Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co wybrać Opel Zafira A czy Opel Zafira B?

ogidwarazy 09 Nov 2013 08:01 22755 22
  • #1
    ogidwarazy
    Level 9  
    Chciałbym kupić „auto rodzinne”. Wybór padł na Opla Zafirę. Mam zamiar przeznaczyć około 15-16 tys. zł. Ponieważ w ciągu tygodnia samochód będzie jeździł na bardzo krótkich trasach (2-5 km) wybór padł na silnik benzynowy. W weekend możliwe będą trasy rzędu 200-300 km a w wakacje 5-8 tyś. W związku z tym mam zamiar auto zagazować. Do tej pory przeszukiwałem oferty Zafiry – rocznik 2004-2005 z silnikiem 1,8 – 125 KM. Często w czasie wyszukiwania ofert pojawiają się oferty Zafiry B rocznik 2005-2006 z silnikiem 140 KM. w cenie spełniającej moje kryteria. W związku z tym mam pytanie.

    Czy warto kupić w podobnej cenie wyższy model?

    Będzie to początek produkcji, zatem egzemplarze mogą być mało udane. Dodatkowo w tej cenie, wyposażenie samochodu będzie ubogie. Najważniejszą jednak dla mnie sprawą jest serwis. Mój mechanik odradza mi nowszą wersję uważając, że jest tam więcej elektroniki (na której on się nie zna) i do tego ceny części zamiennych znacznie droższe. W przypadku modelu A mój fachman jest w stanie naprawić prawie wszystko, a ceny jego usług dla mnie są w bardzo dobrych cenach :).
    Czy warto ponosić większe koszty serwisu dla nowocześniejszej konstrukcji?
  • #2
    chojinka
    Level 29  
    Zafira A - oczywiście koszty użytkowania takiego auta będą niższe ale o ile - tak naprawdę nie wiele bo ceny części są podobne a elektronika w B, nie siada na co dzień. Wersja B jest nieco większa, ładniejsza, reflektory ma lepsze co w nocnych długich podróżach jest b. ważne. Ogólnie brał bym Zafirę B nie patrząc na mechanika który się nie zna na elektryce. Mechaników jest od zawalenia na każdym rogu i co jeden to lepszy :>
    Silnik 1.6 jest za mały do tego auta - omijaj.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    ogidwarazy
    Level 9  
    chojinka wrote:
    Wersja B jest nieco większa, ładniejsza, reflektory ma lepsze co w nocnych długich podróżach jest b. ważne.

    Czy ładniejsza to już sprawa gustu :)
    Przyznam, że lepsze reflektory to istotny argument za wersją B, ale moim skromnym zdaniem nie wystarczający. Czy B jest jeszcze w czymś lepsza od A? Porównuje tu silniki 1,8 (125) z 1,8 (140).
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    kleki
    Level 28  
    Mam wersję A i chwalę sobie. Naprawa na podwórku, części (przynajmniej w Niemczech) nieco tańsze. Mój motor to 1,8 X18XE1, oliwy dolewam niewiele. Mocy ma dość, miejsca również. Sąsiad Słowak ma Zafirę B - również nie narzeka, choć oliwy leje nieco więcej. Oba auta robią podobne trasy (ja naraz jakieś 700 km, Słowak - z Bawarii na Słowację). Zafira A jest nieco tańsza. Palą podobnie, ale to zależy jak szybko się jedzie. Jeśli idzie o rdzę - ja nie mam. Ostatnia kontrola jakieś 20kkm w ASO w DE.


