Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s40 1,8 1996 - Na jakich obrotach jezdzić?

bnbnb 21 Lis 2013 20:12 7980 42
  • #31 21 Lis 2013 20:12
    arti13
    Poziom 32  

    Jednak chodzi mi właśnie o te inne powody, bo paliwo to wiesz. Jakiś masakryczny wpływ na silnik, czy coś takiego ?
    Pozdrawiam

  • #32 21 Lis 2013 20:54
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Masakryczny nie, raczej w skali laboratoryjnej (niewyważenie silnika-wartość znikoma więc przeciętny użytkownik może o tym zapomnieć bo to wartość nie istotna).

  • #33 22 Lis 2013 11:17
    bnbnb
    Uczeń

    Ale co moge zepsuć ciągnąć do odcinki albo na postoju kręcąc do czerwonego pola? Myślałem że jak silnik jest gorący to można kręcić do odcinki bez obaw o silnik.

  • #34 22 Lis 2013 12:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Na postoju, bez obciążenia - dużo możesz popsuć... jadąc - raczej nic nie popsujesz ale marnujesz paliwo i przyspieszasz zużycie silnika. Powyżej obrotów mocy maksymalnej moc już nie wzrasta, a nawet maleje, rośnie tylko hałas i wibracje.

  • #35 22 Lis 2013 12:47
    bnbnb
    Uczeń

    czyli co auto najmniej pali od 4100 d0 5500? bo 4100 to max moment a 5500 max moc

  • #36 22 Lis 2013 14:17
    tzok
    Moderator Samochody

    To nie takie proste... to są obroty przy których ten moment jest dostępny, ale jeśli go nie wykorzystujesz to marnujesz paliwo.

    Z punktu widzenia zużycia paliwa im niższe obroty tym lepiej, ale zbyt niskie obroty powodują przyspieszone zużycie silnika jak i paliwa, zwłaszcza podczas przyspieszania. Jadąc z tempomatem po równej drodze można jechać z dużo niższymi obrotami, ale jeśli są wzniesienia, porywy wiatru lub nie ma tempomatu to należy przyjąć 1700-1800rpm za dolną granicę (w dieslu lub benzynie >2.0ccm 1300-1500rpm).

  • #37 23 Lis 2013 11:27
    bnbnb
    Uczeń

    a w benzynie 1,6-1,8 100-115km? na gazie
    kolega ma benzyne na gazie 100 km w passacie i jest kierowcą zawodowym i on zawsze od 1500 jedzie na 5-tce bo mówi po co marnować paliwo

    A tak pozatym to dla mojego silnika jaka prędkość jest najbardziej ekonomiczna?
    Bo chyba nie 50km/h na 4 biegu? Najbardziej eko jest 5 bieg tak? i ile km.h?
    60km/h 1500
    70 1750
    80 2000
    100 2500
    120 3000obr

  • #38 23 Lis 2013 12:45
    tzok
    Moderator Samochody

    bnbnb napisał:
    kolega ma benzyne na gazie 100 km w passacie i jest kierowcą zawodowym i on zawsze od 1500 jedzie na 5-tce bo mówi po co marnować paliwo
    Co z tego, że jest kierowcą zawodowym, jak by był inżynierem materiałoznawstwa albo mechaniki/budowy maszyn to mógłby być w tym zakresie jakimś autorytetem. Jego auto, jego sprzęgło, jego panewki... nikt mu nie zabroni.

    bnbnb napisał:
    A tak pozatym to dla mojego silnika jaka prędkość jest najbardziej ekonomiczna?
    IV big: 40-60km/h
    V bieg: 70-100km/h (70 zakładając, że nie przyspieszasz, jeśli chcesz się rozpędzić do większej prędkości "pociągnąłbym" na IV do 80-90km/h).

  • #39 23 Lis 2013 12:53
    my41s
    Poziom 31  

    bnbnb napisał:
    Najbardziej eko jest 5 bieg tak?

    Niekoniecznie. Tzok już Tobie napisał.
    Ja mam 6-cio biegową i przy różnych prędkościach i różnych biegach spalanie mam bardzo podobne.

    bnbnb napisał:
    kolega ma benzyne na gazie 100 km w passacie i jest kierowcą zawodowym i on zawsze od 1500 jedzie na 5-tce bo mówi po co marnować paliwo

    Ja rzadko kiedy diesla spuszczam poniżej 1500 obrotów, a co dopiero benzynowy...
    tzok napisał:
    Jego auto, jego sprzęgło, jego panewki... nikt mu nie zabroni.

    Dokładnie

  • #40 23 Lis 2013 15:06
    bnbnb
    Uczeń

    co ma do tego sprzeglo do niskich obr.???

    5-tka to nadbieg? max v osiągana jest na 4?

  • #41 23 Lis 2013 15:32
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Teoretyczne optymalna sprawność silnika leży pomiędzy max momentu i max mocy, zwłaszcza wolnossąca benzyna, ale co dalej zrobić z tą wiedzą? Nic. Musiałbyś przyspieszać z gazem w podłodze od 4100 do5500 i co potem, na luz nie, bo paliwo jest dalej zużywane, zdjęcie nogi z gazu do cut off nie, bo hamujesz silnikem. Zgasić - nie, bo rozruch to zwiększone zużycie paliwa plus pobór prądu z aku, który trzeba wyprodukować. Wbrew temu co większości kierowców się wydaje, auto mniej pali przy krótkim, intensywnym przyspieszaniu i utrzymywaniu prędkości, niż długim powolnym przyspieszaniu. Przyspieszanie turbodieslem w przedziale, gdzie turbo nie wytwarza jeszcze optymalnego ciśnienia (1200 1700obr przy turbinach VNT, przy klasycznych jeszcze wyżej) to marnowanie paliwa.

