Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno samochodu, jaki samochód kupić?

wdzsebastian 09 Lis 2013 00:23 4578 23
  • #1 09 Lis 2013 00:23
    wdzsebastian
    Poziom 6  

    Witam.

    Mam taki dylemat a zarazem problem. Chciałbym kupić sobie samochód. Będzie to mój pierwszy samochód, którym będę jezdził tylko ja (wcześniej pożyczałem samochód od taty). Prawo jazdy mam od 0,5 roku. Zastanawiam się nad Renault Megane. Znalazłem już nawet jeden samochód, który by mnie interesował - http://otomoto.pl/renault-megane-C31107861.html.. Co o nim sądzicie? A i jeszcze, żeby nie był to za drogi samochód, tak w okolicach max 6-7 tys..

    Dziękuje z góry : )
    Pozdrawiam.

    0 23
  • #2 09 Lis 2013 00:34
    sil1aga
    Poziom 9  

    pierwszy samochod ja rozwaliem,wiec kupic taki ktorego nie bedzie szkoda i mala pojemnosc wmiare aby oc bylo normalne

    0
  • #3 09 Lis 2013 02:10
    korrus666
    Poziom 40  

    Megane I to całkiem przyzwoite auto. Ma solidne blachy i jak nie było walone to raczej nie rdzewieje. Części też raczej tanie. Silnik 1.9 dci to wg mnie nie do końca dobry pomysł. Pomyśl o silniku 1,6 lub 1,4 benzynowych. Z benzyną zawsze mniej problemów niż z dieslem.

    0
  • #4 09 Lis 2013 07:51
    radek9393
    Poziom 9  

    Jako pierwszy samochód polecał bym ci coś z grupy VW/ Audi najlepszym wyborem było by audi 80 B4 jest to niesamowicie trwały samochód przestrzenny a zarazem części są dostępne i nie drogie. I dużo by ci zostało kasy z tego co masz na paliwo i części do samochodu bo jak już chyba wiesz do każdego auta trzeba dokładać. Jeśli chodzi o silniki polecił bym ci turbo diesla 90-110 KM są to najtrwalsze jednostki i nie psują się. Chyba że chcesz od czasu do czasu coś grzebać to zagazowane 2.0 90 koni też daje rade i chyba najtaniej wychodzi jeśli chodzi o jazdę :) Blacha w tych autach jest dosłownie pancerna, rzadko spotykana jest korozja w tych samochodach.

    0
  • #5 09 Lis 2013 08:08
    chojinka
    Poziom 27  

    pomijając tico, cinquecento i seicento, można zacząć poszukiwania od fiata uno i wzysz czyli alto, corsa, punto itd. ważne jest ile masz wzrostu bo jeżeli 2 metry to małe auta odpadają.

    0
  • #6 09 Lis 2013 09:47
    my41s
    Poziom 32  

    chojinka napisał:
    ważne jest ile masz wzrostu bo jeżeli 2 metry to małe auta odpadają.

    Sam się o tym przekonałem. Da się jeździć, ale nie jest to wygodne. Dla wysokich polecam minivany :)
    sil1aga napisał:
    pierwszy samochod ja rozwaliem,wiec kupic taki ktorego nie bedzie szkoda i mala pojemnosc wmiare aby oc bylo normalne

    Ale to nie oznacza, że ktoś inny też ma to zrobić. Fakt, że silnik najlepiej by szukać 1.2-1.6 ze względu na ubezpieczenie. Diesla raczej nie brałbym pod uwagę. Chyba, że rzeczywiście dużo jeździsz.
    Ja bym szukał wśród: Corsa, Punto, Fabia, Ibiza, Yaris/Starlet, Peugeot 206, Renault Clio - to z takich mniejszych, miejskich. Z większych Toyota Corolla, Opel Astra oraz Renault Megane, Mazda 323, Seat Leon, Ford Focus - ale w granicach 6-7 tys. nie będzie lekko znaleźć coś naprawdę pewnego.
    radek9393 napisał:
    Jeśli chodzi o silniki polecił bym ci turbo diesla 90-110 KM są to najtrwalsze jednostki i nie psują się.

