Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Brak komunikacji z ECU

09 Lis 2013 18:49 5310 6
  • Poziom 27  
    Mam kłopot, samochód to Opel Corsa C Z12XEP, 2006. Wymieniłem wiązkę przednią, niestety, nowa nie miała wtyczki ESP.

    Po jej polutowaniu, samochód nie odpala. Prawdopodobnie, błędnie podłączyłem magistralę CAN:
    Wyjście z ESP na silnik - do ECU - identycznie jak przy ABS.
    wyjście z ESP na czujnik skrętu kierownicy i obrotu auta - podłączyłem błędnie do CAN modułu nadwozia (to samo miejsce, w które podłącza się również ECU)

    Moduł ECU nie ma łączności z zegarami i modułem nadwozia - mówi cały czas o błędnych numerach nadwozia, choć te się nie zmieniły. Po wejściu w dane diagnostyczne ECU, widzę informację, że kontrolka SVS (nie MIL) mruga. Na zegarach nie świeci w ogóle.

    Odciąłem całkowicie szynę CAN od ESP, ale dalej to nic nie pomaga. Moje pytania:

    1. Czy mogłem tym działaniem załatwić magistralę CAN w ECU (poprzez podłączenie na magistralę CAN wyjścia z ESP na czujniki skrętu i obrotu) ?

    2. Czy magistrala CAN jest typu pierścieniowego ? Mogę po prostu obciąć dowolny moduł, czy stracę całą transmisję ?

    Dodano po 50 [minuty]:

    Sprawdziłem schematy, ale tam wyraźnie widać, że czujnik skrętu i obrotu auta łączą się z BCM dokładnie w miejscu, gdzie ABS (bez ESP) łączy się z ESP. Więc błędu po stronie instalacji nie ma.

    Co może nie grać ? Kontrolka ciemna, choć w danych diagnostycznych jest napisane, że mruga. Test wszystkich kontrolek wskazuje na jej sprawność.

    Czy reset wszystykich modułów coś pomoże ?
    immo
    ECU
    bcm
    zegary.

    W jakiej kolejności je później programować ?
  • Poziom 12  
    a komunikacje z ecu masz
  • Poziom 27  
    Tak, TECH łączy się z ECU. Mogę go spokojnie diagnozować, widzę błędy P1615 i P1616 (niewłaściwe numery VIN z zegarów i BCM). Co mnie mocno dziwi - w danych diagnostycznych mam informację, że lampka SVS (auto z kluczem) mruga, podczas gdy na zegarach w ogóle nie świeci
  • Poziom 27  
    Pierwsze moje pytanie:
    Które sterowniki są identyczne sprzętowo ? Słyszałem, że Z10XE(P) i Z20LET mogę spokojnie kupić i zaprogramować TECH2

    Drugie pytanie:
    Jak kupuję sterownik, a znam wszystkie kody mojego auta, to wystarczy, czy muszę dostać sterownik z kodem/wylogowany ?
  • Poziom 10  
    Mihó napisał:
    Tak, TECH łączy się z ECU. Mogę go spokojnie diagnozować, widzę błędy P1615 i P1616 (niewłaściwe numery VIN z zegarów i BCM). Co mnie mocno dziwi - w danych diagnostycznych mam informację, że lampka SVS (auto z kluczem) mruga, podczas gdy na zegarach w ogóle nie świeci


    czym czytasz błędy jak tech to zapodaj wszystkie jakie masz błedy w każdym jednym module

    niewłaściwy numer vin zegarów = czyli wymienione były zegary możliwe że licznik jest z innej wersji silnikowej i nie obsługuje lub trzeba przekodować go i możliwe że przez to nie chce odpalać (nie wymieniałeś zegarów ?/ auto kupiłeś z usterką nie odpalające?)

    to samo z bcm

    więc tech i odczytaj każdy błąd po czym zapodaj

    skoro vin inny to możliwe że zegary nie są zalogowane ani bcm ale to gdybanie bez zapodania wszystkich błędów (z każdej centralki bo nie tylko silnik odpowiada za odpalanie )
  • Poziom 27  
    Zegary nie były wymienione. BCM też jest ten sam. Numery wszędzie się zgadzają. Wygląda to tak, jakby ECU nie mógł się łączyć z innymi urządzeniami po CAN, ponieważ zgłasza błąd łączności ze wszystkimi urządzeniami na CAN: BCM, IPC, ESP.
  • Poziom 27  
    Problem rozwiązany.

    Moduł ESP ma dwie pary CAN. Pierwsza leci bezpośrednio do ECU, druga - do czujników i BCM. Problem polegał na tym, że było połączenie ESP z ECU, ale nie było na drugiej parze - ESP łączyło się z czujnikami i BCM, oraz ECU (drugą parą). ECU było podłączone tylko do pierwszej pary ESP, a więc nie było w ogóle do BCM. Połączyłem wszystko równolegle i łączność została przywrócona. Wszystkie błędy wykasowane, czujniki skalibrowane i sparowane, poprawna transmisja wzdłuż całej magistrali CAN (IPC, ECU, BCM, ESP)