Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 124 420KM - nie chce zapalić - zapowietrza się

grzesiek-1972 14 Lis 2013 17:45 3189 9
  • #1 14 Lis 2013 17:45
    grzesiek-1972
    Poziom 7  

    Witam,
    Mam problem ze Scania 124 420KM na pompowtryskach, a mianowicie postoju sama się zapowietrza i nie chce odpalić. Proszę o pomoc

    0 9
  • #2 14 Lis 2013 17:55
    kwantor
    Poziom 38  

    Sprawdź zawór przelewowy na listwie (od strony wentylatora)- zmierz ciśnienie na pompie zasilającej.
    Czasem mogą być winne uszczelniacze pompowtrysków.

    0
  • #3 14 Lis 2013 18:01
    grzesiek-1972
    Poziom 7  

    Jeśli auto postoi 10-25min to paliwo cofa się z powrotem do zbiornika czy to może być wina zaworka zwrotnego?

    0
  • #4 14 Lis 2013 18:17
    kwantor
    Poziom 38  

    W pompce zsilającej są takie (2 szt) i mogło coś podejść pod grzybek.
    Pisałem wyżej, wiele jest przyczyn.

    0
  • #5 14 Lis 2013 18:27
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam a te pompowtryski to HPI czy PDE?

    0
  • #6 14 Lis 2013 19:20
    grzesiek-1972
    Poziom 7  

    szaman108 napisał:
    Witam a te pompowtryski to HPI czy PDE?


    PDE

    0
  • #7 15 Lis 2013 17:05
    grzesiek-1972
    Poziom 7  

    Wymieniłem pompkę paliwową, przedmuchałem cały układ paliwowy i nic. Na EDC wyskakuje błąd 55. Jak ją odpowietrzę i zapalę to jest ok, a postoi 20min i znów się za powietrzy

    0
  • Pomocny post
    #8 16 Lis 2013 07:08
    kwantor
    Poziom 38  

    Bardzo dobrze, przynajmniej ten element wykluczyłeś.
    Teraz sprawdź zaworek przelewowy na listwie(pisałem) i ściągnij dekielek smoka przy baku- tam lubi być przerdzewiała metalowa rurka.
    Możesz też założyć tekelana bezpośrednio do zbiornika od popki i test czasowy powie, czy warto się tym punktem zajmować.
    W pompie głównej paliwa też są zaworki jak pamiętam.. SCANIA 124 420KM - nie chce zapalić - zapowietrza się tak wygląda "przelew" na listwie.

    0
  • #9 17 Lis 2013 21:23
    grzesiek-1972
    Poziom 7  

    Wymieniłem zaworek przelewowy na listwie i jest wszystko ok:) pali od pierwszego, ale błędu 55 w EDC skasować się nie da a wszystkie pompowtryski były robione 1,5 roku temu, co może być przyczyną?

    0
  • #10 17 Lis 2013 21:37
    kwantor
    Poziom 38  

    Na pewno się da, zapewne nie umiesz- opisz jak to robisz. Jeśli jest problem, to dopiero po kilkudziesięciu kilometrch błąd wraca.
    Dziękuję za "pomógł"

    1