    Świat się nie zaczyna i nie kończy na 1.9 TDI. Zresztą lepiej wybrać młodsze auto z mniejszym przebiegiem, niż takie audi 80, które będzie miało sporo nalatane. Zwłaszcza w dieslu.

    0
  • #7 09 Lis 2013 11:25
    wichurewicz
    Poziom 24  

    radek9393 napisał:
    Jako pierwszy samochód polecał bym ci coś z grupy VW/ Audi najlepszym wyborem było by audi 80 B4 jest to niesamowicie trwały samochód przestrzenny a zarazem części są dostępne i nie drogie. I dużo by ci zostało kasy z tego co masz na paliwo i części do samochodu bo jak już chyba wiesz do każdego auta trzeba dokładać.

    Czy tylko ja widzę tu sprzeczność?

    0
  • #8 09 Lis 2013 11:48
    vodiczka
    Poziom 43  

    wichurewicz napisał:
    Czy tylko ja widzę tu sprzeczność?

    Nie ma sprzeczności. Do każdego auta trzeba dokładać, do kupionej używki tym bardziej a "niesamowicie trwały" nie oznacza wieczny.

    1
  • #9 09 Lis 2013 15:37
    radek9393
    Poziom 9  

    Masz racje nie kończy się ani nie zaczyna na 1.9TDI ale jeśli kolega jest "zielony z mechaniki" to samochodu z lpg I czy II generacji bym mu nie polecał bo cały czas trzeba coś grzebać a wiem bo sam mam, z dieslem nie ma aż tyle problemów. Jeżeli ktoś mówi ze przy gazie nic się nie psuje to po prostu kłamie zgodzę się z tym że w sekwencja hula elegancko i mało co się przy tym psuje ale ( bo mój brat ma auto na sekwencji) to ze auto na sekwencji śmiga tak samo jak na benzynie to też jest mit jest bardziej mulaste i trochę słabsze pozatym dodatkowo spala dużo benzyny na nagrzanie silnika zanim przełączy się na gaz.... Z drugiej strony znów trzeba przemyśleć koszty eksploatacji diesla są dużo większe niż silników benzynowych....

    Jeszcze zależy co kto lubi osobiście bym wybrał auto z LPG ale ja coś na ten temat wiem i poradzę sobie z ewentualnymi awariami.

    0
  • #10 09 Lis 2013 15:48
    magnumek
    Poziom 6  

    Kolego , polecam Tobie Opla Astre 1.6 SI , Pełen wtrysk mówi sam za siebie , do autka nie wkładałem prawie nic przez okres 2 lat . Jedynie wymieniłem gumy z wahaczy i uszczelkę z pod misy olejowej . Samochód mam w gazie i nie sprawia żadnych problemów . Pali w zime jak dziecko . 100 KM w zupełności Tobie wystarczy jak na młodego kierowce . Jeżeli nie chcesz takiego dużego samochodu to polecam fieste mk 4 . Mój pierwszy samochód , jeździłem aż do momentu gdy panewke mi obróciło z powodu braku oleju . Także ja polecam Astra F bądź Fiesta mk4 . Pozdrawiam :)

    0
  • #11 09 Lis 2013 22:11
    beerman
    Poziom 16  

    Przede wszystkim żaden VW albo Audi, bo w Polsce praktycznie nie da się kupić sensownego egzemplarza.

    Kolega wyżej wspomniał Astrę, dobry wybór.
    Od siebie dodam, że Megane to także dobry pomysł.

    0
  • #12 10 Lis 2013 09:44
    radek9393
    Poziom 9  

    beerman napisał:
    Przede wszystkim żaden VW albo Audi, bo w Polsce praktycznie nie da się kupić sensownego egzemplarza.


