Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel C16SE - Nie Działa pompa paliwa i wtryski.

08 Lis 2013 17:59 3621 22
  • Poziom 16  
    Witajcie.
    Historia jest złożona.
    Robiłem SWAP-a z silnika X14sz na C14SE, lecz użyłem do tego instalacji elektrycznej i ECU z silnika C16SE.
    Za pierwszym razem odpalił bez problemu i wszystko działało z 30 sekund, ale musiałem zgasić silnik, bo nie zalałem go płynem. Więcej nie udało mi się silnika na benzynie odpalić zamontowałem instalację gazową i silnik pracuje tylko na LPG.
    Pompa paliwa się nie załącza i nie słychać pracy wtrysków. Zworka na przekaźnik i pompa pracuje, ale wtryski niestety nie. dodam że przed swapem też układ paliwowy przestawał działać, ale jak samochód postał kilka godzin to można było ponownie odpalić na benzynie. Pojazd to Combo B
    Od czego zacząć?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Pierwsze pytanie: Dlaczego nie użyłeś ECU od silnika C14SE?
    A drugie: była robiona diagnostyka? Pojawiły się jakieś b łędy w sterowniku?
  • Moderator Samochody
    Czego brakuje na przekaźniku pompy?
  • Poziom 16  
    Nie użyłem ECU od 1.4 bo nie miałem i dostałem za "free" od 1.6.
    Diagnostyka oczywiście była... "za małe napięcie na wtrysku nr.3", "za małe napięcie na pompie paliwa" i kilka innych ale raczej związanych z innymi rzeczami, np sonda lambda , chodziło o LPG, brak czujnika powietrza zasysanego.... - różnica w instalacjach. Podam dokładnie jutro...

    OCZI na przekaźniku jest za niskie napięcie, ale nie na stykach zasilania , bo po zworce pompa działa, tylko na tych drugich... ;)

    Nie wiem od czego zacząć, gdzie szukać? Pompa paliwa jest na pewno za słaba, ale do odpalenia wystarczy. To jest jakaś konkretna jedna rzecz, takie mam przeczucie...;)
  • Poziom 42  
    Masz gazownię i ona bruździ - masz chyba emulator wtrysków!
  • Moderator Samochody
    tumak5 napisał:
    na tych drugich

    To ja wiem. Tylko czy brakuje plusa po kluczyku, czy masy ze sterownika? Schemat chyba masz?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Gazownia raczej nie bruździ bo przed zainstalowaniem już tak było, a emulatora wtrysków ta instalacja nie posiada, tylko przekaźnik do odłączania trysków i centralkę.
  • Poziom 42  
    Na pewno sprawdziłeś czy przekaźnik zwiera styki robocze po przełączeniu na benzynę?
    Przekaźnik wyłącza zasilanie (+12v) na wtryski i sterownik "nie protestuje"?
    Przekaźnik pompy paliwa sterowany (jego cewka) jest masą ze sterownika , druga strona cewki po 15!
  • Poziom 16  
    Świeżo sczytane błędy: 83, 25, 45, 69 w tej kolejności.
    Od przekaźnika odczepiłem nawet dwa przewody i zwarłem je bo myślałem że może właśnie to jego wina, ale nic z tego. Dla sprostowania powiem że ja rozłączam wtryski poprzez przekaźnik ale masę, a nie (+12).

    Zrobiłem jeszcze pomiary na pinach wtyczki przekaźnika i wyszło mi napięcie na przewodach załączających przekaźnik 8,6V, na przewodach załączających pompę paliwa jest jak trzeba 13,8V, ale pomiędzy masami jest 0,25V?... Wychodzi że przewód (brązowy) od stacyjki coś nie ten tegos. gdzie szukać drugiego końca?
    Zapoda mi ktoś linkiem do schematu?...

