Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprinter 313CDI model 906 błąd P2263 - Regulacja ciśnienia doładowania

otoExpert 12 Nov 2013 11:10 43803 19
  • #1
    otoExpert
    Level 9  
    Witam

    Kto wie gdzie przyczyna ? - proszę pisać.

    Artykuł dotyczy problemu ze sprinterem 906 - model 313 cdi - rok 2010

    Brak wcześniejszej historii auta co się z nim działo

    Naprawiam sprintera w którym jest uaktywniony tryb awaryjny
    po podłączeniu kompa błąd - nieciągły p2263 (regulacja ciśnienia doładowania, nieprawidłowy przepływ)

    po wykasowaniu błędu auto muli nie chciało jechać jak by się turbina nie załączała, więc sprawdziliśmy przewody cooler, wężyki podciśnieniowe, wydech, wszytko gra a turbina nie ładuje , oddaliśmy turbinę do sprawdzenia okazuje się że jest jak nowa. W końcu doszliśmy że po odłączeniu wiązki od regulatora podciśnieniowego znajdującego się z prawej strony silnika na bloku oto normalnie idzie turbina ładuje - porostu zapiernicza do momentu kiedy znowu nie wyjdzie błąd p2263 auto wskakuje na tryb awaryjny, jeśli znowu wykasujemy błąd podłączamy wtyczkę auto muli, co nas skusiło do wymiany na nowy regulator A 007 153 14 28 jednak zamówiony z allegro okazał się zamiennikiem i działa identycznie jak poprzedni.



    Po namysłach doszliśmy aby sprawdzić co się dzieje na podpiętej wtyczce i ściśniętym przewodzie do turbiny głównej - okazało się że auto idzie normalnie -

    Gdzie może leżeć przyczyna - 3 mechaników się nad tym głowi więc piszemy na forum może wy wiecie ?

    Jeśli ktoś ma może EPC może sprawdzić czy do auta WDB9066351S438783
    pasuje regulator nr A 007 153 14 28 - powinny być takie dwa - ale może być tak że kiedyś go ktoś podmienił ?

    Jeśli nie uda nam się z waszą pomocą go naprawić do piątku 15.11.2013 jesteśmy już umówieni na serwis ASO mercedes

    sprawdzenie star diagnozą inicjuje taki sam błąd - nie przyniosło efektu diagnostyka i testy star diagnozą być może wymaga specjalizacji tylko w tym urządzeniu aby dokonać prawidłowej diagnostyki.

    Prosimy o pomysły i rozwiązania w celach naprawy ?
  • Helpful post
    #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    otoExpert wrote:
    czy do auta WDB9066351S438783
    pasuje regulator nr A 007 153 14 28

    Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28
    Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny.
    Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika 651 jest wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym. Zdejmij plastikową pokrywę silnika, odłącz rurę prowadzącą od filtra powietrza do turbiny i bezpośrednio na wlotturbiny podaj 0,5 do 1 atmosfery sprężonego powietrza. Test jest bardzo prymitywny/uproszczony ale za to szybki i wystarczający do wykrycia słuchowego nieszczelności pomiędzy kolektorem i głowicą.
  • #3
    otoExpert
    Level 9  
    Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak.
    Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę o podpowiedź.

    Zastanawia mnie jeszcze dlaczego po podłączeniu kostki (błędy skasowane) zawór zamyka turbinę natychmiastowo i nie chce pozwolić jej pracować jak by usterką był jakiś czujnik a sterownik wiedział o usterce od razu i ją zamykał na stałe , a jak jest odłączona to ładuje normalnie tylko po chwili jazdy np. pod górę wraca błąd p2263
  • #4
    Mazi
    Conditionally unlocked
    kto podpinał star diagnoze ? trzeba zobaczyc wartosci rzeczywiste ?
  • #5
    otoExpert
    Level 9  
    Ja osobiście jednak nie będę się chwalił jakimś doświadczeniem z tym urządzeniem bo tak naprawdę go nie mam, robiłem nią różne testy gruszek itp. ale wszytko przebiegało prawidłowo, więc uważam że diagnozę tym urządzeniem przy takim przypadku musi badać odpowiedni człowiek.
  • #7
    otoExpert
    Level 9  
    Gerii

    po tłumaczeniu informacji przesłanej od ciebie :

    - wychodzi mi że zarekomendowane jest sprawdzenie systemu podciśnień
    ( to już wydaje mi się że sprawdziliśmy poprawnie i nie ma się do czego przyczepić )
    -powodem według tej informacji jest: Membrana w klapy spalin gazu bocznego jednostki próżniowej może być rozdarta
    ( możesz mi przybliżyć bo z mojego tłumaczenia nie mogę się domyślić co to jest ta klapa spalin gazu bocznego ? ) jeszcze raz dzięki

    W sumie umówiony już jestem na poniedziałek do serwisu jednak ja jestem człowiekiem co się nie poddaje i zazwyczaj może po trudach ale sam naprawie.
    (zawsze to jeszcze trochę czasu jest :)
  • #8
    otoExpert
    Level 9  
    Witam

    1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda ....
    2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł
    jednak nie dało to żadnego efektu
    i w tym momencie zauważyłem że jedna z gruszek(duża) po wyssaniu powietrza zaczyna się rozprężać mimo zablokowanego podciśnienia
    3. zamówiłem gruszkę
    4. w końcu Auto zaczęło ciągnąć a turbina ładować

    jednak : problem jest taki że na prostej idzie normalnie do momentu kiedy osiąga 4 tyś obrotów lub wjeżdżam pod górę na 3 biegu przy 2,5-3 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny i znowu wychodzi nasz kochany błąd p2263

