Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piekarnik Mastercook MF-801 czy Amica Integra EBI8874 (hałas)

Henry(k) 11 Nov 2013 23:37 3762 12
Optex
  • #1
    Henry(k)
    Level 30  
    Witam.
    Mastercook MF-801 ATCX kontra Amica Integra EBI8874.
    Cena ta sama.
    Na początku myślałem o Mastercook, potem w tej cenie znalazłem Amicę która wydaje się bardziej fajnym technicznie sprzętem.
    I już bym go kupił, gdyby nie głosy że w Amice wentylator chłodzący wyje jeszcze przez półtorej godziny pomimo wyłączenia piekarnika i jest to normalne.

    W starym Mastercook'u MF-800X jaki posiadam takiego przykrego numeru nie ma.

    Czy Amica faktycznie tak ma, że nie radzi sobie z ciepłem i wyje 1,5 godziny wentylatorem? Instrukcja milczy o tym.
    Odnośnie MF-801 ATCX nikt nigdzie nie pisze, że ten działa dalej po wyłączeniu. I jeśli tak jest to kupię Mastercooka. W dobie kuchni otwartych na salon jest takie wycie trochę przykre.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Optex
  • #2
    Robert 1960

    Level 32  
    Witam !
    Odradzam produkty Mastercook z uwagi na ogłoszenie upadłości firmy - mam uszkodzoną pralkę tej firmy na gwarancji i niestety serwis nie naprawi bo firma nie dostarcza już części zamiennych - zostałem z 5 letnią przedłużoną gwarancją i stosem prania !
    Ogólnie znajomy, który naprawia sprzęt AGD poleca Elektrolux jako najbardziej niezawodny sprzęt !
  • #3
    Henry(k)
    Level 30  
    O kurde, a taki fajny sprzęt.
    No to cóż, Amica albo Elektroluxa coś podobnej klasy może znajdę w cenie do 1500. Choć ten mi podpadł ich "marketingiem" gdzie 99% opinii na różnych porównywarkach wygląda na pisane na zlecenia. Żaden inny sprzęt nie ma tylu komentarzy.
  • Optex
  • #4
    patryk260983
    Level 19  
    Henry(k) wrote:

    I już bym go kupił, gdyby nie głosy że w Amice wentylator chłodzący wyje jeszcze przez półtorej godziny pomimo wyłączenia piekarnika i jest to normalne.


    Czy Amica faktycznie tak ma, że nie radzi sobie z ciepłem i wyje 1,5 godziny wentylatorem? Instrukcja milczy o tym.

    Pierwsze słyszę :?:
    Użytkuję piekarnik Amica 1,5 roku i wentylator chłodzący obudowę wyłącza się razem z wyłączeniem piekarnika. A co tu dopiero mówić o 1,5 godzinnym wyciu ;-)
    Jedynie co, to grzałki i wnętrze piekarnika strzela w sposób charakterystyczny, gdy piekarnik stygnie.

    Co do serwisu - tutaj faktycznie ryzykownie kupić teraz Mastercook. Natomiast miałem przyjemność już obcować z serwisem Amici (co prawda był to autoryzowany punkt serwisowy firma zewnętrzna), wymiana termostatu błyskawicznie, 2 dni od zgłoszenia, bez zbędnych uwag, problemów ze strony serwisanta. Przyjechał, wymienił, dał parę wskazówek odnośnie ustawiania temperatury. Oby wszystkie serwisy były tak uprzejme i wymieniały części uszkodzone, a nie wmawiały, że to wina złego użytkowania niezgodnego z instrukcją ;-)
  • #5
    Henry(k)
    Level 30  
    No właśnie z tym wentylatorem to się zdziwiłem.
    Czytam sobie instrukcję teraz Elektroluxa jednego i pisze, że wentylator może działać dłużej po wyłączeniu piekarnika aż do wychłodzenia obudowy. Nie pisze tylko ile...
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    petarda0
    Level 18  
    Nie podniecajcie się nazwami firm, dzisiejszy sprzęt to nie to samo co kilka lat temu.
    Kupiłem lodówkę Elektrolux z przedłużoną gwarancją za ok 150 zeta.
    W trzecim roku uszczelka w drzwiach rozlazła się na zagięciu (pierwszy taki przypadek w moim życiu), zgłosiłem ubezpieczycielowi, ubezpieczyciel przekazał sprawę serwisowi z którym miał umowę, o arogancji pracowników tegoż serwisu nie będę rozpisywał, za długo.
    Efekt był taki że przyczłapał jakiś gostek, popatrzył łaskawie na lodówkę i poszedł, po kilku dniach otrzymałem info od ubezpieczyciela że uszkodzenie jest mechaniczne i g... dostanę a uszczelkę serwis może wymienić odpłatnie za ok 150 zeta czyli dokładnie tyle co przedłużenie gwarancji.
    Tak moi drodzy wygląda dzisiejsza jakość sprzętu markowych firm i przedłużona gwarancja w Polsce.
  • #8
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    petarda0 wrote:
    Nie podniecajcie się nazwami firm, dzisiejszy sprzęt to nie to samo co kilka lat temu.
    Kupiłem lodówkę Elektrolux z przedłużoną gwarancją za ok 150 zeta.
    W trzecim roku uszczelka w drzwiach rozlazła się na zagięciu (pierwszy taki przypadek w moim życiu), zgłosiłem ubezpieczycielowi, ubezpieczyciel przekazał sprawę serwisowi z którym miał umowę, o arogancji pracowników tegoż serwisu nie będę rozpisywał, za długo.
    Efekt był taki że przyczłapał jakiś gostek, popatrzył łaskawie na lodówkę i poszedł, po kilku dniach otrzymałem info od ubezpieczyciela że uszkodzenie jest mechaniczne i g... dostanę a uszczelkę serwis może wymienić odpłatnie za ok 150 zeta czyli dokładnie tyle co przedłużenie gwarancji.
    Tak moi drodzy wygląda dzisiejsza jakość sprzętu markowych firm i przedłużona gwarancja w Polsce.


