Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie auto wybrać do 10 tyś początkujący kierowcy audi czy vw

Xifus 08 Lis 2013 20:03 6555 34
  • #1 08 Lis 2013 20:03
    Xifus
    Poziom 8  

    Witam niedawno zdałem prawo jazdy i teraz chcę zakupić auto do 10 tyś , zastanawiałem się nad dwoma Audi A3 lub VW Golf IV . Może coś innego wybrać ? co polecacie ?

    0 29
  • #2 08 Lis 2013 20:45
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 08 Lis 2013 21:16
    chojinka
    Poziom 27  

    czym się różni A3 od golfa?
    tylko wyglądem i materiałami... powodzenia podczas zakupu i pierwszych napraw.

    0
  • #5 08 Lis 2013 21:25
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 09 Lis 2013 07:02
    chojinka
    Poziom 27  

    cała mechanika jak i części są te same...

    0
  • #7 09 Lis 2013 07:42
    radek9393
    Poziom 9  

    Bardzo podobny jest również Seat Leon I /Toledo II te same silniki i części mechaniczne, jednak moim skromnym zdaniem jest najładniejszy z tych trzech samochodów :)

    0
  • #8 09 Lis 2013 09:59
    wedsew
    Poziom 15  

    middy1983 napisał:
    No właśnie... materiały.

    Różnica polega na znaczku i nieco innych plastikach w najlepszych wersjach.

    0
  • #9 09 Lis 2013 11:52
    2278665
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 09 Lis 2013 12:03
    wedsew
    Poziom 15  

    middy1983 napisał:
    Niby między A3 a G.IV nie powinno być różnicy! No nie powinno tak jak między Octavią a Passatem a jednak...

    Między Golfem 4, a Audi A3 nie ma żadnej różnicy od strony technicznej, podobnie jak między Octavią, Golfem, albo A3. Golf ma tylko znacznie szerszą gamę silników do wyboru i to wszystko. Jeśli skupić się na silnikach i skrzyniach występujących we wszystkich 3 modelach, to od strony mechanicznej są to trzy IDENTYCZNE samochody.
    Różnica między Passatem a Octavią jest znacznie większa z tej prostej przyczyny, że nie są to samochody tej samej klasy. Octavia to Golf, czyli segment C a Passat to już segment D.

    0
  • #11 09 Lis 2013 16:45
    Xifus
    Poziom 8  

    A co na temat silników powiecie, Audi bym brał 1.6 ew 1.9 tdi , 1.8 bym sobie odpuścił , a golfa tylko 1.9 tdi . Dobry wybór ?

    0
  • #12 09 Lis 2013 17:09
    my41s
    Poziom 32  

    Xifus napisał:
    niedawno zdałem prawo jazdy i teraz chcę zakupić auto do 10 tyś

    Się nie zdziw, jeśli przyjdzie Ci płacić 2000zł za OC za ten 1.9 TDI

    Xifus napisał:
    Dobry wybór ?

    Jeśli trafisz na zadbane (a z tym będzie ciężko) to jeszcze trochę pojeżdżą.

    Z tych podanych wybrałbym 1.6 - dość dobra motorownia do tych aut (A3 i Golf IV)

    0
  • #13 09 Lis 2013 17:12
    Xifus
    Poziom 8  

    Auto nie będzie rejestrowane na mnie wiec o to się nie martwię :)

    0
  • #14 09 Lis 2013 17:18
    my41s
    Poziom 32  

    Chyba, że tak. Ale ja i tak wybrałbym benzyniaka. Diesle będą miały b.duże przebiegi, a o prawdziwą igłę będzie ciężko.

    0
  • #15 09 Lis 2013 17:21
    Xifus
    Poziom 8  

    Ale benzyny też maja po 200 tyś ;/

    0
  • #16 09 Lis 2013 17:28
    my41s
    Poziom 32  

    Xifus napisał:

    Ale benzyny też maja po 200 tyś ;/

    A diesle 300-400, a czasem i więcej tys. (tys. - nie tyś :) )

    0
  • #18 09 Lis 2013 18:44
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jak wolisz diesla skręconego z 400-600 tysięcy na 180 zamiast niekręconej benzyny z 250 tysięcy, to twoja sprawa.

    Powyższe A3 w przyszłym roku skończy 15 lat. Z prostej matematyki wynika, że rocznie ktoś nim przejeżdżał około 18 tysięcy kilometrów, czyli normę jak na benzyniaka. Dieslem rocznie przejeżdża się 30-50 lub więcej tysięcy, sam sobie policz ile to będzie po 15 latach.

    0
  • #19 09 Lis 2013 19:16
    chojinka
    Poziom 27  

    wichurewicz napisał:
    Dieslem rocznie przejeżdża się 30-50 lub więcej tysięcy, sam sobie policz ile to będzie po 15 latach.

    wychodzi jak w mordę strzelił 180 tys.

    0
  • #20 09 Lis 2013 19:19
    wichurewicz
    Poziom 24  

    A rzeczywiście, jak kupiłem kalkulator w Gnieźnie to tak pokazało.