    5. znowu umawiam się do tych specjalistów - Serwisu mercedesa

    jeśli jednak przychodzi komuś co może być dalej przyczyną - proszę powiedzcie bo w serwisie widzę że się gorzej ode mnie znają a czas leci nieubłaganie .....

    z góry dziękuję
  • #9
    Zdzisio164
    Level 10  
    Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
  • #10
    trans-serwis
    Level 39  
    Zdzisio164 wrote:
    Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
    Zdzisio to nie ten Sprinter.
  • #11
    otoExpert
    Level 9  
    DOKŁADNIE TAKI ZAWOREK WYSTĘPUJE W SPRINTERACH OD 2006 DO 2009 - TUTAJ SA DWA Z BOKU SILNIKA I Z PRZODU
  • #12
    otoExpert
    Level 9  
    Problem rozwiązany - okazało się, że przyczyną była zawieszona wakum pompa - usterkę znaleziono w serwisie Mercedesa - było podciśnienie jednak za słabe ok 50% w momencie jej ruszenia zaczęła pracować znowu na 100%

    ( apropo wcześniej teoretycznie uszkodzonego akumulatora podciśnienia udowodniłem im że urządzenie jest sprawne i przyznali mi rację, dobrze że nie wydałem 1700 zł + wymiana na co mnie nakręcali )
  • #13
    LStremich
    Level 2  
    Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień, została sprawdzona szczelność wszystko niby ok, ale dalej ten problem. Proszę o poradę i pomoc. Pozdrawiam
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    Cześć. No i niestety: model i rocznik wskazuje na silnik 651 w tym aucie, ale niestety kod błędu 2263 który się pojawia w tabelach błędów dla takiego auta wskazuje na brak komunikacji z alternatorem. Pomimo złącza OBD kody generowane przez dedykowany komputer SD są jednak inne niż kody uniwersalne OBD sczytywane przez interfejsy uniwersalne.
    Z twojego opisu wynika, że może jednak faktycznie być problem z urwanymi śrubami w kolektorze dolotowym. Można doprowadzić sprężone powietrze do kolektora i nieszczelności będzie ładnie słychać, można również zastosować dedykowany przez producenta generator dymu - wpuszcza dym do kolektora ssącego i jakiekolwiek nieszczelności są od razu widoczne. Osobiście od tego bym zaczął - tak, jak było opisane powyżej.
  • #15
    LStremich
    Level 2  
    Tak , z tym że korektor został wymieniony , kod błędu wyszedł po podpięciu start diagnozy, tak jak pisałem wcześniej..błąd zapala się po przejechaniu ok 40 km, gdy było zimniej tzn temperatura powietrza nie przekraczała 15 stopni Celsjusza jeździłem normalnie...i nic ni było, później się zaczęło...im cieplej tym szybciej wchodzi w tryb... można oszaleć
  • #16
    Gerri
    Mercedes specialist
    LStremich wrote:
    Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący,

    No rzeczywiście - napisałeś. Nie ma jakichś wahań podciśnienia? Siłownik EGR-u lubi przy niektórych ustawieniach „przeciekać”.
    Możesz wrzucić VIN auta? Chciałbym dokładnie wiedzieć jaki tam jest motorek.
  • #18
    RobertsW
    Level 11  
    Witam ,ma dokładnie taki sam objaw w Sprinterze 120KW silnik OM 651 ,czy kolega rozwiązał problem. Walczę z SD już 3 dzień i trafiłem na tego posta. Dziękuję za podpowiedzi. Zastanawia mnie parametr "nastawnik ciśnienia doładowania spalin" wartość zadana na "0" - "95" w odczycie bieżących i tam cały czas błąd. Pozdrawiam Robert.
  • #19
    maxbike1
    Level 12  
    Witam. Mam sprintera 316 2016r. Ten sam problem od roku!
    Miesiąc temu jak wskoczył w awaryjny to już z niego nie wyszedł.
    Ale to była inna przyczyna.
    Byłem w serwisie MB kazali wymienić czujnik ciśnienia doładowania i ustawić sztangę przy gruszce w turbinie..
    Wcześniej też wymieniony został kolektor z uszczelnieniami.
    Wymienilem jak sugerował serwis.
    Teraz w awaryjny wpada tak jak u kolegi - czyli jak miało to miejsce wcześniej.
    Przejade 40km / 50km troszkę cieplej i "pyk" - tryb awaryjny...
    Masakra nie mam sił do tego auta.
  • #20
    papaciu
    Level 2  
    Witam.
    Sprinter 316 2012r.
    Też mam taki sam problem, że jak ciepło to przechodzi w awaryjny przy spokojnej jeździe, nie przy pełnym bucie.
    W tamtym roku wymieniony kawałek dolotu, przed samym kolektorem bo był nieszczelny.
    Niestety nie pomogło.
    W tym roku wymieniłem turbinę, ze wzgledu na bardzo duży luz na ośce klapki turbiny niskiego ciśnienia. Przez ten luz klapka jest nie domknięta i spaliny uciekają zamiast napędzać turbinę co powoduję, że nie ma odpowiedniego doładowania.
    Teraz czekam na większe temp. bo jak na razie jest oki.