Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybór centrali telefonicznej

12 Lis 2013 13:28 1599 5
  • Poziom 10  
    Witam,

    potrzebuję do firmy zakupić małą centralę telefoniczną ale zupełnie nie wiem co powinienem szukać aby spełniło moje wymagania.

    Główną funkcją centrali miałoby być przekierowanie rozmów na telefony komórkowe przez linię miejską.

    W biurze posiadam linię miejską i 1 telefon stacjonarny. Oprócz tego 3 telefony komórkowe. I teraz chciałbym aby system działał tak:
    1. Klient dzwoni na numer infolinii i ma wybór:
    a) dział płatności - wybierz 1 - przekierowanie na komórkę
    b) dział sprzedaży - wybierz 2 - przekierowanie na komórkę
    c) dział obsługi klienta - wybierz 3 - przekierowanie na numer stacjonarny.

    2. Oprócz tego jeżeli klient wybierze 3 i okaże się, że sprawa dotyczy np. działu płatności aby pracownik biura obsługi miał możliwość przekierować go na komórkę.

    3. Jeżeli klient zadzwoni na dział płatności i wybierze sobie 1 to wówczas chciałbym żeby nadal można było się dodzwonić na pozostałe dwie linie.

    Czy jakiś gotowy produkt spełni moje potrzeby? Chciałbym aby była to centralka łatwa do zaprogramowania przez laika (który mając instrukcję w ręku sobie spokojnie poradzi). Jakieś kombinacje z okablowaniem, przepinaniem itp. raczej nie wchodzą w grę. Czy można zmieścić się w kwocie 1000zł z takim urządzeniem?

    Pozdrawiam serdecznie i czekam za podpowiedziami.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Jak jest jedna linia i to prawdopodobnie PSTN to przekierowanie jest niemozliwe po odebraniu rozmowy przychodzącej.
  • Poziom 10  
    Znalazłem na allegro taką centralkę:

    Centrala telefoniczna IP PBX 2G4A, GSM, 2x FXO/FXS

    Rozmawiałem telefonicznie z kimś z tej firmy i powiedziano mi, że takie rozwiązanie spełni moje oczekiwania - montaż dwóch kart Sim w centrali omija przymus wyjścia po linii miejskiej, jednocześnie bez użycia moim zdaniem średnio działającego Voip-a. Dodatkowo linia nie będzie zajęta.
    Czy takie coś będzie dobrym rozwiązaniem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Brałeś pod uwagę wirtualne centrale ? Wydaje mi się że przy takim rozwiązaniu wystarczy Ci centrala składająca się z IVR z wyborem wewnętrznych, po wybranii 1,2 nastąpi przekiownie voipem na GSM, po wybraniu 3 konto wewnętrzne - oczywiście z możliwosćią przełączania na GSM. Takie rozwiązanie to kilkadziesiąt złotych miesięcznie a nie musisz się marwić o sprzęt, prąd czy serwis. Jedyny koszt sprzętu to telefon IP za jakieś 200 PLN brutto
  • Poziom 13  
    michaluk.75 napisał:
    ... Takie rozwiązanie to kilkadziesiąt złotych miesięcznie a nie musisz się marwić o sprzęt, prąd czy serwis. Jedyny koszt sprzętu to telefon IP za jakieś 200 PLN brutto


    Ale o internet (jakość, stabilność) to i owszem ...