Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Mascott 2.8 DCI 150KM 02r. - Brak mocy- ,,falująca'' praca turbiny

13 Lis 2013 15:46 8973 30
  • Poziom 10  
    Witam Panowie,auto nie dawno kupione, zauważyłem że w iveco czy mascott (tylko 150KM!) występuje niestabilna praca turbiny podczas przyśpieszenia (obciążenia). Zgodnie z zaleceniem pewnego fachowca (dotyczyło iveco wtedy model 35c15) rozwierciłem zasilanie podciśnienia które idzie do zaworka który steruje turbine. jest ciut lepiej ale dalej jest tak że jak mu wcisnę w pedał to na początku wyrywa a nagle jest dziwny odgłos jakby turbiny i moc spada i delikatnie ,,faluje ta turbina'', turbina daje 2,5bar-a i spada do 1,9bar-a (podczas najmocniejszego obciążenia) potem sie troszke to wyrównuje. Wszystko już przetrzepałem.Ciśnienie paliwa jest ok . Podcisnienia szczelne.Grucha ok(cięgno chodzi w całym zakresie- Niemcy wstawili nowe turbo i nowy zaworek).A ile powinno dawać te turbo. te 2,5bar-a to ok jest?
    To tak wygląda jakby przy tych 2.5 bar-a gdzieś nagle przepuszczało (taki dziwny odgłlos) .rury od IC wszystkie wyciągłem i są OK. Chlodnica IC nie wygląda na dziurawą -zresztą nie ma takiego specyficznego syczenia co by na taką dziurę wskazywało.
    Myslałem że za duże ciśnienie jest i ster. zmniejsza moc ale nie ma żadnego błędu dotyczącego ciśnienia turbiny.
    ja mysle że oni wymieniali po kolei wszystko bo nie wiedzieli co sie dzieje.nawet na wężykach od zaworka turbiny i przy gruszce dali opaski zaciskowe.(zaworek tez nowy N75).
    jak go kupywalismy to byl staly 1-en błąd od czujn.cisnienia na szynie CR ale porobiłem całą instalacje ,skasowałem błędy i w sterowniku nie ma błędu a kontrolka (spiralka) świeci się dalej - jak tylko włącze zapłon to zapala się i już nie gasnie.Węże od turbiny do samego kolektora puchną w ,,oczach''.Pedał hamulca jest ok - czyli vacu daje radę. Auto podczas obciążenia nie kopci. Szkoda że nie mam hamowni bo na drodze to lepiej to słychać niż na postoju. Nie wiem czego się już czepić. Z góry dziękuje za wskazówki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    opal67 napisał:
    Turbina po regeneracji

    to pytanie czy odpowiedź bo nie rozumiem. Uważasz ze to wina turbiny tak?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    RENO-MAX napisał:
    Jeśli chodzi o kontrolkę to wyjmij bezpiecznik opisany jako BLINK CODE.
    Co do falowania to w 90 % problem leży w złej regulacji gruchy

    Dzięki za konkrety.Sprawdzę to jak najszybciej. Tu miałem(jeszcze nie zrobiłem :| ) identyczny problem w iveco https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12949944#12949944 .Ale napisał mi z forum prywatnie pewien człowiek że problem leżał w sterowniku(jego wypowiedź jest w tym linku)
    RENO-MAX czy wiesz jak przypisać oryg.pilot zam.centr. w tym mascocie?
    Texa w czasie tak zwanego ,,odbioru drugiego klucza''(przypisanie) uruchomi raz zamek centr. po wcisnieciu przycisku w pilocie oryg.ale potem juz cisza.I szukam ręcznej procedury. Sterownik widzi sygnał z klucza.Dzięki wielkie za pomoc.Pozdrawiam Jarek
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    RENO-MAX napisał:
    Wciśnij zamykanie koło lampki oś. i trzymaj aż strzeli centralny zamek ,następnie wciśnij przycisk pilota i powinno być ok

    Niestety nie mam w skrzynce bezpiecznikowej pod kierownica takiego miejsca z oznaczeniem blinc code..
    2-ga sprawa to Twoja procedura przypisania pilota przechodzi elegancko i zamek reaguje na wcisniecie pilota ale tylko ten raz.Po tej procedurze pilot już niereaguje.
    Wyciągam turbo dzisiaj i jutro rano idzie do sprawdzenia do fachowców którzy robią turbiny w tych motorach.
    Czy ma ktoś jeszcze pomysły co może być z tym zamkiem centr. i tą kontrolką?
    Fachowiec od elektroniki z forum powiedział że i tak przy takich anomaliach pilot jest prawdopodobnie uszkodzony.
  • Poziom 10  
    W sprawie turbiny sprawa sie wyjasniła - turbina po rozebraniu okazała sie regenerowaną w polsce (pisało na niej ,,ducato'' więc sprzedający ściemniał że Niemcy NOWĄ założyli :D) założyli jakieś krótkie cięgno co sie nakręca na gruszke i to nie miało prawa chodzic.Druga sprawa to to że na postoju gdy sprawdzałem przewód podcisnieniowy od N75 do gruchy to było ok ale podczas jazdy mikropęknięcie w wężyku się rozszczelniało i też była lipa.
    Niestety na razie ściągam jeszcze kol.wydech. bo totalna porażka jak go ktoś zamontował i dopiero jak zamontuje turbine to będę na 100% pewny z tym doładowaniem.
    Czy kolega RENO-MAX ma jakieś pomysły w związku z tą kontrolką i pilotem?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    RENO-MAX napisał:
    Pod kierownicą masz bezpieczniki 4 pionowe rzędy licząc od lewej 2 lub 3 rząd 1 od dołu ma być pusty mimo obecności pinów w gnieździe . Co do pilota to nie śmiem pytać o baterię

