Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II 1.2 - Nie zapala po odpięciu akumulatora

Bogus105 08 Lis 2013 23:07 1491 2
  • #1 08 Lis 2013 23:07
    Bogus105
    Poziom 16  

    Mam punto II z 2005, silnik 1.2 wielopunkt. Dzisiaj montowaliśmy wzmacniacz i trzeba było przewód z plusa akumulatora pociągnąć. Aby podpiąć pod klemę plusową aku odkręciliśmy po prostu nie całą klemę plusową, tylko jeden gruby przewód, który idzie prosto do skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika (aby się podłączyć oczkiem na śrubę). W tym momencie po plusa akumulatora podłączony został tylko różowy przewód idący prosto do rozrusznika. Nie odłączaliśmy przy tym klemy z masy aku...
    Wszystko fajnie, montaż dokończony, ale silnik już nie odpalił.
    Nic więcej 'przy prądzie' nie było robione poza podłączeniem radia do oryginalnej wtyczki - piny sprawdzone i ok, radio działa.

    Czy jest możliwe uszkodzenie ECU poprzez odłączenie tylko czerwonego przewodu zasilającego wszystko oprócz rozrusznika, nie odłączając wcześniej masy z akumulatora?

    Przy próbie włączenia silnika rozrusznik kręcił, odgłos jakby już zapalał, ale od razu auto gaśnie. Po kilku próbach aku padł zupełnie. Mam info, że aku już wcześniej był słabawy i jest na liście zakupowej.

    Czy to możliwe, że ECU nie odpala silnika gdy napięcie na aku za małe?
    Przy włączeniu zapłonu (ale nie rozrusznika) zapalają się kontrolki, część z nich gaśnie a zostaje kontrolka akumulatora, check engine i olej. Wcześniej ktoś pisał, że check engine powinna zgasnąć i nie trzeba uruchamiać silnika, ale kuzyn mówił, że check engine mu się zawsze świecił i gasnął po uruchomieniu silnika...

    Proszę o odpowiedzi na nurtujące mnie pytania:)

    Moderowany przez tzok:

    Z uwagi na kompletny brak związku z tematem w którym post został dopisany (inny samochód) - wydzieliłem do osobnego tematu.

    0 2
  • #2 08 Lis 2013 23:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Bogus105 napisał:
    Czy to możliwe, że ECU nie odpala silnika gdy napięcie na aku za małe?
    Możliwe, możliwe też, że jak przy zakładaniu tego kabla bardzo iskrzyło, to ECU się "zawiesił". Odłącz akumulator, naładuj go i podłącz z powrotem - powinno pomóc. Do ładowania wystarczy odłączyć klemę "-" (w zasadzie bez znaczenia którą ale ze względów bezpieczeństwa - ryzyko zwarcia kluczem do karoserii - lepiej "-").
    Bogus105 napisał:
    Wcześniej ktoś pisał, że check engine powinna zgasnąć i nie trzeba uruchamiać silnika
    Ale nie w tym samochodzie.

    0
  • #3 09 Lis 2013 00:51
    Bogus105
    Poziom 16  

    Dziękuję za odpowiedź. Aku się ładuje. Sprawdzę rano, w razie co kolega z komputerem podjedzie, co by się spróbować podłączyć przez OBD do ECU i dam znać.

    Ok, już jest rano: to akumulator. Widocznie jest zabezpieczenie przed niskim napięciem, bo auto po podładowaniu aku odpaliło od razu. Wczoraj mimo, że aku miał na tyle mocy, że kilka razy zupełnie normalnie zakręcił silnikiem, to widocznie już ECU się nie podobało napięcie. Dziekuję za odpowidź. Temat zamykam.

    0