Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Puch Lido Vario - Podwójna iskra gmp i dmp

heeler11 14 Lis 2013 22:17 1836 8
  • #1 14 Lis 2013 22:17
    heeler11
    Poziom 14  

    Witam tak jak w temacie mam takiego skutera 2t jest to silnik suzuki niby.
    mam taki problem na 1 obrót wału wyskakuje iskra w 2 punktach na gmp i dmp
    w magnecie impulsator i cewka wzbudzająca moduł i cewka zapłonowa.


    teraz moje pytanie czym to może być spowodowane?
    ktoś założył tam moduł od dużego fiata i cewkę zapłonową równieżSmile
    może być problemem ten moduł?

    co można sprawdzić i pomierzyć najwyżej?Smile
    proszę o porade:)

    0 8
  • #2 14 Lis 2013 22:22
    bartosz789
    Poziom 30  

    A w czym przeszkadza Ci ta sytuacja ?

    0
  • #3 14 Lis 2013 23:35
    heeler11
    Poziom 14  

    w tym ze nie odpali:)

    Dodano po 40 [sekundy]:

    ponieważ jak dostanie iskre na dole i zrobi wybuch to nie ma sił wyciągnać tłoka w góre;)

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    pomocy panowie:)

    0
  • #4 15 Lis 2013 10:57
    carrot
    Moderator Samochody

    Pewnie, że to problem modułu

    0
  • #5 15 Lis 2013 11:40
    heeler11
    Poziom 14  

    Podmieniłem inny moduł od dużego Fiata 125p i to samo. Możliwe, że ten moduł jest nie teges?

    0
  • #6 15 Lis 2013 13:46
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak impulsator jest wewnątrz magneta, to moduł musi być przystosowany do wyzwalania odpowiednim impulsem (nie wiem jakie konkretnie rozwiązanie zastosowano w tym silniku), moduł z fiata się nie nadaje, nie jest to nawet cdi

    0
  • #7 15 Lis 2013 21:08
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Punkt zapłonu (kąt wyprzedzenia zapłonu) ma bardzo duże znaczenie. Trzeba to sprawdzić lampą stroboskopową. Nie wiadomo czy moduł TCI z FSO daje iskrę we właściwym momencie, tym bardziej że nie jest przystosowany do tego typu zapłonu.
    http://www.motelek.net/andere/cdi/nd_129000_cdi.png
    Powinien pasować praktycznie każdy cewkomoduł na zapłon "bezimpulsatorowy" z wyzwalaniem napięciem ujemnym przy przejściu przez zero, chociażby od chińskiego "KOS-a": http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/china/cdi-ZK2011.jpg

    0
  • #8 17 Lis 2013 19:00
    heeler11
    Poziom 14  

    zamieszczam zdjęcia mojego magneta i układu:)
    poradzcie czy kupic sam moduł czy cewko moduł i jak to podpiąć wszystko?;)

    Puch Lido Vario - Podwójna iskra gmp i dmp


    Puch Lido Vario - Podwójna iskra gmp i dmp


    Puch Lido Vario - Podwójna iskra gmp i dmp

    0
  • #9 19 Lis 2013 08:48
    heeler11
    Poziom 14  

    Pomocy, panowie! ;)

    0