Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Mascott 2.8 DCI 150KM 02r. - Brak mocy- ,,falująca'' praca turbiny

jaro_23 13 Lis 2013 15:46 8421 30
  • #1 13 Lis 2013 15:46
    jaro_23
    Poziom 9  

    Witam Panowie,auto nie dawno kupione, zauważyłem że w iveco czy mascott (tylko 150KM!) występuje niestabilna praca turbiny podczas przyśpieszenia (obciążenia). Zgodnie z zaleceniem pewnego fachowca (dotyczyło iveco wtedy model 35c15) rozwierciłem zasilanie podciśnienia które idzie do zaworka który steruje turbine. jest ciut lepiej ale dalej jest tak że jak mu wcisnę w pedał to na początku wyrywa a nagle jest dziwny odgłos jakby turbiny i moc spada i delikatnie ,,faluje ta turbina'', turbina daje 2,5bar-a i spada do 1,9bar-a (podczas najmocniejszego obciążenia) potem sie troszke to wyrównuje. Wszystko już przetrzepałem.Ciśnienie paliwa jest ok . Podcisnienia szczelne.Grucha ok(cięgno chodzi w całym zakresie- Niemcy wstawili nowe turbo i nowy zaworek).A ile powinno dawać te turbo. te 2,5bar-a to ok jest?
    To tak wygląda jakby przy tych 2.5 bar-a gdzieś nagle przepuszczało (taki dziwny odgłlos) .rury od IC wszystkie wyciągłem i są OK. Chlodnica IC nie wygląda na dziurawą -zresztą nie ma takiego specyficznego syczenia co by na taką dziurę wskazywało.
    Myslałem że za duże ciśnienie jest i ster. zmniejsza moc ale nie ma żadnego błędu dotyczącego ciśnienia turbiny.
    ja mysle że oni wymieniali po kolei wszystko bo nie wiedzieli co sie dzieje.nawet na wężykach od zaworka turbiny i przy gruszce dali opaski zaciskowe.(zaworek tez nowy N75).
    jak go kupywalismy to byl staly 1-en błąd od czujn.cisnienia na szynie CR ale porobiłem całą instalacje ,skasowałem błędy i w sterowniku nie ma błędu a kontrolka (spiralka) świeci się dalej - jak tylko włącze zapłon to zapala się i już nie gasnie.Węże od turbiny do samego kolektora puchną w ,,oczach''.Pedał hamulca jest ok - czyli vacu daje radę. Auto podczas obciążenia nie kopci. Szkoda że nie mam hamowni bo na drodze to lepiej to słychać niż na postoju. Nie wiem czego się już czepić. Z góry dziękuje za wskazówki.

    0 29
  • Relpol
  • #3 13 Lis 2013 20:16
    jaro_23
    Poziom 9  

    opal67 napisał:
    Turbina po regeneracji

    to pytanie czy odpowiedź bo nie rozumiem. Uważasz ze to wina turbiny tak?

    0
  • Relpol
  • #4 14 Lis 2013 06:20
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 14 Lis 2013 07:31
    jaro_23
    Poziom 9  

    RENO-MAX napisał:
    Jeśli chodzi o kontrolkę to wyjmij bezpiecznik opisany jako BLINK CODE.
    Co do falowania to w 90 % problem leży w złej regulacji gruchy

    Dzięki za konkrety.Sprawdzę to jak najszybciej. Tu miałem(jeszcze nie zrobiłem :| ) identyczny problem w iveco https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12949944#12949944 .Ale napisał mi z forum prywatnie pewien człowiek że problem leżał w sterowniku(jego wypowiedź jest w tym linku)
    RENO-MAX czy wiesz jak przypisać oryg.pilot zam.centr. w tym mascocie?
    Texa w czasie tak zwanego ,,odbioru drugiego klucza''(przypisanie) uruchomi raz zamek centr. po wcisnieciu przycisku w pilocie oryg.ale potem juz cisza.I szukam ręcznej procedury. Sterownik widzi sygnał z klucza.Dzięki wielkie za pomoc.Pozdrawiam Jarek

    0
  • #6 14 Lis 2013 13:02
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 14 Lis 2013 13:30
    jaro_23
    Poziom 9  

