Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Albea 1.2 16V - Programowanie kluczy / Jakie IMMO?

13 Lis 2013 18:13 3705 16
  • Poziom 24  
    Zgubiłem klucz, a że to nie jest moje auto, to teraz pasuje go dorobić. Cześć pewnie zechce mnie odesłać do specjalisty ale jeśli by mnie to satysfakcjonowało, to bym nie zakładał tego tematu tylko wyłożył około 250zł. Na allegro można kupić gotową surówkę w identycznym kształcie oraz transpondery tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat tego której generacji kodowanie jest w tym modelu i jak dodać nowy kluczyk. Jest trochę informacji odnośnie kluczy matek, sposobów na samodzielne dodawanie nowego klucza ale trudno o konkrety, bo próby zwykle kończą się fiaskiem. Oba oryginalne klucze do tego auta były niebieskie i nie został dołączony żaden inny klucz, czy to oznacza, że to nowsza generacja kodowania. Ponadto posiadam Code Card, tylko do czego ona może mi się przydać?
  • Poziom 43  
    koleszka napisał:
    Cześć pewnie zechce mnie odesłać do specjalisty ale jeśli by mnie to satysfakcjonowało, to bym nie zakładał tego tematu tylko wyłożył około 250zł.

    Więc kolego co chcesz zrobić, jesteś w szachu bo nie masz działającego kluczyka żeby sklonować.
    A za 2,5 stówy nie naprawisz tego systemu.
  • Poziom 40  
    250zł będzie taniej niż zakup programatora...więc niestety wizyta u fachowca...
    Lub napisz jakim sprzętem dysponujesz w tym temacie.
  • Poziom 24  
    Działający kluczyk będę miał, a co więcej posiadam kartę Fiat Code z kodem pin. Udało mi się ustalić, że jest to transponder ID48 - MEGAMOS® CRYPTO, a klucz matka nie występuje w tym przypadku, bo jest to kodowanie 2-giej generacji czyli FIAT CODE2. Dorobienie takiego klucza kosztuje około 250zł, bo pytałem w serwisie. Teraz moje pytanie, czy posiadając kod pin z karty Fiata można prekodować transponder i IMMO zczyta go poprawnie, czy muszę jeszcze grzebać przy aucie?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Nic nie musisz grzebać przy aucie jeśli już posiadasz PIN. Jeśli już dorobileś surówkę i masz już odpowiedni transponder dopisujesz go do swojego auta za pomocą programu diagnostycznego który poprowadzi cię.
  • Poziom 24  
    Jeszcze tego nie zrobiłem ale planuje zakupić transponder i surówkę na allegro. Pytanie teraz jakiego interfejsu serwisowego potrzebuje i jakiego oprogramowania? Wcześniej grzebałem tylko przy grupie VW i nie orientuje się odnośnie fiatów ale mimo wszystko wolał bym zainwestować w kabel serwisowy niż zapłacić jakiemuś specjaliście 250zł. Zwłaszcza, że to auto wujka i dość często ma jakieś problemu z elektroniką więc na pewno się przyda.
  • Poziom 34  
    Dedykowany sprzęt do tej marki to Fiat Examiner a alternatywą FES.
    koleszka napisał:
    grzebałem tylko przy grupie VW
    VAGiem KKL?
  • Moderator Samochody
    FES/MES nie programuje kluczy (dałby się ale stwierdził, że nie doda tej funkcjonalności).
  • Poziom 24  
    miler80 napisał:
    Dedykowany sprzęt do tej marki to Fiat Examiner a alternatywą


    Sprzęt kosztujący niebotyczną sumę, gdzie sam samochód nie jest tyle wart! Pytam raczej czy jest jakaś prosta opcja żeby dobrać się do tego tak jak np w przypadku VW?
  • Poziom 24  
    No to mnie nie pocieszyłeś kolego. Wychodzi na to, że najtaniej można by spróbować popytać o samo dodanie klucza kogoś, kto ma odpowiedni sprzęt, a klucz dorobić we własnym zakresie.
  • Poziom 24  
    koleszka napisał:
    No to mnie nie pocieszyłeś kolego. Wychodzi na to, że najtaniej można by spróbować popytać o samo dodanie klucza kogoś, kto ma odpowiedni sprzęt, a klucz dorobić we własnym zakresie.

    Można wygenerować transponder(y) ze wsadu z puszki immo czy body komputera,cokolwiek tam jest.
    Nie trzeba wtedy nic programować,wkładasz transponder do klucza i pali.
    Dobra sprawdziłem,w BSI jest 93c66 ,transponder wygenerowany ze wsadu i po problemie.
  • Poziom 24  
    piwko napisał:
    Dobra sprawdziłem,w BSI jest 93c66 ,transponder wygenerowany ze wsadu i po problemie.
    W dalszym ciągu pozostaje problem zaprogramowania samego transpondera, bo nie posiadam odpowiedniego sprzętu. Z samym wsadem zapewne bym sobie poradził, bo zczytać samą kostkę EEPROM nie jest tak trudno. Ponadto poszperałem trochę i ktoś zaoferował mi zaprogramowanie transpondera za 150zł jeśli dostarczę mu puszkę z IMMO
  • Poziom 34  
    Innym testerem też zakodujesz np. Texa, podjedź na warsztat nie kombinuj bo zaraz BSI będziesz kupował...
  • Poziom 28  
    samego transpondera nie zakodujesz . w transponder mus ibyc wpisany kod ktory znajduje sie w BODY. dopiero potem mozna zaprogramowac klucz do body ,inaczej body go nie przyjmie
  • Poziom 43  
    koleszka napisał:
    wolał bym zainwestować w kabel serwisowy niż zapłacić jakiemuś specjaliście 250zł
    koleszka napisał:
    miler80 napisał:
    Dedykowany sprzęt do tej marki to Fiat Examiner a alternatywą


    Sprzęt kosztujący niebotyczną sumę, gdzie sam samochód nie jest tyle wart!

    Kolego gdzie ty żyjesz? Mas gó...... samochód wujka więc wujek niech się tym zajmie i ogarnie....
  • Poziom 24  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego gdzie ty żyjesz? Mas gó...... samochód wujka więc wujek niech się tym zajmie i ogarnie....


    Zapewne w innym świecie niż Ty, bo mam na tyle honoru żeby ponieść konsekwencje swoich czynów. Ty po zgubieniu kluczy zapewne stwierdził byś, że to nie Twój problem i niech się wujem martwi. Ja natomiast mam inne podejście! Po przekalkulowaniu wszystkich kosztów stwierdziłem, że nie opłaca mi się tym zajmować i dorobiłem kluczyk u jednego specjalisty za cenę 250zł. Całość zajęła około godziny, a wszystkim zastanawiającym się nad kupnem auta odradzam zakup samochodu z grupy Fiata. Serwisowanie tego złomu i jakiekolwiek czynności związane z podpięciem do komputera są bardzo drogie!

    Pozdrawiam!