Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX ciężko pali niskie ciśnienie po stronie zasilania

13 Lis 2013 14:14 6357 4
  • Poziom 10  
    Witam mam problemy z manem TGX 18.480 2008r common rail, otóż auto nawet po chwilowym postoju ciężko zapala. Wcześniej pojawiały się błędy edc 94 3778,3779,3780 oraz paliła cały czas kontrolka silnika i auto przechodziło w tryb awaryjny. Po wymianie filtra paliwa oraz czyszczeniu odstojnika i smoka problem zniknął lecz kontrolka nadal się czasami zapala ale już rzadziej i jest tylko błąd 94(ciśnienie paliwa-za nisko) i 3780(ciśnienie paliwa w układzie common rail na biegu jałowym)
    Martwi mnie niskie ciśnienie na pompie niskiego ciśnienia, wynosi na biegu jałowym 4.9bar. Nie powinno być 5.5? Po zgaszeniu auta od razu spada do 0.3 bar. Tak powinno być czy ciśnienie w układzie powinno być w miarę utrzymywane po zgaszeniu? Gdzie w manie mogę szukać jakiegoś zaworka zwrotnego? Przewody paliwowe drożne. pompka paliwowa po napompowaniu nie trzyma ciśnienia- po ok 20 sekundach tłoczek chodzi luźno i widać jak w odstojniku zbiera się powietrze. Jak go zgaszę i od razu zapalę to pali z drugiego obrotu.
  • Poziom 25  
    Ciśnienie podczas biegu jałowego powinno być 5,5 -5,8 wiec rzeczywiście u Ciebie jest za niskie a podczas jazdy pewnie jeszcze bardziej spada. Domniemam ,ze wyczyściłeś separator wody i wymieniłeś tam filtr, jeżeli taki posiadasz (warto odkręcić gruszkę szklana i przeczyścić).
    Zwróć uwagę na dokręcenie wszystkich śrubek i odpowietrzacza w tymże separatorze.
    Podczas pracy silnika na jałowym zwróć uwagę czy w małym filtrze widać pęcherzyki powietrza. Nie powinno być wcale, kolor powinien być jak byś spojrzał w bak, jednolity kolor oleju napędowego.
  • Poziom 10  
    Niestety ten egzemplarz nie posiada separatora. ciśnienie podczas jazdy jest koło 5.5 Bar jak daje gazu rośnie max do tej wartości. Na jałowym 4.9. pęcherzyki sprawdzę, na listwie z zaworu bezpieczeństwa nie ucieka paliwo ani kropla, może tu coś winić zawór m-prop czy to inna bajka??

    Dodano po 2 [godziny] 31 [minuty]:

    Historia z nieszczelnością rozwiązana. Powodem była szybko złączka przewodu paliwowego. Pompka trzyma ciśnienie i nie widać w niej bąbelków podczas pracy silnika. Jednak problemy z odpalaniem pozostały. Po wyciągnięciu wtyczki od zaworu m-prop silnik pali od strzała. Po wpięciu jej na swoje miejsce silnik kręci ok 10s zanim zaskoczy. M prop do wymiany?
  • Poziom 29  
    Ciężko, odpisać nie widząc wszystkich parametrów, wszystkie błędy oczywiście mówią o problemie zasilania małe ciśnienie i różnicy ciśnień wg mnie sprawdził bym ile paliwka wyleje się z głowicy- próba wtryskiwaczy i pompę paliwa - jeżeli faktycznie nie ma problemu z nieszczelnością.
  • Poziom 10  
    problem rozwiązany. Po wymianie m-prop problem zniknął. Auto pali od strzała, brak kodów usterek. wizualnie zaworu nie da się sprawdzić, wymiana rozwiązała problem. ciśnienie 4.9 bar dla tgxa normą. Sprawdzone w 2 innych sprawnych ciągnikach.