Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys WAG54G2 / WAG54GS - Netia na łączach TP brak synchronizacji DSL

weronikam 08 Lis 2013 21:37 1476 6
  • #1 08 Lis 2013 21:37
    weronikam
    Poziom 2  

    Witam,
    Posiadam internet od firmy Netia na łączach TPSA (przedtem była Neostrada) i od paru tygodni pojawiły się duże problemy. Internet działa jako tako w godzinach najmniejszego ruchu w sieci czyli w nocy oraz 7-12 a potem zaczynają się problemy Posiadam dwa routery od Linksysa a mianowicie WAG54G2 oraz starszy WAG54GS. Oba od około godziny 14-15 do 22-23 gubią całkowicie synchronizację DSL z centralą lub zrzucają prędkość do śmiesznych prędkości typu DSL Upstream Rate: 60800 bps DSL Downstream Rate: 195200 bps. Oczywiście w tym momencie router nie laczy sie juz z siecia. Rouery skonfigurowane są poprawnie czyli PPPoA, VC-MUX, VPI 0 VCI 35 i modulacja ustawionna na Multimode. Parametry łącza:
    Down up
    DSL Noise Margin: 6 dB 7.0 dB
    DSL Attenuation: 31.5 dB 30.0 dB
    DSL Transmit Power: 6.9 dBm 12.1 dBm
    Dodam tylko, ze internet czasami dziala z normalna predkoscia czyli 10mbit/1mbit ale nawet wtedy rozlacza sie co 20-30 min. Co moze byc problemem?

    0 6
  • #2 08 Lis 2013 22:36
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Router pracuje na parametrach granicznych i w momentach dużego ruchu w sieci pada. Niepokojąca jest wartość tłumienia up do down - przy 32dB down tłumienie up powinno być co najmniej 10dB niższe. Czy oba routery podłączasz na tym samym zasilaczu? Wydaje mi się, że to pierwszy podejrzany. Podmień na cokolwiek innego - najlepiej transformatorowy - 12V i wydajność prądowa minimum 1A, czym więcej tym lepiej. Porównaj wtedy statystyki.

    0
  • #3 08 Lis 2013 22:37
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    W czasie zrywania, podnieś słuchawkę telefonu, wybierz "2" aby wyłączyć sygnał zgłoszenia, czy słyszysz trzaski i szumy ? tak ? to zgłaszaj uszkodzenie lini telefonicznej (nie neostrady), szumy i trzaski na lini, Załóż konto online orange i tam jest formularz do zgłaszania uszkodzeń sieci.

    Filtry na telefon masz poprawnie zainstalowane ?

    0
  • #4 08 Lis 2013 23:02
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Cytat:
    Posiadam internet od firmy Netia na łączach TPSA

    Jakby co to niestety trzeba przejść "drogę przez mękę" i zgłaszać do Netii licząc, że nie będzie starać się "naprawiać" sama (Netia) tylko prześle do właściciela sieci czyli orange.

    0
  • #5 08 Lis 2013 23:13
    weronikam
    Poziom 2  

    Po wymianie zasilacza predkosc synchronizacji znacznie podskoczyla:

    Cytat:
    DSL Status: Showtime
    DSL Mode: G.Dmt
    DSL Channel: 64
    DSL Upstream Rate: 1024000
    DSL Downstream Rate: 7616000

    Down up
    DSL Noise Margin: 11 dB 7.5 dB
    DSL Attenuation: 11.0 dB 15.0 dB
    DSL Transmit Power: 7.8 dBm 12.4 dBm

    ale internet nadal dziala tragicznie. Na 50 wyslanych w swiat pingow wraca 20-30% a predkosc pobierania plikow to 40-50 kb/s do momentu zerwania polaczenia ktore nastepuje po 2-3 minutach.
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 08 Lis 2013 23:28
    andk1eltd
    Poziom 35  

    No i masz maksa dla Gdmt.
    Sytuacja wygląda teraz na przeciążenie od strony operatora ale dla pewności i spokoju sumienia :D zapisz gdzieś konfigurację i dane do logowania, zresetuj router "do fabryki" i skonfiguruj ponownie. Jeżeli nic to nie da to pozostaje dzwonienie na infolinię. Jeśli pomogą to pomogą - jeśli nie (przeciążenie) to przynajmniej zwrócą pieniądze.

    0
  • #7 08 Lis 2013 23:44
    weronikam
    Poziom 2  

    Jeden z routerow byl czyszczony i ma w sobie tylko dane do logowania zmienione a problem nadal wystepuje. Dodam jeszcze, ze w godzinach o mniejszym ruchu DSL MODE wskakuje na ADSL2+ a gdy zaczynaja sie powazniejsze problemy z internetem wraca wlasnie do Gdmt.

    0