Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKODA OCTAVIA 2,0 TDI BKD - Czujnik temperatury i kilka innych ...

jarekmax 12 Lis 2013 22:26 5517 6
  • #1 12 Lis 2013 22:26
    jarekmax
    Poziom 12  

    Witam! Wpadła mi w ręce Octavia II 2005 z 2,0 TDI o symbolu BKD. Po podpięciu kompa i skasowaniu starych błędów i krótkich testach wyskoczyły takie błędy:
    17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2
    16497 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnal za wysoki
    17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany
    18009 - Przekaźnik dla zasilania napięciem + 30 V; nieodpowiedni sygnał

    a w układzie wspomagania
    00778 - Czujnik położenia dźwigni regulacyjnej, brak objawu.

    Moje pytania są następujące:

    17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 Czyli spalona świeca żarowy czy uwalony sterownik. Tego jeszcze nie ruszyłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć.

    16497 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnal za wysoki
    Wyjąłem przepływkę i tu moje zdziwienie. Nie widzę tam czujnika temperatury powietrza zasysanego. Powinien wystawać przymocowany do stalowych nóżek a tam nic. Spotkałem do tej pory przepływki z wbudowanym czujnikiem temperatury i przepatrzyłem całą rurę ssącą i nie znalazłem osobnego czujnika. Co jest grane? Czy odpadł od przepływki czy może jest gdzieś osobno jak w niektórych np. przy czujniku ciśnienia doładowania.

    18009 - Przekaźnik dla zasilania napięciem + 30 V; nieodpowiedni sygnał
    Czy zdarzają się jakieś wyjątki czy odrazu przekaźnik pod kierownicą do wymiany?

    17978 - Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany
    A co do tego to nie mam pojęcia o co chodzi i od czego zacząć.
    Widziałem go wielokrotnie w wielu autach grupy VAG ale zazwyczaj jako sporadyczny i zawsze się kasował i nie powracał szybko.

    00778 - Czujnik położenia dźwigni regulacyjnej, brak objawu.
    Co dziwne wspomaganie działa a świeci się odrazu i nie gaśnie kontrolka od wspomagania.
    Błędy nie da się skasować. Czy p odpięciu akumulatora mogło zgłupieć i prosi o nastawy fabryczne?
    Mam nadzieje że nie jestem ślepy i nie na darmo noszę okulary bo szukajką niewiele pożytecznego znalazłem. Bynajmniej nic o skodzie ale to to samo co golf więc nie wiem czy jestem na dobrych tropach usterek czy nie.

    Najbardziej mnie wkurza ta przepływka bo pierwszy raz widzę coś takiego. Czy jest w skodach osobny czujnik temperatury?
    Z góry dzięki za każdą sugestię.

    0 6
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 12 Lis 2013 22:50
    michal200848
    Poziom 22  

    jarekmax napisał:
    17056 - Obwód pradowy swiecy zarowej cylindra 2 Czyli spalona świeca żarowy czy uwalony sterownik. Tego jeszcze nie ruszyłem i chciałbym wiedzieć od czego zacząć.


    Sprawdź świece,sterwonik,okablowanie.

    2
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 12 Lis 2013 22:55
    jarekmax
    Poziom 12  

    Odpala normalnie. Łatwo zapala i wszystko działa stąd moje pytania na forum czy to czasem nie jakaś pułapka z jakąś masą lub tym podobny duperel bo za dużo tego na raz a auto normalnie działa.

    0
  • #4 12 Lis 2013 23:03
    michal200848
    Poziom 22  

    jarekmax napisał:
    Odpala normalnie. Łatwo zapala i wszystko działa stąd moje pytania na forum czy to czasem nie jakaś pułapka z jakąś masą lub tym podobny duperel bo za dużo tego na raz a auto normalnie działa.


    Świeci ci się kontrolka od silnika?

    0
  • #5 12 Lis 2013 23:11
    jarekmax
    Poziom 12  

    Nie nic takiego. Napisał bym. Świeci się tylko od wspomagania i tyle.
    Właśnie to mnie zadziwiło. Świeca żarowa nie świeci, kontrolka od silnika też a przecież temperatur jaka widzi sterownik to 133 stopnie C.

    0
  • #6 12 Lis 2013 23:25
    michal200848
    Poziom 22  

    To z tego co piszesz to wydaje mi się, że coś jest z magistralą, spróbuj odłączyć wtyczke od wspomagania.

    1
  • #7 12 Lis 2013 23:46
    jarekmax
    Poziom 12  

    Gdy pisałem ten post wpadło mi do głowy z tym odłączaniem akumulatora. Jutro to sprawdzę.
    Może spadek napięcia spowodował błędy z kierownicą i tym przekaźnikiem. Ten czujnik temperatury i zablokowany sterownik były przed odłączeniem akumulatora i spawaniem ( wykręcałem na spawaka śrubę z sanek silnika )

    0