Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 313CDI model 906 błąd P2263 - Regulacja ciśnienia doładowania

12 Lis 2013 11:10 32394 11
  • Poziom 8  
    Witam

    Kto wie gdzie przyczyna ? - proszę pisać.

    Artykuł dotyczy problemu ze sprinterem 906 - model 313 cdi - rok 2010

    Brak wcześniejszej historii auta co się z nim działo

    Naprawiam sprintera w którym jest uaktywniony tryb awaryjny
    po podłączeniu kompa błąd - nieciągły p2263 (regulacja ciśnienia doładowania, nieprawidłowy przepływ)

    po wykasowaniu błędu auto muli nie chciało jechać jak by się turbina nie załączała, więc sprawdziliśmy przewody cooler, wężyki podciśnieniowe, wydech, wszytko gra a turbina nie ładuje , oddaliśmy turbinę do sprawdzenia okazuje się że jest jak nowa. W końcu doszliśmy że po odłączeniu wiązki od regulatora podciśnieniowego znajdującego się z prawej strony silnika na bloku oto normalnie idzie turbina ładuje - porostu zapiernicza do momentu kiedy znowu nie wyjdzie błąd p2263 auto wskakuje na tryb awaryjny, jeśli znowu wykasujemy błąd podłączamy wtyczkę auto muli, co nas skusiło do wymiany na nowy regulator A 007 153 14 28 jednak zamówiony z allegro okazał się zamiennikiem i działa identycznie jak poprzedni.

    Po namysłach doszliśmy aby sprawdzić co się dzieje na podpiętej wtyczce i ściśniętym przewodzie do turbiny głównej - okazało się że auto idzie normalnie -

    Gdzie może leżeć przyczyna - 3 mechaników się nad tym głowi więc piszemy na forum może wy wiecie ?

    Jeśli ktoś ma może EPC może sprawdzić czy do auta WDB9066351S438783
    pasuje regulator nr A 007 153 14 28 - powinny być takie dwa - ale może być tak że kiedyś go ktoś podmienił ?

    Jeśli nie uda nam się z waszą pomocą go naprawić do piątku 15.11.2013 jesteśmy już umówieni na serwis ASO mercedes

    sprawdzenie star diagnozą inicjuje taki sam błąd - nie przyniosło efektu diagnostyka i testy star diagnozą być może wymaga specjalizacji tylko w tym urządzeniu aby dokonać prawidłowej diagnostyki.

    Prosimy o pomysły i rozwiązania w celach naprawy ?
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    otoExpert napisał:
    czy do auta WDB9066351S438783
    pasuje regulator nr A 007 153 14 28

    Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28
    Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny.
    Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika 651 jest wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym. Zdejmij plastikową pokrywę silnika, odłącz rurę prowadzącą od filtra powietrza do turbiny i bezpośrednio na wlotturbiny podaj 0,5 do 1 atmosfery sprężonego powietrza. Test jest bardzo prymitywny/uproszczony ale za to szybki i wystarczający do wykrycia słuchowego nieszczelności pomiędzy kolektorem i głowicą.
  • Poziom 8  
    Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak.
    Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę o podpowiedź.

    Zastanawia mnie jeszcze dlaczego po podłączeniu kostki (błędy skasowane) zawór zamyka turbinę natychmiastowo i nie chce pozwolić jej pracować jak by usterką był jakiś czujnik a sterownik wiedział o usterce od razu i ją zamykał na stałe , a jak jest odłączona to ładuje normalnie tylko po chwili jazdy np. pod górę wraca błąd p2263
  • Warunkowo odblokowany
    kto podpinał star diagnoze ? trzeba zobaczyc wartosci rzeczywiste ?
  • Poziom 8  
    Ja osobiście jednak nie będę się chwalił jakimś doświadczeniem z tym urządzeniem bo tak naprawdę go nie mam, robiłem nią różne testy gruszek itp. ale wszytko przebiegało prawidłowo, więc uważam że diagnozę tym urządzeniem przy takim przypadku musi badać odpowiedni człowiek.
  • Poziom 8  
    Gerii

    po tłumaczeniu informacji przesłanej od ciebie :

    - wychodzi mi że zarekomendowane jest sprawdzenie systemu podciśnień
    ( to już wydaje mi się że sprawdziliśmy poprawnie i nie ma się do czego przyczepić )
    -powodem według tej informacji jest: Membrana w klapy spalin gazu bocznego jednostki próżniowej może być rozdarta
    ( możesz mi przybliżyć bo z mojego tłumaczenia nie mogę się domyślić co to jest ta klapa spalin gazu bocznego ? ) jeszcze raz dzięki

    W sumie umówiony już jestem na poniedziałek do serwisu jednak ja jestem człowiekiem co się nie poddaje i zazwyczaj może po trudach ale sam naprawie.
    (zawsze to jeszcze trochę czasu jest :)
  • Poziom 8  
    Witam

    1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda ....
    2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł
    jednak nie dało to żadnego efektu
    i w tym momencie zauważyłem że jedna z gruszek(duża) po wyssaniu powietrza zaczyna się rozprężać mimo zablokowanego podciśnienia
    3. zamówiłem gruszkę
    4. w końcu Auto zaczęło ciągnąć a turbina ładować

    jednak : problem jest taki że na prostej idzie normalnie do momentu kiedy osiąga 4 tyś obrotów lub wjeżdżam pod górę na 3 biegu przy 2,5-3 tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny i znowu wychodzi nasz kochany błąd p2263

    5. znowu umawiam się do tych specjalistów - Serwisu mercedesa

    jeśli jednak przychodzi komuś co może być dalej przyczyną - proszę powiedzcie bo w serwisie widzę że się gorzej ode mnie znają a czas leci nieubłaganie .....

    z góry dziękuję
  • Poziom 10  
    Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
  • Poziom 39  
    Zdzisio164 napisał:
    Pod prawa lampa jak ją zdejmiesz masz tam taki zaworek podcisnienia on steruje mieszkiem turbiny i czesto to właśnie on jest całą przyczyną.
    Zdzisio to nie ten Sprinter.
  • Poziom 8  
    DOKŁADNIE TAKI ZAWOREK WYSTĘPUJE W SPRINTERACH OD 2006 DO 2009 - TUTAJ SA DWA Z BOKU SILNIKA I Z PRZODU
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany - okazało się, że przyczyną była zawieszona wakum pompa - usterkę znaleziono w serwisie Mercedesa - było podciśnienie jednak za słabe ok 50% w momencie jej ruszenia zaczęła pracować znowu na 100%

    ( apropo wcześniej teoretycznie uszkodzonego akumulatora podciśnienia udowodniłem im że urządzenie jest sprawne i przyznali mi rację, dobrze że nie wydałem 1700 zł + wymiana na co mnie nakręcali )