    Zafira A - polecam

    Pozdrawiam
  • #7
    mickemaster
    Level 27  
    Kolego wsiądź sobie do Zafiry A a potem do B, sam wyczujesz, że ta nowsza lepiej "leży". To tak jak astra G i H, miałem jedną i drugą, funkcjonalnie przepaść między modelami.
  • #8
    Tomaj33
    Level 10  
    Temat stary, ale pytania tego typu nadal się nasuwają.
    Miałem zafirkę A z początków produkcji i tej nie polecam, bo montowali w nich tzw. sportowe skrzynie biegów z krótkimi przełożeniami tym samym jazda 120 km/h to max bo jeśli chciałbyś szybciej to bedzie bardzo głośno.
    Zafira A sprawia wrażenie zbudowanej z lepszych materiałów, tzn. miękkie tworzywo w środku, brak trzeszczenia a światła o których ktoś pisał są rewelacyjne i nie potrafię sobie wyobrazić lepszych - no chyba ze ksenony. Ja sam stoję przed wyborem czy przepłacić i kupić zafirę ubogą B, czy nie dokładać i kupić Zafirę A z klimatronikiem, pełną elektryką w b. dobrym stanie z końcówki produkcji.
    Wizualnie przemawia do mnie bardziej Zafira B, ale to kwestia gustu. Niestety Zafira B jest bardziej awaryjna niz zafira A a części są w podobnej cenie.
  • #9
    damaszke.adam
    Level 12  
    Jeśli chodzi o wygląd to zdecydowanie zafira B, ale podchodząc z rozsądkiem i przez pryzmat kosztów utrzymania to zafira A. W zafirze B pada wspomaganie kierownicy z centralnym zamkiem są częste problemy w dieslach słabe sprzęgła.
  • #10
    kleki
    Level 28  
    @mickemaster siedziałem w obu. Może ja mam twardą d**ę, ale lepiej mi jest w A. Małżonka z chorym kręgosłupem daje rady te 700 km przejechać i ma wieczorem siłę do mnie(chwała Jej za to i owo), dzieciak przesypia mi jakieś 3/4 - nie wiem, czy można narzekać. Kolega ze Słowacji jest właśnie u mechanika w sprawie hamulców, ja naprawiałem (nie musiałem wymieniać) EGR. Drugi rok w eksploatacji, jakieś 30 tysięcy za ten czas nawinęliśmy (razem - do pracy pomykam motocyklem). Co mnie denerwuje, to wiecznie przestawione siedzenie - czy jest na to jakieś lekarstwo?
  • #11
    kaliope
    Level 11  
    damaszke.adam wrote:
    W zafirze B pada wspomaganie kierownicy z centralnym zamkiem są częste problemy w dieslach słabe sprzęgła.


    pada wspomaganie? Pierwsze słysze. Centralny zamek- tak, tzn urywają się kabelki w przelotce w tylnych lewych drzwiach.
  • #12
    Kune
    Level 24  
    kaliope wrote:
    damaszke.adam wrote:
    W zafirze B pada wspomaganie kierownicy z centralnym zamkiem są częste problemy w dieslach słabe sprzęgła.


    pada wspomaganie? Pierwsze słysze. Centralny zamek- tak, tzn urywają się kabelki w przelotce w tylnych lewych drzwiach.

    Fajny odkop.
    Tak, zdarzają sie problemy z pompą wspomagania (jak dobrze pamiętam są dwie, albo 3 rózne. Łatwo poznać po zbiorniczku od pompy.

    Sam mam także Zafirę B po dużym serwisie (dwumas, rozrzad, hamulce, nowe opony) do sprzedania i to auto z innej epoki w stosunku do Zafiry A. Duzo lepsze wykonanie i odczucia jazdy moim zdaniem.
  • #13
    chojinka
    Level 29  
    To prawda pompa wspomagania pada - u mnie po 340tyś km - Nie kupujcie tylko Opli bo się psują :) Polecam Passata, tam nigdy nic się psuje. Mechanicy nawet nie wiedza jak to naprać bo nigdy nie widzieli w warsztacie żadnego VW.
  • #14
    kaliope
    Level 11  
    w klubie zafira był tylko jeden przypadek strzelonej pompy od wspomagania w ZB....na przynajmniej 3 tys userów. Także bajek nie opowiadajcie .
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Unikaj silnika x18xe1 tam jest siemens i chore ceny osprzętu elektroniki silnika.
  • #16
    Kune
    Level 24  
    kaliope wrote:
    w klubie zafira był tylko jeden przypadek strzelonej pompy od wspomagania w ZB....na przynajmniej 3 tys userów. Także bajek nie opowiadajcie .


    Ta? A to tam o każdej przepalonej żarówce się mówi? Nie rozumiem tego, to chyba normalne, że w aucie które ma Xset tysięcy km i xx lat zdarzaja się usterki pompy wspomagania i jest to normalna usterka. Co innego jakby psuło się po 1000km albo naprawa kosztowała pół wartości auta.

    Co wybrać Opel Zafira A czy Opel Zafira B?
  • #17
    kaliope
    Level 11  
    Znalazłeś dokładnie dwa wątki. Jeszcze raz powtórze. Jestem globlanym moderatorem w klubie zafira. Współbudowałem ten klub. Współbudowałem też wyżej wspomaniany zafira klub, bo to 2 różne kluby. Siedze na forach zafiry w UK od killku lat. I na kilka tysięcy zafir był 1 lub 2 przypadki strzelonej pompy w ZB w klubie zafira. Zafire znam jak mało kto i jeszcze raz powiem, że bajki opowiadasz. Sam oczywiście tez jeszcze Zafirą od 5 lat i jest bezawaryjna. Poza efektem ubocznym wycinki DPF.

    A, że się komuś zdarzyło to mnie nie dziwi jak ludzie sprowadzają złomy, spawane z dwóch lub z 400-800,000 przebiegu, bo takie przbiegi robią te auta na taxi na zachodzie.....a jest to bardzo popularne auto na taxi bo ma 7 miejsc.


    tu masz cały wątek o pompie w klubie zafira. Znajdz mi te twoje wielokrotne przypadki : http://klubzafira.pl/forum/podwozie-25/(b)-pr...rzewody-cisnieniowe-usterki-diagnoza-wymiana/
  • #18
    Kune
    Level 24  
    kaliope wrote:
    Znalazłeś dokładnie dwa wątki. Jeszcze raz powtórze. Jestem globlanym moderatorem w klubie zafira. Współbudowałem ten klub. Współbudowałem też wyżej wspomaniany zafira klub, bo to 2 różne kluby. Siedze na forach zafiry w UK od killku lat. I na kilka tysięcy zafir był 1 lub 2 przypadki strzelonej pompy w ZB w klubie zafira. Zafire znam jak mało kto i jeszcze raz powiem, że bajki opowiadasz. Sam oczywiście tez jeszcze Zafirą od 5 lat i jest bezawaryjna. Poza efektem ubocznym wycinki DPF.

    A, że się komuś zdarzyło to mnie nie dziwi jak ludzie sprowadzają złomy, spawane z dwóch lub z 400-800,000 przebiegu, bo takie przbiegi robią te auta na taxi na zachodzie.....a jest to bardzo popularne auto na taxi bo ma 7 miejsc.


    tu masz cały wątek o pompie w klubie zafira. Znajdz mi te twoje wielokrotne przypadki : http://klubzafira.pl/forum/podwozie-25/(b)-pr...rzewody-cisnieniowe-usterki-diagnoza-wymiana/


    Super z takimi zasługami masz szansę zostać prezydentem w przyszłej kadencji.
    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale jest jeszcze życie poza internetem i co, mam Ci udokumentować naprawę 3 Zafir, którym przyszło mi załatwiać pompe?

    Co ma auto spawane z dwóch do pompy wspomagania? Właśnie takie bzdury internetowych pieniaczy. Rozumiem, że jak Tobie ktoś uszkodzi tylny błotnik i pas tylny, to też już będziesz miał auto spawane z dwóch? Czy pojedziesz nim prosto na złom?

    Zafira bardzo popularną taksówką? Chyba w Polsce.
    Nie rozumiem Cię po co takie rzucanie. Ktoś napisał, że Zafira to złe auto? To całkiem dobre auto, szczególnie z silnikiem od Fiata (1.9 CDTI).
  • #19
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Miałem (od nowości) Zafirę A z silnikiem benzynowym 1,8 oraz Zafirę B z silnikiem diesla 1,9.
    W obu przypadkach żadnych problemów z głównymi podzespołami poza czystą eksploatacją.
    Kupując dzisiaj używany - szukaj B - będzie młodsza, bardziej atrakcyjna i w przyszłości będzie łatwiej sprzedać.
    ogidwarazy wrote:
    Mam zamiar przeznaczyć około 15-16 tys. zł

    Na Zafirę B w dobrym stanie - bardzo mały budżet.
    Kupisz auto po przejściach i będziesz narzekać jak to się Zafiry psują.
  • #20
    kaliope
    Level 11  
    Kune wrote:


    Zafira bardzo popularną taksówką? Chyba w Polsce.


    mało wiesz o zafirach a dalej trzymasz się swojego. W Niemczech i Francji ZB to bardzo populrane taxi

    https://www.google.pl/search?q=zafira+b+taxi&...ved=0CAcQ_AUoAmoVChMI3IyRler2yAIVBokPCh0PMgni


    Pare sekund szukania i prosze

    http://www.autoscout24.pl/oferty/opel-zafira-gaz-ziemny-cng-be%C5%BCowy-263533379

    http://www.autoscout24.pl/oferty/opel-zafira-...gaz-ziemny-cng-%C5%BC%C3%B3%C5%82ty-279584184

    http://www.autoscout24.pl/oferty/opel-zafira-...gaz-ziemny-cng-%C5%BC%C3%B3%C5%82ty-279584185

    http://www.autoscout24.pl/oferty/opel-zafira-...i-design-edition-diesel-be%C5%BCowy-277514904

    http://www.autoscout24.pl/oferty/opel-zafira-...ahre-autom-leder-diesel-be%C5%BCowy-276431962


    Handlarze sprowadzają z Niemiec i ściagają żółtą folie. A przebiegi ? Zykle od 300 w górę, a potem ktoś napisze, że mu pompa siadła i Ty podsłyszysz i będziesz opowiadał ludziom w necie jak to pompy siadają w ZB

    Tak więc dalej powtarzam. Awaria pompy wspomagania to rzadkość. Absolutna rzadkość w ZB. Jak byś wiedział coś więcej o ZB to byś napisał o padajacych mostkach prostowniczych w altkach. Tu bym Ci przyznał rację, bo nie ma zafiry gdzie altek by nie poleciał przy około 100kkm. A potem jak już się zrobi regeneracje na zamiennikach to max 50kkm.
  • #21
    Kune
    Level 24  
    Weź wyłącz czasem komputer i wybierz się gdzieś. Może jeszcze będziesz opowiadał mi, jakie taksówki są w Niemczech na podstawie kilku ogłoszeń z internetu? Znow gdzieś to przeczytałeś? Przejedź się i zrozumiesz skąd twierdzenie że jak taksówka to Mercedes.
    Tak dla Twojej wiadomości, oklejenie aut na taxi to dość świeży pomysł (od kilku lat) wcześniej auta były w oryginalnym majonezie. Ale żeby to wiedzieć to trzeba więcej praktyki niż interentowej wiedzy.

    Co prawda byłem tylko na Lazurowym Wybrzeżu w tym roku, ale uwierz mi, że najpopularniejszą tam taksówką był nowy Mercedes V-class i Renault Megane. Opel razczej nie był zbyt popularnym widokiem.

    Nie mogę powiedzieć Ci o awarii mostków, bo jeśli mam uszkodzony alternator to po prostu go wymieniam, nie mam czasu na takie wnikanie i szukanie. Ale co mam Ci tłumaczyć, Zafira nie jest moim marzeniem, ani nigdy nie była, miałem i użytkowałem jak musiałem, podobnie jak inne auta. Może mam trochę większą styczność z motoryzacją, ale osobiście zabierałem do Niemiec 3 pompy wspomagania, bo ktoś tam potrzebował w różnych odstępach czasu.

    Nie wiem dlaczego tak sie uparłeś, chcesz nas przekonać że zafira to najlepsze auto na świecie czy o co chodzi?
  • #22
    kaliope
    Level 11  
    A gdzie ja napisałem, że to najlepsze auto? Ty czytasz ze zrozumieniem? Napisałem że piszesz nieprawdę odnośnie pomp i tyle


    Kune wrote:


    Co prawda byłem tylko na Lazurowym Wybrzeżu w tym roku (..)

    Nie mogę powiedzieć Ci o awarii mostków, bo jeśli mam uszkodzony alternator to po prostu go wymieniam,


    A co do altków i wakacji, to oby nie przyszedł moment w Twoim życiu że jednak będziesz naprawiał altka a nie wymieniał na nowy ....a wakacje spędzisz w Pcimiu a nie na lazurowym wybrzeżu. Trochę skromności proponuje.
  • #23
    tomekkodzik
    Level 8  
    Mam zafirę 2007 rok auto bardzo fajne. Dużo miejsc siedzących. Po złożeniu foteli z tyłu duży bagażnik. Oprócz remontu zacisku hamulca, regeneracji rozrusznika wszystko ok. Lej paliwo z pewnych stacji wymieniaj na czas filtry i oleje i będzie dobrze. W długiej trasie autko spisuję się bardzo dobrze (do Chorwacji i z powrotem bez problemów :około 2400 km). Polecam