  • #42 23 Lis 2013 15:49
    arti13
    Poziom 32  

    Ktoś wyżej wspomniał o automacie, i faktycznie przez większość czasu, jazda automatem jest poniżej 2.000 obrotów. A to dlatego, że przez większość czasu pedał gazu jest dosłownie muskany. Wystarczy, że depniesz mocniej i automatycznie redukuje bieg. I o to właśnie chodzi. Jak chcesz się toczyć po względnie płaskim terenie, to możesz wrzucić 5 i spokojnie jechać. Jednak podczas większego wysiłku dla silnika warto redukować, raz że oszczędzasz silnik, a dwa paliwo. Przyspieszanie z 5 biegu od 60 do 100km/h trwa dużo dłużej aniżeli to samo przy redukcji. Do tego dochodzi moment włączenia turbiny, w silnikach które ją posiadają, warto czasem ją przewietrzyć, szczególnie jeśli ma zmienną geometrię łopatek. W innym wypadku to co zaoszczędzisz na paliwie, wydasz na remont silnika.
    Pozdrawiam

  • #43 28 Sty 2014 12:37
    bigbudyn500
    Poziom 1  

    Chłopie trzeba było kupić auto z automatem to nie miał byś takiego problemu. Myślisz że silnik wciągnie mniej paliwa jeśli będziesz jechał przy 1500rpm na V biegu niż przy 2000rpm na IV biegu przy 50 km/h . Tak będzie jeśli twoja prawa stopa to idealny potencjometr i nie drgnie nawet na milimetr podczas jazdy . Jeśli twoja stopa nie jest hiper kontrolowalna to daj sobie spokój bo i tak spalanie wyjdzie większe niż na 4 . V 40 nie waży 800kg i nawet rozpędzenie się o parę km/h przy 1500rpm jest bardziej energochłonne niż ta sama czynność przy 2000rpm , cóż taka jest charakterystyka silników z zapłonem iskrowym
    Parę faktów Wyższe obroty = wyższe ciśnienie smarowania ( 1.8 to efekt mariażu volvo z francuzami czyt. renault i nie jest to za trwałe rozwiązanie ) a pewnie masz już nalatane parę setek tyś km
    obroty w przedziale 2000-4000 są optymalne dla większości silników benzynowych bez zmiennych faz rozrządu . i pozwalają na zachowanie odrobiny bezpieczeństwa w przypadku gdy nagle trzeba będzie uciec (bo ktoś się zagapił i atakuje bok naszego pojazdu ) Spróbuj uciec na V biegu i 1500rpm :!: Redukcja też wymaga czasu :!:
    Pomyśl też że zbyt niskie obroty przyśpieszają "zamulenie " silnika ( szybsze odkładanie się osadu na elementach typu przepustnica, zawór EGR itp
    Jeżeli silnik "WYJE" Ci przy 2000rpm to sprawdż poduszki pod silnikiem , skrzynią biegów oraz układ wydechowy.Jeśli wszystko jest wporządku a nadal czujesz że auto "WYJE" to kup sobie wózek elektryczny a nam daj spokój . Amen.

    Dodano po 10 [minuty]:

    bnbnb napisał:
    Ale co moge zepsuć ciągnąć do odcinki albo na postoju kręcąc do czerwonego pola? Myślałem że jak silnik jest gorący to można kręcić do odcinki bez obaw o silnik.



    I w tym momencie ktoś z góry powinien ten temat zamknąć bo autor tego wątku jest nie reformowalny i nie słucha co powiadają inni :D Ręce opadają chłopie .Podobno możliwość przeprowadzenia logicznego przewodu myślowego stawia człowieka trochę wyżej od reszty gatunków żyjących na ziemi. Pokaż mam że jesteś człowiekiem myślącym a nie jakimś podgatunkiem i użyj swego mózgu :!: Pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    arti13 napisał:
    Ktoś wyżej wspomniał o automacie, i faktycznie przez większość czasu, jazda automatem jest poniżej 2.000 obrotów. A to dlatego, że przez większość czasu pedał gazu jest dosłownie muskany. Wystarczy, że depniesz mocniej i automatycznie redukuje bieg. I o to właśnie chodzi. Jak chcesz się toczyć po względnie płaskim terenie, to możesz wrzucić 5 i spokojnie jechać. Jednak podczas większego wysiłku dla silnika warto redukować, raz że oszczędzasz silnik, a dwa paliwo. Przyspieszanie z 5 biegu od 60 do 100km/h trwa dużo dłużej aniżeli to samo przy redukcji. Do tego dochodzi moment włączenia turbiny, w silnikach które ją posiadają, warto czasem ją przewietrzyć, szczególnie jeśli ma zmienną geometrię łopatek. W innym wypadku to co zaoszczędzisz na paliwie, wydasz na remont silnika.
    Pozdrawiam


    Faktycznie poniżej 2000 to jest jeśli nie przyśpieszasz . nawet delikatne rozpędzanie auta z ASB to obroty w przedziale 2-2,5
    Starsze automaty nie lubią za bardzo nadmiernej prędkości obrotowej a nowsze mają po 7 biegów więc szybko przelatują przez kolejne przełożenia i są to już raczej zautomatyzowane przekładnie manualne a nie przekładnie hydrauliczne gdzie główną rolę odgrywa pompa oleju

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME