Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b6 awx - kontrolka od ABS i ESP po naprawie czujnika stopu

11 Lis 2013 14:47 24015 25
  • Poziom 21  
    Witam miałem problem ze światłem stopu. Wyjąłem czujnik stopu który był przy pedale hamulca, przeczyściłem 2 blaszki... przygiąłem je tak żeby były cały czas zetknięte i włożyłem czujnik z powrotem. Światła stopu działają prawidłowo czyli uznałem że poprawnie naprawiłem czujnik i problem z trzema kontrolkami czyli świecącymi stale ABS, ESP i migającą kontrolką od świec żarowych ustanie lecz niestety zniknęła tylko kontrolka migająca od świec żarowych. Teraz jak uruchamiam samochód żadne kontrolki się nie świecą lecz po pewnym czasie jazdy kontrolka od ESP i ABS zapala się i świeci ciągle. Nie wykluczone że podczas hamowania się zapalają te kontrolki. Co może być tego przyczyną i jak rozwiązać ten problem?
    Tak wygląda Auto Scan na Vagu:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
    Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 019 FP
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1538
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63351
    WAUZZZ8E62A286075 AUZ6Z0B0073018
    No fault code found.

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 517
    Component: ABS/ESP front 1726
    Coding: 04255
    Shop #: WSC 06435
    1 Fault Found:
    00526 - Brake Light Switch-F
    27-00 - Implausible Signal

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 820 043 A
    Component: A4 Klimaautomat 1012
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    2 Faults Found:
    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
    00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 279 C
    Component: int. Lastmodul RDW 0203
    Coding: 00101
    Shop #: WSC 63351
    No fault code found.

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 16 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 953 549 F
    Component: Lenksáulenmodul 0308
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63351
    No fault code found.

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 920 900 G
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D26
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 00006
    WAUZZZ8E62A286075 AUZ6Z0B0073018
    1 Fault Found:
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

    Address 46 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 959 433 AD
    Component: Komfortgerát T85 0316
    Coding: 06976
    Shop #: WSC 63351
    3 Faults Found:
    01561 - Left Rear Door
    59-00 - Can't Unlock
    01561 - Left Rear Door
    60-10 - Won't Safe - Intermittent
    01561 - Left Rear Door
    61-00 - Won't De-Safe

    Address 56 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 035 186
    Component: concert II GRO 0001
    Coding: 00005
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
    49-00 - No Communications

    End -------------------------------------------------------

    Światła stopu działają. Były tam dwie blaszki i jedna była zaśniedziała bo nie stykała. Więc przeczyściłem i dogiąłem delikatnie żeby stykała. Wtedy gdy bolec jest wysunięty czyli pedał wciśnięty wtedy styka a gdy pedał jest nie wciśnięty wtedy bolec chowa się do czujnika i blaszki powinny się nie stykać. Moim zdaniem tak to powinno działać no chyba że się mylę więc proszę o poprawienie mnie.
  • Poziom 42  
    Tego się nie czyści i nie podgina tylko wymienia.....
  • Poziom 21  
    Czytałem na innych forach że ludzie to naprawiali i działało dalej. Tylko nie opisywali szczegółowo jak to zrobić. Mówili tylko o przeczyszczaniu blaszek. Z tego co się orientuje to oryginalny czujnik nie jest wcale tani bo około 100zł
  • Poziom 21  
    Wymień a nie kombinuj, przecież masz jak byk błąd w ABS; więc jak ma działać poprawnie.
  • Poziom 43  
    ewenement22 napisał:
    Czytałem na innych forach że ludzie to naprawiali i działało dalej
    Wiem- wtedy pisali Coperfield i Macgyver.
    Dobrze że Chuck Noris miał wyłaczony laptop...... strach pomyśleć.
  • Poziom 39  
    ewenement22 napisał:
    Czytałem na innych forach że ludzie to naprawiali i działało dalej.
    Naprawiali, ale czy naprawili?
    Na marginesie. Jak chcesz naprawić coś o czym nie masz pojęcia jak działa.
    ewenement22 napisał:
    przygiąłem je tak żeby były cały czas zetknięte i włożyłem czujnik z powrotem
  • Poziom 21  
    Naprawiali i naprawili. Nie chce Wam ubliżać ale wszyscy idziecie na łatiwznę. Najłatwiej kupić oryginał w ASO i jeszcze pójść do "mechanika" niech wymieni.
  • Poziom 42  
    ewenement22 napisał:
    Tak wygląda Auto Scan na Vagu:

    Posługujesz się sprzętem którego nie rozumiesz i wyniki testów też są dla ciebie nie zrozumiałe, a o parametrach bieżących nie wspomnę....pewnie nie wiesz, że można tam coś ważnego wyczytać...
    ewenement22 napisał:
    Najłatwiej kupić oryginał w ASO i jeszcze pójść do "mechanika" niech wymieni.