    Oj da się kupić tylko trzeba wiedzieć na co zwracać uwagę i trzeba dobrze poszukać.. :)
    Astre bym odradził ze względu na kiepską blache lubi rdzewieć...
    Megane nie jest złym autem ale przerażają mnie Francuskie wnętrza i materiały z których są zrobione

    0
  • #13 10 Lis 2013 09:56
    unitra304
    Poziom 8  

    Nie kupuj francuza co z tego ze tanie części jak trzeba je często wymieniać?
    Osobiście polecam coś z grupy VW/Audi tylko wystrzegaj sie silnika 1.8 Turbo. Ewentualnie astra g 1.7dti (brat ma pali max 5l ropy na 100)

    0
  • #14 10 Lis 2013 10:04
    wedsew
    Poziom 15  

    unitra304 napisał:
    Nie kupuj francuza co z tego ze tanie części jak trzeba je często wymieniać?
    Taaa, z pewnością.
    unitra304 napisał:

    Osobiście polecam coś z grupy VW/Audi tylko wystrzegaj sie silnika 1.8 Turbo.
    A to jeszcze lepszy kwiatek.

    0
  • #15 10 Lis 2013 10:37
    chojinka
    Poziom 27  

    unitra304 napisał:
    Nie kupuj francuza co z tego ze tanie części jak trzeba je często wymieniać?

    Jak często je trzeba wymieniać? Wiesz coś na ten temat - na 100% NIE. Nie masz pojęcia o autach Francuskich!

    0
  • #16 10 Lis 2013 12:05
    korrus666
    Poziom 40  

    Miałem Renaulta Clio II z 1998r z silnikiem 1.2 8v. Kupiłem auto 8-letnie i jeździłem nim przez 7 lat i w ciągu tak długiego okresu użytkowania dość starego auta nie miałem żadnej usterki która zatrzymałaby mnie w trasie. Auto ma przejechane 230 tyś a silnik działa jeszcze bardzo dobrze. Od wymiany do wymiany poziom oleju prawie się nie zmienia.
    Tyle w temacie aut francuskich.

    0
  • #17 11 Lis 2013 16:27
    unitra304
    Poziom 8  

    wedsew napisał:
    unitra304 napisał:
    Nie kupuj francuza co z tego ze tanie części jak trzeba je często wymieniać?
    Taaa, z pewnością.
    unitra304 napisał:

    Osobiście polecam coś z grupy VW/Audi tylko wystrzegaj sie silnika 1.8 Turbo.
    A to jeszcze lepszy kwiatek.

    Jak sądzę jesteś jednym z wielu osób dla których nie ma takiej dziedziny życia w której nie byliby co najmniej ekspertami, w sumie m.i. 3 lata pracy w oskp i 4 w aso renault. Ale co ja mogę wiedzieć wobec takich jak ty? Przepraszam.

    0
  • #18 11 Lis 2013 18:56
    wedsew
    Poziom 15  

    unitra304 napisał:
    wedsew napisał:
    unitra304 napisał:
    Nie kupuj francuza co z tego ze tanie części jak trzeba je często wymieniać?
    Taaa, z pewnością.
    unitra304 napisał:

    Osobiście polecam coś z grupy VW/Audi tylko wystrzegaj sie silnika 1.8 Turbo.
    A to jeszcze lepszy kwiatek.

    Jak sądzę jesteś jednym z wielu osób dla których nie ma takiej dziedziny życia w której nie byliby co najmniej ekspertami, w sumie m.i. 3 lata pracy w oskp i 4 w aso renault. Ale co ja mogę wiedzieć wobec takich jak ty? Przepraszam.


    Jak widać, nic nie wiesz o samochodach. Przeprosiny przyjęte.

    0
  • #19 12 Lis 2013 16:43
    unitra304
    Poziom 8  

    wedsew napisał:
    unitra304 napisał:
    wedsew napisał:
    unitra304 napisał:
    Nie kupuj francuza co z tego ze tanie części jak trzeba je często wymieniać?
    Taaa, z pewnością.
    unitra304 napisał:

    Osobiście polecam coś z grupy VW/Audi tylko wystrzegaj sie silnika 1.8 Turbo.
    A to jeszcze lepszy kwiatek.

