Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zetor 8011 zapowietrzona pompa paliwa.

09 Lis 2013 16:56 6171 9
  • Poziom 6  
    Zetor nie chce się odpowietrzyć pompka jest sztywna ale gdy odkręcę śróbke od rurki która idzie do filtrów paliwa. paliwo sika z ciśnieniem jednak powinno też sikać z rurki nadmiaru wtrysków a tu nic niema ciśnienia. tyle tylko co sobie tam leci, paliwo do pompy idzię z ciśnieniem gdy pompuje bo odkręciłem śróbke od rurki która idzie z filtrów na pompe. myslę, że to może być zapowietrzona pompa wtryskowa, jeśli tak to powiedźcie mi jak ją się odpowietrza.
  • Poziom 16  
    Na pompie,w górnej części jest śrubka na klucz 10mm.O ile dobrze pamiętam jest ona pomiędzy pierwszą sekcją tłoczącą a kołnierzem mocującym pompę do kompresora. Spróbuj tam odpowietrzyć.
  • Poziom 10  
    Tak jak mówi kolega wyżej ale tą śrubka odpowietrzasz dopływ do pompy ale nie samą pompę, jak nie pociągnie pompa przy startowaniu rozrusznikiem (jest zapowietrzona) to pozostaje palenie na popych z górki lub ciągnięcie drugim ciągnikiem do momentu odpalenia. Czasem kręcenie rozrusznikiem jest zbyt powolne więc dobrze wrzucić niższy bieg żeby silnik się szybciej kręcił albo ciągnąc z większą prędkością. U mnie się czasem udaje bez holowania ale nie zawsze....
  • Poziom 6  
    próbowałem na zaciąg ale nic dymi i dymi, ale wcale nie łapie. kiedyś jak pompowałem pompką paliwową to rurki aż grały a teraz nic ;/
  • Poziom 16  
    Sprawdź zaworek zwrotny na pompie (ciężki dostęp , jest za pompą wtryskową) on odpowiada za "granie" oraz samą pompkę ręczną. Jak ona nie "pociśnie" to nic nie "zagra". Ja miałem kiedyś w moim 5211 zanieczyszczone zaworki w pompce wstępnej i miałem podobne objawy. Demontowałem zbiornik paliwa, nie chciała zassać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    jofa-j1 chodzi ci o całą pompkę zasilająca ? jesli tak to ją sprawdzałem i jest ok chyba. bo wciskałem i chodzi bez zarzutów. Dodam jeszcze że wydaje mi się podczas pompowania pompką, paliwo zaciąga ze zbiornika gdy wcisnę pompke paliwo węzykiem wraca do baku, jeśli odkręce śróbkę od filtrów to ma lżej i tam wylatuje paliwo gdy zakręce to wraca spowrotem .
  • Poziom 16  
    Trudno naprawić to korespondencyjnie,zasada jest taka w każdym dieslu żeby odpowietrzyć w najwyższym położęniu układu paliwa. Powietrze jako lżejsze od paliwa tam właśnie się gromadzi. Po odpowietrzeniu filtrów, odpowietrz na jakims złączu wyżej. Tak postępuj krok po kroku aż dojdziesz do pompy wtryskowej. Obserwuj przy tym jak się zachowuje pompka ręczna (opory) i co wypływa z miejsca odpowietrzania- najpierw pęcherzyki powietrza, spienione paliwo i następnie strugi paliwa (jeżeli masz dobrą pompkę). Na końcu po odpowietrzeniu pompy musisz słyszeć stukanie (granie) zaworka zwrotnego, jężeli masz wszystko sprawne (w.w) Nawet przy częściowym zapowietrzeniu udaje mi się mojego zetora odpalić, co prawda z początku nie chce wejść na obroty ale po chwili pracy sam sie odpowietrzy i później nie ma problemów. W dieslu są 2 ważne rzeczy: czystość i szczelność. Powodzenia i naładuj akumulator!
  • Poziom 6  
    Zetor Odpalił na wolnych obrotach chodzi ładnie jednak kiedy dam szybsze obroty to nierówno pracuje silnik czasem strzeli w tłumnik, wydaje mi się że to pompa jest słaba a wy co o tym myślicie ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    również dodam może to też coś pomoże w wyjaśnieniu problemu. zawsze gdy zdejmuję głowice jest na tłokach i na głowicy straszny nagar, to chyba coś ze spalaniem, to też może wsazywać na pompe
  • Poziom 16  
    Jeżeli masz dużo nagaru to może być objaw zuzycia pierścieni tłokowych i w komorze spala sie olej, może tez być od lejących wtrysków.