Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dacia Dokker 1.6 MPI - Brak ogrzewania nawiewu

MichalSG 13 Lis 2013 10:24 2691 6
  • #1 13 Lis 2013 10:24
    MichalSG
    Poziom 9  

    Kiedy było ciepło nie było potrzeby włączania ciepłego nawiewu. Teraz jak zrobiło się zimniej to okazało się, że nawiewane powietrze nie jest wcale ogrzewane nawet po przejechaniu 70 km w kabinie nie zrobiło się nawet cieplej a z wylotu leciało zimne powietrze mimo, że potencjometr temperatury był ustawiony na mocne grzanie. Nie wiem czy robić z tego sensację i iść z tym do serwisu czy te samochody tej marki tak mają?
    Wydaje mi się, że powietrze pobierane jest przy przedniej szybie i dlatego, że nie ma kiedy się ogrzać jest zimne. Wnioskuje to stąd, że do kabiny nie dochodzą żadne rury spod wlotu powietrza z przodu auta.

    0 6
  • #2 13 Lis 2013 14:37
    NdYAG
    Poziom 16  

    MichalSG napisał:

    Wydaje mi się, że powietrze pobierane jest przy przedniej szybie i dlatego, że nie ma kiedy się ogrzać jest zimne. Wnioskuje to stąd, że do kabiny nie dochodzą żadne rury spod wlotu powietrza z przodu auta.


    Ogrzewanie w samochodzie działa zupełnie inaczej. Warto pojechać do serwisu bo może być to usterka ukłądu chłodzenia silnika i możesz przegrzać silnik, wtedy czeka Cię droga naprawa lub kupno nowego silnika.

    0
  • #3 13 Lis 2013 17:16
    MichalSG
    Poziom 9  

    Samochód jest na trzyletniej gwarancji. Może gwarancyjnie naprawią. Faktem jest też, że przed zapłonem świeci się kontrolka silnika po uruchomieniu silnika gaśnie, ale to tak poza tematem. Nie wiadomo czy rzeczywiście coś ma jedno z drugim wspólnego. Wszystkie płyny silnikowe są raczej w normie. Samochód przejechał ledwo 4'000 km. Nie wiadomo kiedy zaczeła się palić tak kontrolka przed rozruchem silnika, bo jestem przyzwyczajony do uruchamiania samochodu "na raz" (od razu zapłon) bez czekania na kontrolki.

    0
  • #4 13 Lis 2013 17:32
    NdYAG
    Poziom 16  

    MichalSG napisał:
    Faktem jest też, że przed zapłonem świeci się kontrolka silnika po uruchomieniu silnika gaśnie, ale to tak poza tematem.


    W każdym samochodzie świeci się kontrolka silnika gdy nie działa silnik.
    Powietrze do nawiewów jest ogrzewane przez ciecz chłodzącą silnik gdy przepływa ona przez nagrzewnicę - a nagrzewnica jest owiewana przez powietrze zasysane z zewnątrz. Jeśli nie ma ciepłego powietrze a silnik jest ciepły to może układ chłodzenia jest zapowietrzony. W każdym razie to musi być wada fabryczna jeśli auto jest nowe i na gwarancji.

    0
  • #5 22 Lis 2013 10:56
    MichalSG
    Poziom 9  

    Zdarzyło się też parę razy, że silnik nie chciał się uruchomić za pierwszym razem. Czy to mógł być efekt jego przegrzania?

    Kiedy zadzwoniłem do serwisu ucieszyło mnie, że idą w dobrą stronę i szukają przyczyn w układzie chłodzenia. Jednak zaraz padło pytanie co pokazuje wskaźnik temperatury silnika. Mam pewne obawy czy na pewno znają ten samochód skoro nie widzą, że nie ma tu żadnych wskaźników oprócz poziomu paliwa a tylko same kontrolki, które świecą się tylko na początku a potem gasną?

    0
  • #6 24 Lis 2013 12:48
    NdYAG
    Poziom 16  

    MichalSG napisał:
    Zdarzyło się też parę razy, że silnik nie chciał się uruchomić za pierwszym razem. Czy to mógł być efekt jego przegrzania?

    Kiedy zadzwoniłem do serwisu ucieszyło mnie, że idą w dobrą stronę i szukają przyczyn w układzie chłodzenia. Jednak zaraz padło pytanie co pokazuje wskaźnik temperatury silnika. Mam pewne obawy czy na pewno znają ten samochód skoro nie widzą, że nie ma tu żadnych wskaźników oprócz poziomu paliwa a tylko same kontrolki, które świecą się tylko na początku a potem gasną?


    Słyszałem już o usterkach prawie nowych samochodów Dacia (Sandero mojej znajomej nie zapalał stopu, a auto miało mnie jak rok) ale z tego co piszesz jest to marka supermarketowa. Ciekaw jestem dalszego ciągu historii.

    0
  • #7 25 Lis 2013 05:11
    MichalSG
    Poziom 9  

    Okazało się, że prawdopodobnie przy kradzieży radia złodziej razem w przewodami naruszył, albo ja wkładając te przewody naruszyłem cięgniki od regulacji temperatury nawiewu, którymi regulator był połączony z całym mechanizmem wentylacyjnym. Po demontażu panelu sterującego i podczepieniu tych linek regulacja znów zaczęła działać. Niestety koszt całej operacji to 150 zł.
    Jakby dodać do tego koszt wstawienia szyby (570 zł) to naprawa szkód po kradzieży radia przekroczyła dwukrotnie jego wartość.

    0