    Jak sądzę jesteś jednym z wielu osób dla których nie ma takiej dziedziny życia w której nie byliby co najmniej ekspertami, w sumie m.i. 3 lata pracy w oskp i 4 w aso renault. Ale co ja mogę wiedzieć wobec takich jak ty? Przepraszam.


    Jak widać, nic nie wiesz o samochodach. Przeprosiny przyjęte.

    Ta dyskusja do niczego nie prowadzi wyraziłem swoją opinie gdyż mam do niej prawo a to ze jest ona inna niż twoja i uparcie chcesz coś sobie udowodnić próbując mnie ośmieszyć przez powtarzanie uparcie w kółko tego samego jak 6 latek to już twoja sprawa. Ja szanuje twoje odmienne zdanie.

    0
  • #20 12 Lis 2013 18:31
    NdYAG
    Poziom 16  

    unitra304 napisał:

    Jak widać, nic nie wiesz o samochodach. Przeprosiny przyjęte.

    Ta dyskusja do niczego nie prowadzi wyraziłem swoją opinie gdyż mam do niej prawo a to ze jest ona inna niż twoja i uparcie chcesz coś sobie udowodnić próbując mnie ośmieszyć przez powtarzanie uparcie w kółko tego samego jak 6 latek to już twoja sprawa. Ja szanuje twoje odmienne zdanie.[/quote]

    Posty tego użytkownika należy czytać z przymrużeniem oka, wypowiada się w sposób autorytatywny rzadko kiedy posługując się rzeczowymi argumentami.

    0
  • #21 13 Lis 2013 08:20
    wedsew
    Poziom 15  

    NdYAG napisał:

    Posty tego użytkownika należy czytać z przymrużeniem oka, wypowiada się w sposób autorytatywny rzadko kiedy posługując się rzeczowymi argumentami.


    Wskaż jeden taki post.

    0
  • #22 13 Lis 2013 10:16
    arti13
    Poziom 32  

    Kół. Unitra 304 właśnie przez takich jak Ty nadal utrzymuję się opinia, że auta francuskie są drogie w utrzymaniu, nie warto brać itp itd. Tymczasem to guzik prawda. Są gorsze i lepsze modele, i to ma każdy producent, nie ważne czy Skoda, Audi, Fiat czy Renault. Jak dbasz tak masz i tyle, to jak będzie się psuło używane auto bardziej zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał aniżeli od tego jakiego jest producenta i gadanie, że co z tego że tanie części jak się szybko psują jest co najmniej nie na miejscu.

    0
  • #23 23 Gru 2013 17:17
    manana
    Poziom 13  

    Renault to moim zdaniem dobry wybór, sama zaczynałam od tej marki i mam do niej ogromny sentyment. Teraz sobie też chcę zmienić i całkiem możliwe, że postawię właśnie na renault.

    1
  • #24 26 Gru 2013 21:54
    Marian B
    Poziom 35  

    Tylko Octavia, obojętnie z jakim silnikiem, a najlepiej benzynowy 2.0. Kto kupi, ten się przekona że mam rację. W tych samochodach nie istnieje korozja, zawieszenie się nie psuje bo chyba niema prostszego. Samochód zupełnie nie kłpotliwy w eksploatacji, tanie naprawy, dostępne części. Ważne aby nie przejmować się tym, że "wiocha" (albo "miasto") mówi że ma kurę na masce. W obecnych czasach najbardziej sie oplaca (w Octawii) przy niezbyt dużych przebiegach 1.6 lub właśnie 2.0. Silnik 1.8 z turbiną to dobre osiągi (komu tak naprawdę potrzebne?), ale i dodatkowe kłopoty.

    Pomijam tu taki problem, jak koszt ubezpieczenia związany z większą pojemnością silnika, szczególnie dla młodego kierowcy bez zniżek. Jednak większa pojemność (możliwie największa) to bezstresowa wygodna jazda, mniej awarii samochodu, w domyśle mniej wysilony silnik, nie straszne górki i samochód pełen pasażerów.
    Niestety większa pojemność, to większe opłaty, ustawodawcy wiedzą jak kroić kierowców.

    0