Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa prostego stanowiska do symulatorów komputerowych

Magik34 13 Lis 2013 20:06 3705 26
  • #1 13 Lis 2013 20:06
    Magik34
    Poziom 6  

    Witam - wpadłem na pomysł wykonania "kokpitu" np. ciężarówki czy autobusu czy samolotu do symulatorów typu OMSI, IŁ-2 czy ETS2. Mechanika jak i część wizualna jest wiadoma, jasna i ogólny zarys mam już w głowie. Z grubsza przy elektronice też "wiem o co chodzi" ale nie mam pojęcia w ogóle czy możliwe jest wyprowadzenie np. +30 przycisków i np 5 analogów poprzez port USB - brak gameportu(tak, są karty rozszerzeń, wiem). Zależy mi właśnie na USB, lecz jeżeli to błędne przekonanie prosiłbym o wytłumaczenie, czy na gameport łatwiej będzie sterować tym całym sprzętem?

    0 26
  • #2 13 Lis 2013 21:18
    actin
    Poziom 32  

    Budowałem takie stanowisko do Test Driver, skrzynia powstała z przycisków od gamepada. następnie zmapowałem przyciski w komputerze pod odpowiednie działania. Gamepad oczywiście pod USB.

    0
  • #3 13 Lis 2013 21:53
    Magik34
    Poziom 6  

    Gamepad ma max 12 przycisków. Mnie potrzeba tak jak wyżej, +30. Mam 3 kontrolery rozebrać? A co z analogami? Nie pomogłeś mi zbytnio..

    0
  • #4 13 Lis 2013 22:28
    actin
    Poziom 32  

    Podałem Ci najłatwiejszy sposób. Możesz spróbować też ze starą klawiaturą. Jeśli masz takie umiejętności by współpracować z mikroprocesorami to masz możliwości nieograniczone. Uc + program oczywiście płytki i po sprawie.

    0
  • #5 14 Lis 2013 09:59
    Magik34
    Poziom 6  

    Ja mówie o analogach.... Przyciski nie stanowią problemów...
    Plus chce najmniejszym kosztem.

    0
  • #6 14 Lis 2013 15:34
    dzidek333
    Poziom 8  

    No to pad z analogami wyciągasz i masz gotowe, tak musisz 3 pady rozebrać ja także używam 3.

    0
  • #7 14 Lis 2013 19:46
    Magik34
    Poziom 6  

    popróbuję coś, nie rozbierałem pada z analogami, ale słyszałem na forum od LFS że one są przylutowane czy ki diabeł?

    0
  • #8 16 Lis 2013 10:11
    dzidek333
    Poziom 8  

    Tu masz jak to wygląda Budowa prostego stanowiska do symulatorów komputerowych[/url]

    Dodano po 5 [minuty]:

    A tak wygląda przycisk w padzie Budowa prostego stanowiska do symulatorów komputerowych

    Jeden kabelek lutujesz do czarnego drugi do czerwonego i masz gotowe przedłużenie :P
    A na końcu przedłużenia przycisk typu reset lub przełącznik 3-fazowy. bo na 2-fazowym byś musiał dwa razy go włączać i wyłączać.

    0
  • #9 16 Lis 2013 13:22
    Magik34
    Poziom 6  

    Tylko wiesz, ja bym chciał jakiś liniowy potencjometr zamiast analogoga dać :)

    Przycisk to nie problem, mówiłem, tylko mam problem z analogiem :) jakbyś mógł mi jakoś rozjaśnić to właśnie, jak wpieprzyć zamiast analoga tam potencjometr ?

    0
  • #10 16 Lis 2013 14:44
    actin
    Poziom 32  

    W jaki sposób? Przyciski mając cykl 0-1-0 czyli włącz/wył. Co Ty tam chcesz regulować potencjometrem? To raczej nie możliwe. /chyba że się mylę/

    0
  • #11 16 Lis 2013 15:12
    Magik34
    Poziom 6  

    Nie mówię o przyciskach koleś :D patrz - są kontrolery do gier (pady) z analogami (te gałeczki), podobno jest możliwość je wylutować i zamiast nich wpieprzyć potencjometry. Chcę się upewnić czy to możliwe po prostu :P Wiem że przyciski mają stan 0 i 1 logicznego, a potencjometr ma od 0 do 255 czyli zamienne od 0 do 100% :)

    0
  • #12 16 Lis 2013 15:20
    dzidek333
    Poziom 8  

    A co chcesz zrobić z tymi potencjometrami, do czego będą służyły?

    0
  • #13 16 Lis 2013 18:50
    Magik34
    Poziom 6  

    np. do pedału sprzęgła albo do przepustnicy w samolocie..