    Jak się nie czyta regulaminu dodatkowej gwarancji (ubezpieczenia), to tak później jest. Jest wiele firm ubezpieczeniowych i każda firma ma różne pakiety. Wiem, że nie jest łatwo przy kasie poczytać 6 stron A4, ale możemy najpierw się zapoznać za regulaminem ew. drogą e-mailową dopytać się, a potem kupować i ew. ubezpieczyć. Czasem sprzedawcy wciskają lipne ubezpieczenie, które ma wiele punktów czego nie dotyczy ubezpieczenie.
  • #9
    petarda0
    Level 18  
    Akurat warunki czytałem.
    pod uszkodzenie mechaniczne łatwo podciągnąć wiele rzeczy, pierwszy raz w życiu widziałem aby uszczelka rozlazła się na zagięciu.
    Małych dzieci ani małp w domu nie mam, nikt tego nie szarpał.
    Inne lodówki pracowały po dziesięć lat i nic takiego się nie zdarzyło.
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    petarda0
    Level 18  
    skryn wrote:
    Gwarancję przedłuża się u Producenta sprzętu, a nie w sklepie.
    I tyle w temacie.


    I tu się mylisz.
    Za to przedłużenie po zakończeniu gwarancji przewidzianej przez producenta sprzętu odpowiada ubezpieczyciel u którego wykupujesz to ubezpieczenie np Warta, w sklepie jest punkt z konsultantem od zawierania tych umów ubezpieczeniowych i ratalnych.
    W razie awarii nie powiadamiasz serwisu producenta tylko ubezpieczyciela a on przekazuje wykonanie ekspertyzy i ew. naprawę serwisowi z którym ma umowę.
    Może to być serwis który w tym mieście ma umowę z producentem danego sprzętu ale nie koniecznie jeśli ubezpieczyciel znajdzie inny, ostatecznie gwarancja producenta w tym czasie już nie obowiązuje i producentowi wszystko jedno kto to naprawi.
    Gostek który wtedy przychodzi wykonać ekspertyzę jest na garnuszku ubezpieczyciela a nie producenta i zrobi dobrze temu kto mu płaci.
  • #12
    patryk260983
    Level 19  
    Z tym przedłużeniem gwarancji/ubezpieczeniem to różnie jest. Nie wszystkie firmy AGD maja taką usługę. Chciałem wykupić dodatkowa gwarancję w Samsungu, to odmówili. Ostatecznie więc zostało wykupienie ubezpieczenia, tutaj akurat w ErgoHestia.
    Amica za to posiada taki pakiet przedłużenia gwarancji do 5 lat - wystarczy po zakupie w ciągu ileś dni zadzwonić na infolinię i poinformować producenta o takim zamiarze.
  • #13
    Henry(k)
    Level 30  
    Właśnie zakupiłem Amicę z tematu. Może wentylator nie będzie tak przeszkadzał.
    Jeśli chodzi o gwarancję to w środku był kupon na przedłużenie u producenta i pewnie z tego skorzystam, zwłaszcza że udało mi się go kupić za niecałe 1300zł.