    0
  • #21 09 Lis 2013 20:23
    cefaloid
    Poziom 30  

    Kolejny pacjent który nie wie co kupić ale musi to być Audi.
    W Polsce jest jakaś obsesja maniakalna na punkcie tej marki.

    15 letnia pozostałość po audi z silnikiem 1,9 tdi ma niestety jedną główną wadę - jest niemal niemożliwe, aby dorwač auto stanie innym jak ruina. Obsesja na te auta jest tak wielka że nie-ruiny i nie-cofane znikają w dniu wystawienia ogłoszenia (sam tak kiedyś się pozbyłem 19 letniego golfa, kilka godzin po wystawieniu, bez negocjacji, a telefon dzwonił jeczcze 2 tygodnie). Jak zaczniesz takiego szukać to zobaczysz....

    Sprzedawcy potrafią zażyczyć sobie za 10 letniego Golfa / A3 z TDI nawet ponad 30% wartości nowego o podobnym wyposażeniu i jakiś szaleniec to kupi! Taka jest obsesja w polakach...dla mnie to wariactwo.

    Nieco łatwiej jest z mniej chcianymi audii benzynowymi.

    0
  • #22 09 Lis 2013 20:35
    Xifus
    Poziom 8  

    Chyba wybiorę tego benzyniaka 1.6 i tak będzie dobrze żeby się do 200 tyś mieścił , i wiadomo w dobrym stanie . Myślę że to będzie dobry wybór .

    0
  • #23 09 Lis 2013 21:01
    wichurewicz
    Poziom 24  

    A jak będzie miał 201 tysięcy to co?

    Przy zakupie używanego samochodu przebieg wyświetlany na zegarach ma jeszcze mniejsze znaczenie niż kolor.

    Silnik 1.6 od VAGa pali średnio około 10 litrów i jedzie raczej słabo, ale jak sobie chcesz.

    0
  • #24 09 Lis 2013 21:14
    jurek91
    Poziom 20  

    1.6 pali 10 litrów? Jakos 1.6 101 koni w VW Bora pali prawie 8 litrów, a 10 litrow pali jak jezdze agresywnie.

    0
  • #25 09 Lis 2013 21:20
    wichurewicz
    Poziom 24  

    To nadal sporo zważywszy przeciętne osiągi tego silnika.

    0
  • #26 09 Lis 2013 21:39
    koliuk
    Poziom 24  

    Audi czy VW fajnie do 1 serwisu przy nowych autach... Nie moge pojac mani kupowania tychze marek za wszelka cene mimo iz sa to kompletne ruiny z przebiegami 400 i wiecej...

    Dlaczego skoro jest to Twoje 1 auto nie kupisz czegos tanszego powiedzmy za 4/5 tys zl a drogie tyle na doprowadzenie tego do bardzo dobrego stanu technicznego i na oplaty + paliwo ?

    Bez obrazy ale ile masz lat ? Kupic auto nie sztuka ale co z utrzymaniem , myslales o tym ? Twoje pieniadze wiec w zadnym wypadku nie bede tegp negowal ale takie leciwe audi to turbo , dwumasa i reszta standardowych podzespolow jakie siadaja , a sa drozsze od pozostalych aut.

    Natomiast przy takiej benzynie z mniejszym silnikiem oplaty mniejsze, czesci tansze a takze jeździ wiec przemysl to...

    Pomysl moze o benzynie z gazem od kogos jako auto do nauki...

    Pozdrawiam

    0
  • #27 09 Lis 2013 21:51
    Xifus
    Poziom 8  

    Akurat o wydatki się nie martwię , sam pracuje więc z tym nie będzie problemu. Autko chce kupić większe z racji że mam dziecko w drodze. I myślę nad tymi dwoma autami bo większe mi nie jest potrzebne.

    0
  • #28 09 Lis 2013 22:07
    beerman
    Poziom 16  

    Coś większego rozumiem, ale po co zaraz Audi albo VW?
    Przecież to proszenie się o kłopoty - z zakupem, oszustwami na licznikach itp.
    Jest wiele innych ciekawszych marek, które za te pieniądze kupisz nowsze, lepiej wyposażone i zadbane.

    0
  • #29 09 Lis 2013 22:11
    Xifus
    Poziom 8  

    Wiem że są to samochody które widać na pączki , po prostu jakoś mi tak utkwiły w głowie , a zły wybór ?

    0
  • #30 09 Lis 2013 22:12
    koliuk
    Poziom 24  

    Powiem Ci z wlasnego przykladu gdyz sam mam syna ( obecnie 2 latka ).
    Jezdzilem fordem escortem ( bardzo wygodne auto) lecz poszlo na zlom ze wzgledu na stan techniczny, potem opel astra 2 , teraz cordoba sedan i jak syn byl mniejszy we wszystkich tych autach przy wozku mialem maly problem .

    W moim mysleniu kolejnym autem bedzie 100 % kombi gdyz placic i tak trzeba a komfort ogromny.
    Na dzien dzisiejszy obserwuje fordy mondeo mk3 w kombi z silnikiem 1,8 /2,0 benzyna + gaz . W budzecie 10 k mysle ze cos bys wyszarpal

    0