Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piekarnik Mastercook MF-801 czy Amica Integra EBI8874 (hałas)

Henry(k) 11 Nov 2013 23:37 3894 12
  • #1
    Henry(k)
    Level 30  
    Witam.
    Mastercook MF-801 ATCX kontra Amica Integra EBI8874.
    Cena ta sama.
    Na początku myślałem o Mastercook, potem w tej cenie znalazłem Amicę która wydaje się bardziej fajnym technicznie sprzętem.
    I już bym go kupił, gdyby nie głosy że w Amice wentylator chłodzący wyje jeszcze przez półtorej godziny pomimo wyłączenia piekarnika i jest to normalne.

    W starym Mastercook'u MF-800X jaki posiadam takiego przykrego numeru nie ma.

    Czy Amica faktycznie tak ma, że nie radzi sobie z ciepłem i wyje 1,5 godziny wentylatorem? Instrukcja milczy o tym.
    Odnośnie MF-801 ATCX nikt nigdzie nie pisze, że ten działa dalej po wyłączeniu. I jeśli tak jest to kupię Mastercooka. W dobie kuchni otwartych na salon jest takie wycie trochę przykre.
  • #2
    Robert 1960

    Level 32  
    Witam !
    Odradzam produkty Mastercook z uwagi na ogłoszenie upadłości firmy - mam uszkodzoną pralkę tej firmy na gwarancji i niestety serwis nie naprawi bo firma nie dostarcza już części zamiennych - zostałem z 5 letnią przedłużoną gwarancją i stosem prania !
    Ogólnie znajomy, który naprawia sprzęt AGD poleca Elektrolux jako najbardziej niezawodny sprzęt !
  • #3
    Henry(k)
    Level 30  
    O kurde, a taki fajny sprzęt.
    No to cóż, Amica albo Elektroluxa coś podobnej klasy może znajdę w cenie do 1500. Choć ten mi podpadł ich "marketingiem" gdzie 99% opinii na różnych porównywarkach wygląda na pisane na zlecenia. Żaden inny sprzęt nie ma tylu komentarzy.
  • #4
    patryk260983
    Level 19  
    Henry(k) wrote:

    I już bym go kupił, gdyby nie głosy że w Amice wentylator chłodzący wyje jeszcze przez półtorej godziny pomimo wyłączenia piekarnika i jest to normalne.


    Czy Amica faktycznie tak ma, że nie radzi sobie z ciepłem i wyje 1,5 godziny wentylatorem? Instrukcja milczy o tym.

    Pierwsze słyszę :?:
    Użytkuję piekarnik Amica 1,5 roku i wentylator chłodzący obudowę wyłącza się razem z wyłączeniem piekarnika. A co tu dopiero mówić o 1,5 godzinnym wyciu ;-)
    Jedynie co, to grzałki i wnętrze piekarnika strzela w sposób charakterystyczny, gdy piekarnik stygnie.

    Co do serwisu - tutaj faktycznie ryzykownie kupić teraz Mastercook. Natomiast miałem przyjemność już obcować z serwisem Amici (co prawda był to autoryzowany punkt serwisowy firma zewnętrzna), wymiana termostatu błyskawicznie, 2 dni od zgłoszenia, bez zbędnych uwag, problemów ze strony serwisanta. Przyjechał, wymienił, dał parę wskazówek odnośnie ustawiania temperatury. Oby wszystkie serwisy były tak uprzejme i wymieniały części uszkodzone, a nie wmawiały, że to wina złego użytkowania niezgodnego z instrukcją ;-)
  • #5
    Henry(k)
    Level 30  
    No właśnie z tym wentylatorem to się zdziwiłem.
    Czytam sobie instrukcję teraz Elektroluxa jednego i pisze, że wentylator może działać dłużej po wyłączeniu piekarnika aż do wychłodzenia obudowy. Nie pisze tylko ile...
  • #6
    Anonymous
    Level 1  
  • #7
    petarda0
    Level 18  
    Nie podniecajcie się nazwami firm, dzisiejszy sprzęt to nie to samo co kilka lat temu.
    Kupiłem lodówkę Elektrolux z przedłużoną gwarancją za ok 150 zeta.
    W trzecim roku uszczelka w drzwiach rozlazła się na zagięciu (pierwszy taki przypadek w moim życiu), zgłosiłem ubezpieczycielowi, ubezpieczyciel przekazał sprawę serwisowi z którym miał umowę, o arogancji pracowników tegoż serwisu nie będę rozpisywał, za długo.
    Efekt był taki że przyczłapał jakiś gostek, popatrzył łaskawie na lodówkę i poszedł, po kilku dniach otrzymałem info od ubezpieczyciela że uszkodzenie jest mechaniczne i g... dostanę a uszczelkę serwis może wymienić odpłatnie za ok 150 zeta czyli dokładnie tyle co przedłużenie gwarancji.
    Tak moi drodzy wygląda dzisiejsza jakość sprzętu markowych firm i przedłużona gwarancja w Polsce.
  • #8
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    petarda0 wrote:
    Nie podniecajcie się nazwami firm, dzisiejszy sprzęt to nie to samo co kilka lat temu.
    Kupiłem lodówkę Elektrolux z przedłużoną gwarancją za ok 150 zeta.
    W trzecim roku uszczelka w drzwiach rozlazła się na zagięciu (pierwszy taki przypadek w moim życiu), zgłosiłem ubezpieczycielowi, ubezpieczyciel przekazał sprawę serwisowi z którym miał umowę, o arogancji pracowników tegoż serwisu nie będę rozpisywał, za długo.
    Efekt był taki że przyczłapał jakiś gostek, popatrzył łaskawie na lodówkę i poszedł, po kilku dniach otrzymałem info od ubezpieczyciela że uszkodzenie jest mechaniczne i g... dostanę a uszczelkę serwis może wymienić odpłatnie za ok 150 zeta czyli dokładnie tyle co przedłużenie gwarancji.
    Tak moi drodzy wygląda dzisiejsza jakość sprzętu markowych firm i przedłużona gwarancja w Polsce.


