Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes w108 72r. - podlaczenie cewki zaplonowej

12 Lis 2013 13:49 7230 9
  • Poziom 10  
    mercedes w108 72r. - podlaczenie cewki zaplonowej
    Witam po raz kolejny wszystkich forumowiczów. Problem polega na tym ze zauważyłem ze rezystory które posiada mój mercedes nie sa podłączone. Proszę o pomoc, jak je podłączyć i jak sprawdzić czy są dobre. Najlepiej caly schemat podłączenie cewki Wn. Z góry dziękuje. mercedes w108 72r. - podlaczenie cewki zaplonowej mercedes w108 72r. - podlaczenie cewki zaplonowej
  • Poziom 38  
    A co w tym skomplikowanego prąd płynie przez rezystor do cewki. Masz dwa przewody pierwszy bezpośrednio do cewki drugi przez rezystor też do cewki. A co do sprawdzenia rezystorów to miernik w rękę i do roboty.
  • Poziom 10  
    Możliwe ze nic, po prostu mam 3 rezystory każdy o innej oporności. Mam podłączyć 3 obojętnie jak ?
  • Poziom 13  
    Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie powodował grzanie się cewki i wypalanie styków przerywacza. Natomiast podczas rozruchu, cewka powinna być zasilana z pominięciem rezystorów w celu uzyskania maksymalnie silnej iskry podczas spadku napięcia wywołanego pracą rozrusznika. Jeśli w tym samochodzie ktoś założył cewkę wysokoomową - oporność uzwojenia pierwotnego około 3,5 ohm - to podłączenie rezystorów jest zbędne, a nawet szkodliwe dla energii iskry zapłonowej. Więc proponuje najpierw sprawdzić jaka cewka jest zamontowana, a później rozważać podłączenie dodatkowych rezystorów.
  • Poziom 10  
    Dziękuję za odpowiedz. Aktualnie problem polega na tym, ze jak motorek sie nagrzeje traci moc i gaśnie( na gazie i na benzynie), zaczęło sie to dziać po probe ustawienia zapłonu, fachowiec nie mial lampy stroboskopowej z wyświetlaczem obrotów i podpiął jakiś duży obrotomierz do cewki i od tamtego momentu mam ten problem. Wymienilem kopulke, palec, platyny.
    Jak sprawdzić cewkę i czy można zastosować inna omijając te rezystory?
    Silnik m117 4.5l d-jetronic.
  • Poziom 13  
    Mając omomierz można zmierzyć oporność uzwojenia pierwotnego (pomiędzy tymi śrubkami na cewce) powinno być od około 1 ohma do około 3,5 ohma w zależności od typu cewki. Można też zmierzyć oporność uzwojenia wtórnego pomiędzy (obojętnie którą) śrubką, a wyjściem wysokiego napięcia - powinno być od około 10 k ohm do około 20 k ohm w zależności od typu cewki. Piszę około ponieważ dokładnie, to trzeba by znaleźć w nocie katalogowej konkretnej cewki. W ten sposób sprawdza się ciągłość uzwojeń w cewce. Najprostszy sposób sprawdzenia cewki to pomiar długości wytwarzanej iskry. Iskra wytworzona przez sprawną cewkę w zapłonie przerywaczowym powinna wynosić 7 do 8 mm długości i być przy tym wyrazista, biało-błękitna. Odnośnie zastąpienia cewki. Można zastąpić każdą do zapłonu przerywaczowego, o oporności uzwojenia pierwotnego około 3,5 ohm i wtedy nie zawracamy sobie głowy opornikami. Rozwiązanie z opornikami ułatwia jednak rozruch - pisałem już o tym- ale wtedy musimy zastosować cewkę przystosowaną do współpracy z konkretnym opornikiem. Cewka taka będzie miała niższą oporność uzwojenia pierwotnego niż ta przystosowana do pracy bez oporników. Piszę dość ogólnie, bo nie znam tego typu samochodu, ale są to prawdy uniwersalne pasujące do każdego pojazdu.
  • Poziom 10  
    Moglibyście podpowiedzieć od jakiego samochodu dopasuje cewkę 3.5 Ohma?
  • Poziom 13  
    Witam, od każdego, który miał zapłon przerywaczowy (na platynkach), z polskich: Żuk, Nysa, Fiat 125, Polonez, Tarpan. Tylko powtarzam, cewka ma być przystosowana do współpracy z przerywaczem, bo w tych pojazdach bywały też zapłony elektroniczne.
  • Poziom 39  
    A w maluchu była cewka przystosowana do pracy z opornikiem w układzie zasilania,
  • Poziom 10  
    mercedes w108 72r. - podlaczenie cewki zaplonowej

    Witam zauważyłem ze w swoim mietku nie posiadam modułu tranzystorowego rys. pozycja 3. Czy istnieje możliwość podłączenia bezpośrednio z stacyjki przez rezystor 0.6 Ohma na cewkę?