    Dzięki wielkie za udział ;)
  • Poziom 16  
    Sterownik:
    16204699 HN firmu Delco
    D95001 BLAP
  • Moderator Samochody
    Przecież to od C14SE sterownik, a nie C16SE. No i niestety immobilizer posiada.
  • Poziom 16  
    No i wszystko jasne...
    Facet od którego dostałem instalację zarzekał się że to od C16SE.
    Może znacie jakiś pomysł do ominięcia immo, albo jaki komputer bez immo będzie pasował żeby przełożyć tylko komp?
    Zastanawiające jest że za pierwszym razem odpaliłem ten pojazd bez problemu i nie było założonej instalacji gazowej...
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    tumak5 napisał:
    ominięcia immo

    Regulamin forum zabrania podawać takie informacje.

    tumak5 napisał:
    jaki komputer bez immo

    16165442
    16149879
    16163719
  • Poziom 16  
    Kupiłem inne ECU (16163719) i podmieniłem. Efekt jest tego taki że nie działają dwa cylindry 2 i 3 (świece są mokre). Na benzynie i na gazie działa tak samo. Samochód chodzi jak "maluch". Podmieniłem z powrotem i działają wszystkie cztery cylindry jak trzeba tylko nie na benzynie. Zamieniałem te ECU kilku krotnie z takim samym rezultatem. Zmieniłem DIS, ale to nie to... to na pewno wina ECU, może któreś piny są odwrotnie?...
  • Moderator Samochody
    Źle masz zrobione odcięcie wtryskiwaczy na gazie.
    tumak5 napisał:
    rozłączam wtryski poprzez przekaźnik ale masę, a nie (+12)

    Jeden przekaźnik do wszystkich?
  • Poziom 42  
    No właśnie , chyba ,że to wtrysk grupowy - cztery na raz!!
  • Poziom 16  
    Tak mam rozłączone cztery na raz. Sprawdzając instalację elektryczną stwierdziłem że +12 są dwa przewody wchodzące do ECU (pół sekwencja), a masa jak by nie patrzeć jest jedna, więc stwierdziłem że odetnę masy jednym przekaźnikiem i tak zrobiłem. Rozciąłem cztery przewody zlutowałem w jeden i przez przekaźnik.
  • Moderator Samochody
    To +12V jest wspólne, a ze sterownika idą masy.
  • Poziom 16  
    Więc wynika z tego że odciąłem +12, a mas nie ruszałem. Masy ze sterownika idą dwie. Sprawdzałem instalację miernikiem, który przewód gdzie jest podłączony.
    Czy możliwe jest żeby te wtryski 2 i 3 pracowały cały czas, na benzynie i na gazie dlatego silnik tak dziadowsko pracuje?
    Odłączę jutro przekaźnik pompy paliwa i sprawdzę jak na gazie będzie pracował.


    Wydaje mi się że nowy ECU jest pod aparat zapłonowy, a nie pod DIS i tu jest teraz mój problem.
    Wolał bym jednak obejść immo i jak jest ktoś w stanie mi w tym pomóc to proszę na PW.
  • Poziom 16  
    Sprawa została załatwiona definitywnie.
    Oddałem pojazd do kolegi który robi cuda z elektroniką samochodową i z dwóch ECU złożył jeden wywalając immo. Ponoć z tych komputerów (16204699) nie da się zdjąć immobilizera, ale chłopina ogarnął sprawę jak gość ;)
    Zakupione ECU 16163719 nie pasowało do mojego samochodu, ale było dobrą bazą.
    To jednak nie jest takie proste...

    Napisałem post pod postem, bo mam rozwiązanie.
    Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to proszę pisać, bo chcę zamknąć temat.

    Dzięki
  • Poziom 42  
    Ja mam jedno; czy rozumiesz co ten "gość" zrobi/naprawił , jak tak , opisz to logicznie!!!!
  • Poziom 16  
    Modyfikacja sterownika przez mechanika. Nie wiadomo co konkretnie.