    W 3 rzędzie rzeczywiście na opisie jest puste miejsce a bezpiecznik był wsadzony (po zamontowaniu kolektora i turbo włącze zapłon i powiem co i jak). Jeżeli chodzi o baterie w pilocie to jest 1 sztuka 3V o nr. CR 2016 i napięcie ma 3,1V.
  • Poziom 10  
    Kontrolka zgasła po wyciagnieciu bezpiecznika. :D Ale po montażu turbiny nie odczuwam tych 150 KM . Przeciez to powinno rwac aż miło.Nie ma żadnych już odgłosów, turbina pracuje ładnie ale szału nie ma. Tym bardziej powinien rwać do przodu bo most ma ,, wolny''. Może mu ciężko bo to laweta z ładownością do DMC 6,5T? Ale na pusto to powinien iść jak burza.Z pilotem se odpuściłem.
    Bardzo dziękuje RENO-MAX za pomoc.Bardzo mi pomogłeś.Serdecznie pozdrawiam. Jarek
  • Poziom 10  
    Panowie dalej walcze z tym mascottem teraz z abs-em. Nie wiem gdzie idzie kabel zasilajacy przekaźnik pompy abs-u który się znajduje w skrz.bezpieczn. w komorze silnika.Widzę że idzie do kabiny ale dalej nie wiem czy do skrz.bezpiecznikowej pod kierownicą czy gdzieś indziej?
    Z góry dzieki za pomoc.Pozdrawiam.Jarek.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Obawiam sie, że z tą mocą to nigdy szału nie poczujesz. Niestety ale Mascott nigdy nie był demonem prędkości i przyspieszenia. Ten silnik 2,8 nadaje się raczej do samochodu wielkości Renault Master. W ogole Mascott to bardzo dziwny pojazd. Niby 6,5 t a konstrukcja i rozwiązania techniczne jak w dostawczaku a silnik jak z większej osobówki. Naprawiać go to też nie wiadomo gdzie. Do warsztatów osobowych nie wchodzi a dla warsztatów ciężarowych to troche taki dziwoląg i bliżej mu do dostawczaka niż do prawdziwej ciężarówki.
  • Poziom 10  
    Rozumiem. A coś na temat tego zasilania wiadomo bo stoje w miejscu :|.
    Dałem mu ,,napiecie nowe'' i kontr.gaśnie i abs działa ale prawidłowo powinno sie naprawic stare zasilanie. Ale nie mialem czasu i nikt nie posiadal schematu do mascotta gdzie ten przewód zasilający mógł iść. Póki co wszystkim dziękuje za pomoc i serdecznie pozdrawiam.Jarek
  • Poziom 10  
    RENO-MAX napisał:
    Wciśnij zamykanie koło lampki oś. i trzymaj aż strzeli centralny zamek ,następnie wciśnij przycisk pilota i powinno być ok


    Robie tak jak napisałeś czyli trzymam zamykanie kolo lampki i zamek strzela,potem puszczam przycisk kolo lampki ( w tym czasie swieci ciagle czerw, kontr. od immo na desce),wciskam przycisk na pilocie i zamek strzela ponownie.
    Niestety to tyle strzelania zamka z pilota. Po tej procedurze zamek centr, z pilota nie reaguje. Czego tu sie jeszcze czepic.?
    Gdy zamykam kluczem drzwi kierowcy to zamek centr. nie działa.( nie wiem czy powinien).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Po odłączałem i żadnej różnicy - poza tym czujniki dobrze reagowały na zamkniecie drzwi - były sprawne.
    Druga sprawa to to że nie ma oryginalnego radia. Jest wsadzone jakieś z VW i dlatego wyświetlacz nie działa od radia ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ. sterowanie do radia ma pod kierownicą.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    To co jest kolego grane że przechodzi procedure ,,dostrajania'' pilota ( reaguje ten jeden raz pilot) a potem cisza jak makiem zasiał? Może mascotty mają jakiś trick?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Nie wiem własnie - ale centralki nie wymienię bo jest zintegrowana z immo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Rozumiem- no ale powiedzmy że po przekładce będzie ok, to co dalej ? Jak zainstalować ( zaprogramować ) nową puszkę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    To ja może dołożę pilota i będzie good.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Zależało, ale do jakiejś normalnej sumy, :D a taki kpl. będzie trochę kosztował.:cry:
    Ale to nie zmienia faktu, że bardzo pomogłeś. No chyba że masz taki sterownik sprawny :?:
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Nie wiesz może gdzie najlepiej sie wczepic z kablami sterującymi do zamka centr,?
    Z góry dzięki za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie za wskazówki.Pozdrawiam .Jarek