    0
  • #14 16 Lis 2013 19:21
    dzidek333
    Poziom 8  

    lutujesz go zamiast jednego żółtego potencjometra

    0
  • #15 17 Lis 2013 21:39
    Magik34
    Poziom 6  

    no spróbuję, dzięki za odpowiedź.

    0
  • #16 19 Lis 2013 13:44
    dzidek333
    Poziom 8  

    jeden odpowiada za oś X ___ a drugi za Y | przynajmniej tak mi się wydaje jak coś to pisz na gg

    0
  • #17 03 Gru 2013 22:11
    daavid117
    Poziom 42  

    Magik34 napisał:
    np. do pedału sprzęgła albo do przepustnicy w samolocie..
    To może zainteresuj się po prostu kierownicami? Pedały będziesz miał nawet gotowe, potencjometry na miejscu. Po co kombinować z padami jak można mieć wszystko jak na talerzu?

    0
  • #18 04 Gru 2013 12:25
    dzidek333
    Poziom 8  

    Oczywiście, że można się zainteresować kierownicami ale my majsterkowicze lubimy robić coś z niczego przy okazji nie płacąc za wiele :P

    0
  • #19 04 Gru 2013 16:54
    daavid117
    Poziom 42  

    dzidek333 napisał:
    Oczywiście, że można się zainteresować kierownicami ale my majsterkowicze lubimy robić coś z niczego przy okazji nie płacąc za wiele :P
    To przecież możesz kupić uszkodzoną kierownicę za grosze (pedały, a przynajmniej układy/potencjometry w nich w 90% przypadków będą sprawne).

    0
  • #20 13 Gru 2013 10:33
    Magik34
    Poziom 6  

    Mam starą kierownicę PC, dokładnie jakiś Media-Tech Cyber Race Pro MT173, niestety nie ma sterów na Win7. Co z tym mógłbym zrobić :( ?

    0
  • #21 10 Sty 2014 10:25
    lorenzz
    Poziom 9  

    Witam. Sam obecnie pracuje nad identycznym projektem konsoli do ets2. Projekt opiera cię na desce od MANa TGA. Problem przycisków rozwiązałem poprzez rozebranie starej klawiatury na ps2 i pozyskanie z niej płytki do której ścierzek przylutowałem przewody. Za pomocą kombinacji zwierania przewodów uzyskuje porządaną funkcję.

    Pomysł projektu zaporzyczony z:
    https://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=4&t=112242

    W tym przypadku dawcą organów była klawiatura na USB.

    W moim projekcie mam zamiar zastosować jeszcze:

    - myszkę kulkową do sterowania kamerą w trakcie gry
    - gamepad lub gameport na USB do sterowania pedałami i kierownicą.
    - płytka arduina lub podobna do sterowania zegarami

    Projekt jest na etapie zdobywania podzespołów z auto-shrotów które do tanich nie należą.
    Z postępów prac prowadzona będzie dokumentacja fotograficzna która posłuży do opracaowania fotorelacji z budowy takiego ustrojstwa;)

    Mam nadzieje że chociaż troszkę pomogłem;)
    Pozdrawiam.

    0
  • #23 10 Sty 2014 15:39
    lorenzz
    Poziom 9  

    W sumie to nie głupi pomysł. Tylko boje sie że mój laptop tego wszystkiego nie uciągnie ;) po za tym przydało by się w tym przypadku klika monitorów żeby widzieć obraz obracając głowe maksymalnie w prawo lub lewo bo inaczej trzeba będzie zezować okiem na monitor.
    Ale dzięki za pomysł.

    0
  • #24 10 Sty 2014 17:12
    dzidek333
    Poziom 8  

    Nie będzie trzeba zezować ponieważ w ustawieniach możesz ustawić np że obrócisz troszeczkę głowę a w grze kamera już jest obrócona o 180 stopni

    0
  • #25 11 Sty 2014 01:09
    lorenzz
    Poziom 9  

    tego właśnie chce uniknąć bo jak energicznie kichne to strace z oczu droge i komuś zderzak ztuninguje;)
    nie wykluczam całkowicie Twojego rozwiązania ale póki co mam inne priorytety jak zakup podzespołów do samej konsoli.
    Pozdrawiam.

    0
  • #26 11 Sty 2014 08:53
    dzidek333
    Poziom 8  

    Tak jak mówię wszystko da się ustawić :D
    ale co ty zrobisz to już twoja sprawa jak będziesz potrzebował pomocy zapraszam na PW gg lub skype :D
    Pozdrawiam i życzę powodzenia

    0
  • #27 11 Sty 2014 11:30
    lorenzz
    Poziom 9  

    Dzięki śliczne ;)
    Tak jak wspominałem Twój pomysł wezme pod rozwage. Ale ten post nie o tym więc nie będziemy go zaśmiecać ;)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo