI były Halogeny (na 1/2 mocy). Jednak nie wiem czy wtedy już nie pełnią funkcji halogenów (w przypadku mgły).

    Napisałeś, że
    georgesgr napisał:
    Ta opcja zawsze byla w samochodach PSA. Przed wprowadzeniem informatyki wymagala wlozenia przekaznika w gotowe gniazdo, po wprowadzeniu informatyki trzeba przekonfigurowac BSI.

    to chciałbym wiedzieć jak to jest realizowane?

    Mój model C3 jest w wersji Exlusive i ma przednie Halogeny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    georgesgr napisał:
    Programowo.


    Chyba się nie rozumiemy, albo nie wiesz co odpowiedzieć.

    Zadam więc pytanie inaczej:
    1) Które światła będą świecić jako światła do jazdy dziennej?
    2) Czy te światła będą również spełniały swoje podstawowe zadanie (gdy włączę światła w aucie - zgodnie z przepisami świecą zamiennie światła dzienne lub drogowe)?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    OK, nie doczytałem. Sorry, ale to praktycznie nic nie zmieni, za wyjątkiem klikania włącznikiem świateł po uruchomieniu silnika. Taka opcja faktycznie jest w moim C3, ale to mi się nie podoba :(
    W takim razie wole swoje rozwiązanie z dodatkowymi światłami ledowymi podłączonymi jako światła dzienne.
    Wracam więc do pierwszego pytania w tym temacie - jak je podłączyć. Czy ktoś wie?
  • Poziom 42  
    Savek napisał:
    Ok, ale widziałem takie rozwiązanie w Skodzie. Jako światła dzienne aktywowane w BSI były Halogeny

    Żadna Skoda nie ma takiego rozwiązania, w zderzaku siedzą podwójne lampy, jedna to przeciwmgielne a druga to dzienne
  • Poziom 15  
    milejow napisał:
    Savek napisał:
    Ok, ale widziałem takie rozwiązanie w Skodzie. Jako światła dzienne aktywowane w BSI były Halogeny

    Żadna Skoda nie ma takiego rozwiązania, w zderzaku siedzą podwójne lampy, jedna to przeciwmgielne a druga to dzienne

    Nowsze modele Oktavi mają takie rozwiązanie jak piszesz.
    W starszych można to zrobić ustawiając w BSI.
  • Poziom 28  
    Myślę ż e temat trzeba zakończyć napisałem ci wyżej jak masz podłączyć a ty nic nie czytasz ze zrozumieniem, po drugie to nie jest dział dla początkujących a ty chcesz leda z trzema kabelkami podłączyć i tyle pytań. Proszę jednak podjechac do elektryka zrobi ci to w 30 min.
  • Poziom 15  
    Przy ori swiatlach dziennych gdzie używane są światła mijania jedyną różnicą jest brak włączania podświetlenia wskaźników i deski jak jedziemy na dziennych. Włącza się ono dopiero jak przekręcimy włącznik.
  • Poziom 15  
    melas napisał:
    Myślę ż e temat trzeba zakończyć napisałem ci wyżej jak masz podłączyć a ty nic nie czytasz ze zrozumieniem, po drugie to nie jest dział dla początkujących a ty chcesz leda z trzema kabelkami podłączyć i tyle pytań. Proszę jednak podjechac do elektryka zrobi ci to w 30 min.


    Wybacz, ale porada typu podjedź do elektryka, to chyba nie na tym forum.
    Faktycznie temat zamykam, bo nic więcej z niego nie wyniknie.