    Jak się nie czyta regulaminu dodatkowej gwarancji (ubezpieczenia), to tak później jest. Jest wiele firm ubezpieczeniowych i każda firma ma różne pakiety. Wiem, że nie jest łatwo przy kasie poczytać 6 stron A4, ale możemy najpierw się zapoznać za regulaminem ew. drogą e-mailową dopytać się, a potem kupować i ew. ubezpieczyć. Czasem sprzedawcy wciskają lipne ubezpieczenie, które ma wiele punktów czego nie dotyczy ubezpieczenie.
  • #9
    petarda0
    Level 18  
    Akurat warunki czytałem.
    pod uszkodzenie mechaniczne łatwo podciągnąć wiele rzeczy, pierwszy raz w życiu widziałem aby uszczelka rozlazła się na zagięciu.
    Małych dzieci ani małp w domu nie mam, nikt tego nie szarpał.
    Inne lodówki pracowały po dziesięć lat i nic takiego się nie zdarzyło.
  • #10
    Anonymous
    Level 1  
  • #11
    petarda0
    Level 18  
    skryn wrote:
    Gwarancję przedłuża się u Producenta sprzętu, a nie w sklepie.
    I tyle w temacie.


    I tu się mylisz.
    Za to przedłużenie po zakończeniu gwarancji przewidzianej przez producenta sprzętu odpowiada ubezpieczyciel u którego wykupujesz to ubezpieczenie np Warta, w sklepie jest punkt z konsultantem od zawierania tych umów ubezpieczeniowych i ratalnych.
    W razie awarii nie powiadamiasz serwisu producenta tylko ubezpieczyciela a on przekazuje wykonanie ekspertyzy i ew. naprawę serwisowi z którym ma umowę.
    Może to być serwis który w tym mieście ma umowę z producentem danego sprzętu ale nie koniecznie jeśli ubezpieczyciel znajdzie inny, ostatecznie gwarancja producenta w tym czasie już nie obowiązuje i producentowi wszystko jedno kto to naprawi.
    Gostek który wtedy przychodzi wykonać ekspertyzę jest na garnuszku ubezpieczyciela a nie producenta i zrobi dobrze temu kto mu płaci.
  • #12
    patryk260983
    Level 19  
    Z tym przedłużeniem gwarancji/ubezpieczeniem to różnie jest. Nie wszystkie firmy AGD maja taką usługę. Chciałem wykupić dodatkowa gwarancję w Samsungu, to odmówili. Ostatecznie więc zostało wykupienie ubezpieczenia, tutaj akurat w ErgoHestia.
    Amica za to posiada taki pakiet przedłużenia gwarancji do 5 lat - wystarczy po zakupie w ciągu ileś dni zadzwonić na infolinię i poinformować producenta o takim zamiarze.
  • #13
    Henry(k)
    Level 30  
    Właśnie zakupiłem Amicę z tematu. Może wentylator nie będzie tak przeszkadzał.
    Jeśli chodzi o gwarancję to w środku był kupon na przedłużenie u producenta i pewnie z tego skorzystam, zwłaszcza że udało mi się go kupić za niecałe 1300zł.