    A tego to już w ogóle nie pojmuję...
    Ty zarabiasz to daj innym...
  • Poziom 21  
    autoas napisał:
    ewenement22 napisał:
    Tak wygląda Auto Scan na Vagu:

    Posługujesz się sprzętem którego nie rozumiesz i wyniki testów też są dla ciebie nie zrozumiałe, a o parametrach bieżących nie wspomnę....pewnie nie wiesz, że można tam coś ważnego wyczytać...
    ewenement22 napisał:
    Najłatwiej kupić oryginał w ASO i jeszcze pójść do "mechanika" niech wymieni.

    A tego to już w ogóle nie pojmuję...
    Ty zarabiasz to daj innym...

    Jesteś na tyle pomocy że nie życzę sobie żebyś więcej pisał w tym temacie:) bo nie chce mi się marnować czasu na czytanie Twoich postów.
    dobry jesteś "Zero tolerancji dla klienta....." - n/c
  • Poziom 42  
    Pozwolę sobie na jeszcze jedno...
    Prosiłeś o podpowiedź dostałeś nie jedną, ale ci nie pasują
    Taki czujnik jest dużo tańszy....
    Jeśli jesteś mądrzejszy od fachowców to doginaj, odginaj, aż trafisz...co ci poradzimy...zrozumiesz jak ci ktoś wjedzie w du... i zezna policji, że nie widział stopu...
  • Poziom 21  
    ile razy mam powiedzieć światło stopu działa! sprawdzałem to już dziesiątki razy po naprawie
  • Poziom 42  
    I tak przestanie, styków nadpalonych na długo nie naprawisz...
    Błąd odczytałeś, więc o co ci chodzi...jak stówa dużo to odejdź od komputera i naprawiaj...
  • Poziom 39  
    ewenement22 napisał:
    Nie chce Wam ubliżać ale wszyscy idziecie na łatiwznę
    Ja też nie chcę Ci ubliżać. Nie idź na łatwiznę i nie proś o poradę na forum. Przcież ty już wszystko wiesz. Nawet to że światła stopu ci działają.
  • Poziom 21  
    autoas napisał:
    ewenement22 napisał:
    Tak wygląda Auto Scan na Vagu:

    Posługujesz się sprzętem którego nie rozumiesz i wyniki testów też są dla ciebie nie zrozumiałe, a o parametrach bieżących nie wspomnę....pewnie nie wiesz, że można tam coś ważnego wyczytać...
    ewenement22 napisał:
    Najłatwiej kupić oryginał w ASO i jeszcze pójść do "mechanika" niech wymieni.

    A tego to już w ogóle nie pojmuję...
    Ty zarabiasz to daj innym...

    większość wyników rozumiem lecz nie wiem czy któryś z nich może powodować wyskakiwanie kontrolek ABS i ESP
    gdybym wszystko wiedział nie prosiłbym o pomoc na forum
  • Poziom 42  
    Wymień czujnik na nowy jeśli potrafisz, bo nawet wymiana na nowy nie zawsze jest łatwa i może nie poprawnie działać...
    Tak czy inaczej, wymień na nowy...
  • Poziom 21  
    Czy naprawdę ten czujnik nie jest do naprawy lub jest go tak trudno naprawić?
    Wiem że nawet w nowym czujniku trzeba na odpowiednią głębokość wcisnąć trzpień żeby czujnik działał poprawnie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czy któryś z błędów który pokazuje VAG może powodować wyskakiwanie kontrolek ABS i ESP?
  • Poziom 39  
    ewenement22 napisał:
    Czy któryś z błędów który pokazuje VAG może powodować wyskakiwanie kontrolek ABS i ESP?
    Tak. Ten
    ewenement22 napisał:
    00526 - Brake Light Switch-F
    27-00 - Implausible Signal
  • Poziom 43  
    ewenement22 napisał:
    Tylko nie opisywali szczegółowo jak to zrobić. Mówili tylko o przeczyszczaniu blaszek. Z tego co się orientuje to oryginalny czujnik nie jest wcale tani bo około 100zł

    Nabijali posty i tyle jak to zwykle na forach fascynatów wieśwagenów, pseudonaukowa paplanina o niczym.
    Pozatym to B6 i widzisz że kosztowała przy zakupie , to czas przywyknąć do napraw.

