Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic II 1.9 DCI F9Q812 "Einspritzung pruefen"

michalpiotrowicz1 09 Nov 2013 12:15 8169 4
  • #1
    michalpiotrowicz1
    Level 10  
    Więc zacznę od początku. Rozsypała sie rolka napinacza paska rozrządu. Niestety wygięło delikatnie zawory i zerwało klin na wałku rozrządu. Po regeneracji głowicy, złożeniu rozrządu, wymianie wszystkich filtrów samochód zapalił. Niestety po zgaszeniu już nie "odezwał". Diagnoza pompa (BOSCH) nie daje ciśnienia na listwę. Usterka- zacięty zaworek zwrotny na pompie wysokiego ciśnienia. BARDZO WAŻNA PRZY DŁUBANIU PRZY PALIWIE, FILTRZE ITD. JEST CZYSTOŚĆ . Te auta są mega czułe. No nic, ale pójdźmy dalej. Odpalił i po paru sekundach słynny komunikat na desce rozdzielczej "einspritzung pruefen" i kontrolka service. Auto przechodziło w tryb awaryjny i nie pozwalało na osiągnięcie ponad 3 tyś obrotów/min. Po zgaszeniu i ponownym szybkim odpaleniu auto zapalało od strzała i brak komunikatu, normalny tryb pracy (przy "zimnych" rozruchu potrzebował paru obrotów). Wyeliminowaliśmy świece, sprawdzane przed założeniem poza tym przy ciepłym silniku i troszkę dłuższym postoju nadal ciężko palił i pojawiał się wyżej wymieniony komunikat. Po podłączeniu komputera ukazało się "P0089 błąd ciśnienia rampy wtrysku, regulator ciśnienia-funkcjonowanie". Przyczyną było zignorowanie oznaczeń na pompie wysokiego ciśnienia i pasku rozrządu (nie zgrywały się, stara szkoła, że pompa daje tylko ciśnienie [brak sekcji] i nie ma znaczenia jej ustawienie). Tak więc przy tym modelu, silniku MA ZNACZENIE USTAWIENIE NA PASKU ROZRZĄDU POMPY WYSOKIEGO CIŚNIENIA!!! Zresztą w książce wyraźnie pisze, że znaki pompy maja się zgrywać z paskiem. Po zgraniu WSZYSTKICH znaków brak komunikatu, pali od strzała jak przed remontem. Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję, że komuś pomogę.
  • #2
    beerman
    Level 16  
    A tak z ciekawości zapytam, kto zapomniał wymienić pasek i rolkę napinacza przy okazji przejechania kolejnych kilometrów ?
  • #3
    dabu
    Level 32  
    Kolego to zależy, są silniki z czujnikiem na pompie, i z czujnikiem na wałku.
  • #4
    michalpiotrowicz1
    Level 10  
    Auto brata. Sugerował się wpisami z książki serwisowej i to był jego błąd. Auto od pierwszego właściciela z Niemiec. Co do czujnika ma tylko czujnik wałka rozrządu. Na pompie nie ma. Jest tylko regulator. Nie wiem dlaczego ustawienie pompy ma znaczenie no ale ma w tym przypadku mimo braku czujnika.
  • #5
    beerman
    Level 16  
    nauczka na przyszłość dla innych - po zakupie auta wymieniać!