    RENO-MAX napisał:
    Wciśnij zamykanie koło lampki oś. i trzymaj aż strzeli centralny zamek ,następnie wciśnij przycisk pilota i powinno być ok

    Niestety nie mam w skrzynce bezpiecznikowej pod kierownica takiego miejsca z oznaczeniem blinc code..
    2-ga sprawa to Twoja procedura przypisania pilota przechodzi elegancko i zamek reaguje na wcisniecie pilota ale tylko ten raz.Po tej procedurze pilot już niereaguje.
    Wyciągam turbo dzisiaj i jutro rano idzie do sprawdzenia do fachowców którzy robią turbiny w tych motorach.
    Czy ma ktoś jeszcze pomysły co może być z tym zamkiem centr. i tą kontrolką?
    Fachowiec od elektroniki z forum powiedział że i tak przy takich anomaliach pilot jest prawdopodobnie uszkodzony.

    1
  • #8 15 Lis 2013 19:07
    jaro_23
    Poziom 9  

    W sprawie turbiny sprawa sie wyjasniła - turbina po rozebraniu okazała sie regenerowaną w polsce (pisało na niej ,,ducato'' więc sprzedający ściemniał że Niemcy NOWĄ założyli :D) założyli jakieś krótkie cięgno co sie nakręca na gruszke i to nie miało prawa chodzic.Druga sprawa to to że na postoju gdy sprawdzałem przewód podcisnieniowy od N75 do gruchy to było ok ale podczas jazdy mikropęknięcie w wężyku się rozszczelniało i też była lipa.
    Niestety na razie ściągam jeszcze kol.wydech. bo totalna porażka jak go ktoś zamontował i dopiero jak zamontuje turbine to będę na 100% pewny z tym doładowaniem.
    Czy kolega RENO-MAX ma jakieś pomysły w związku z tą kontrolką i pilotem?
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #9 15 Lis 2013 20:23
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 15 Lis 2013 21:12
    jaro_23
    Poziom 9  

    RENO-MAX napisał:
    Pod kierownicą masz bezpieczniki 4 pionowe rzędy licząc od lewej 2 lub 3 rząd 1 od dołu ma być pusty mimo obecności pinów w gnieździe . Co do pilota to nie śmiem pytać o baterię

    W 3 rzędzie rzeczywiście na opisie jest puste miejsce a bezpiecznik był wsadzony (po zamontowaniu kolektora i turbo włącze zapłon i powiem co i jak). Jeżeli chodzi o baterie w pilocie to jest 1 sztuka 3V o nr. CR 2016 i napięcie ma 3,1V.

    0
  • #11 16 Lis 2013 13:13
    jaro_23
    Poziom 9  

    Kontrolka zgasła po wyciagnieciu bezpiecznika. :D Ale po montażu turbiny nie odczuwam tych 150 KM . Przeciez to powinno rwac aż miło.Nie ma żadnych już odgłosów, turbina pracuje ładnie ale szału nie ma. Tym bardziej powinien rwać do przodu bo most ma ,, wolny''. Może mu ciężko bo to laweta z ładownością do DMC 6,5T? Ale na pusto to powinien iść jak burza.Z pilotem se odpuściłem.
    Bardzo dziękuje RENO-MAX za pomoc.Bardzo mi pomogłeś.Serdecznie pozdrawiam. Jarek

    1
  • #12 21 Lis 2013 16:16
    jaro_23
    Poziom 9  

    Panowie dalej walcze z tym mascottem teraz z abs-em. Nie wiem gdzie idzie kabel zasilajacy przekaźnik pompy abs-u który się znajduje w skrz.bezpieczn. w komorze silnika.Widzę że idzie do kabiny ale dalej nie wiem czy do skrz.bezpiecznikowej pod kierownicą czy gdzieś indziej?
    Z góry dzieki za pomoc.Pozdrawiam.Jarek.