    Topic o niczym urusł do rangi epeopeji elektrodowej.
  • Poziom 21  
    Czujnik wymieniony i to samo;/
    Czasem przejadę 30 km i się nie pokażą kontrolki ABS i ESP a czasem po chwili się pokazuje. Wydaje mi się że podczas hamowania.
  • Poziom 42  
    Nie znasz się na diagnostyce, nie umiesz korzystać ze sprzętu...nie przejmuj się nie musisz, to nie twoja branża, teraz czas oddać auto do naprawy...
  • Poziom 21  
    @up
    Wiem że się nie znam na diagnostyce awarii samochodowych ale próbuję się nauczyć chociaż w małej części. Gdybym się znał nie pisałbym na forum. Z tego co widać Twoja diagnoza też nie była trafna bo kazałeś wymienić czujnik a nic mi to nie pomogło. Jedyne co wydałem 60zł
  • Poziom 42  
    ewenement22 napisał:
    Twoja diagnoza też nie była trafna bo kazałeś wymienić czujnik a nic mi to nie pomogło. Jedyne co wydałem 60zł

    Mylisz się, jeśli twoja diagnoza była PRAWIDŁOWA to moja porada też była prawidłowa....prawdopodobnie źle wymieniłeś czujnik...od tego są tzw, parametry bierzące... których nie rozumiesz lub nie umiesz z nich korzystać...
  • Poziom 21  
    Co masz na myśli mówiąc "parametry bieŻące" ??? Konkretniej proszę.
  • Poziom 21  
    autoas napisał:
    ewenement22 napisał:
    Twoja diagnoza też nie była trafna bo kazałeś wymienić czujnik a nic mi to nie pomogło. Jedyne co wydałem 60zł

    Mylisz się, jeśli twoja diagnoza była PRAWIDŁOWA to moja porada też była prawidłowa....prawdopodobnie źle wymieniłeś czujnik...od tego są tzw, parametry bierzące... których nie rozumiesz lub nie umiesz z nich korzystać...


    Może w takim razie wiesz jak się wymienia taki czujnik. Proszę o instrukcję. Jeśli się znasz na tym proszę o podpowiedź.
  • Poziom 20  
    Nawet kupując najtańszy zamiennik włącznika masz instrukcje montażu w środku. Instrukcje pewnie wyrzuciłeś razem z opakowaniem bo jaka może być filozofia w zamontowaniu. Problem może być równie dobrze w instalacji ale widzisz sam że cię to przerosło daj naprawić to komuś kto ma o tym pojęcie pózniej bedziesz darł z niego łacha że drogo wziął ale przynajmniej bedziesz miał sprawne auto. Idzie zima i chyba nie chcesz aby pomocne ci systemy ABS ESP wyłączyły się w nieoczekiwanej chwili.
  • Poziom 9  
    Witam .
    Posiadam Passata B5 FL 2001 r. i mam problem ze światłami stopu. A mianowicie, środkowy stop świeci się cały czas przy włączonych pozycjach (bez pozycji środkowy stop działa prawidłowo). Natomiast w bocznych lampach - lewej bez pozycji stop działa, na pozycjach świecą same pozycje. Przy prawej nawet przy wyłączonych pozycjach stop nie działa, ale na pozycjach, same pozycje świecą. Dodam jeszcze, że na desce mam choinkę. Po przejechaniu pewnego odcinka ( raz w krótkim czasie, raz po kilkunastu minutach a czasem w ogóle się nic nie zapali). Na początku były to kontrolki od abs/esp, a od niedawna kontrolka świec żarowych.

    Do elektryka jestem umówiony dopiero na następny tydzień. Może da się coś samemu zdziałać z waszą pomocą. Sprawdziłem bezpieczniki i podłączyłem Vag'a. Kilka błędów było sporadycznych z włącznikiem świateł hamowania . Ale jak sprawdziłem jak pisaliście w blokach pomiarowych to normalnie wyłapuje przy każdym naciśnięciu. Czy dodatkowo przy tym patrzy się na inne parametry ?
    Nie orginalny czujnik stopu zdaje egzamin ? Czy lepiej orgi kupić ?

    PS. Czy przy wyłączonym zapłonie, światłach i otwartych drzwiach kierowcy, po naciśnięciu pedału hamulca powinno piszczeć tak samo jak przy włączonych światłach lub kierunku ?

    Z góry dziękuje za odpowiedź.