    0
  • #13 21 Lis 2013 17:00
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Obawiam sie, że z tą mocą to nigdy szału nie poczujesz. Niestety ale Mascott nigdy nie był demonem prędkości i przyspieszenia. Ten silnik 2,8 nadaje się raczej do samochodu wielkości Renault Master. W ogole Mascott to bardzo dziwny pojazd. Niby 6,5 t a konstrukcja i rozwiązania techniczne jak w dostawczaku a silnik jak z większej osobówki. Naprawiać go to też nie wiadomo gdzie. Do warsztatów osobowych nie wchodzi a dla warsztatów ciężarowych to troche taki dziwoląg i bliżej mu do dostawczaka niż do prawdziwej ciężarówki.

    0
  • #14 21 Lis 2013 21:26
    jaro_23
    Poziom 9  

    Rozumiem. A coś na temat tego zasilania wiadomo bo stoje w miejscu :|.
    Dałem mu ,,napiecie nowe'' i kontr.gaśnie i abs działa ale prawidłowo powinno sie naprawic stare zasilanie. Ale nie mialem czasu i nikt nie posiadal schematu do mascotta gdzie ten przewód zasilający mógł iść. Póki co wszystkim dziękuje za pomoc i serdecznie pozdrawiam.Jarek

    0
  • #15 27 Lut 2014 19:41
    jaro_23
    Poziom 9  

    RENO-MAX napisał:
    Wciśnij zamykanie koło lampki oś. i trzymaj aż strzeli centralny zamek ,następnie wciśnij przycisk pilota i powinno być ok


    Robie tak jak napisałeś czyli trzymam zamykanie kolo lampki i zamek strzela,potem puszczam przycisk kolo lampki ( w tym czasie swieci ciagle czerw, kontr. od immo na desce),wciskam przycisk na pilocie i zamek strzela ponownie.
    Niestety to tyle strzelania zamka z pilota. Po tej procedurze zamek centr, z pilota nie reaguje. Czego tu sie jeszcze czepic.?
    Gdy zamykam kluczem drzwi kierowcy to zamek centr. nie działa.( nie wiem czy powinien).

    0
  • #16 28 Lut 2014 13:02
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 28 Lut 2014 18:40
    jaro_23
    Poziom 9  

    Po odłączałem i żadnej różnicy - poza tym czujniki dobrze reagowały na zamkniecie drzwi - były sprawne.
    Druga sprawa to to że nie ma oryginalnego radia. Jest wsadzone jakieś z VW i dlatego wyświetlacz nie działa od radia ale nie wiem czy ma to jakiś wpływ. sterowanie do radia ma pod kierownicą.

    0
  • #18 01 Mar 2014 06:31
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 01 Mar 2014 07:10
    jaro_23
    Poziom 9  

    To co jest kolego grane że przechodzi procedure ,,dostrajania'' pilota ( reaguje ten jeden raz pilot) a potem cisza jak makiem zasiał? Może mascotty mają jakiś trick?

    0
  • #20 01 Mar 2014 14:28
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 01 Mar 2014 20:08
    jaro_23
    Poziom 9  

    Nie wiem własnie - ale centralki nie wymienię bo jest zintegrowana z immo.

    0
  • #22 02 Mar 2014 08:49
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 02 Mar 2014 09:12
    jaro_23
    Poziom 9  

    Rozumiem- no ale powiedzmy że po przekładce będzie ok, to co dalej ? Jak zainstalować ( zaprogramować ) nową puszkę.

    0
  • #24 03 Mar 2014 20:51
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 03 Mar 2014 20:56
    jaro_23
    Poziom 9  

    To ja może dołożę pilota i będzie good.

    0
  • #26 04 Mar 2014 06:58
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 04 Mar 2014 07:16
    jaro_23
    Poziom 9  

    Zależało, ale do jakiejś normalnej sumy, :D a taki kpl. będzie trochę kosztował.:cry:
    Ale to nie zmienia faktu, że bardzo pomogłeś. No chyba że masz taki sterownik sprawny :?:
    Pozdrawiam.

    0
  • #28 05 Mar 2014 09:57
    jaro_23
    Poziom 9  

    Nie wiesz może gdzie najlepiej sie wczepic z kablami sterującymi do zamka centr,?
    Z góry dzięki za pomoc

    0
  • #29 05 Mar 2014 16:57
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 05 Mar 2014 17:08
    jaro_23
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie za wskazówki.Pozdrawiam .Jarek

    0