Witam,
Przygotowuje się do budowy pewnego urządzenia w którym zaistnieje potrzeba odebrania sporej ilości energii mechanicznej. Retarder z ciężarówki wydaje się idealnym rozwiązaniem. Zbieram właśnie informacje o poszczególnych typach retarderów, najwygodniejszy dla mnie byłby hamulec elektrowirowy ale z tego co widzę ich ceny są dosyć wysokie dlatego nie skreślam hamulców hydrokinetycznych.
Mam kilka pytań do praktyków:
Hamulce elektrowirowe:
- jakiego rzędu prąd trzeba dostarczyć do hamulca żeby uzyskał swój moment hamowania. Gdzies doczytałem że te największe telmy potrafią wyhamować ~3000NM
- Czy da się to wysterować normalnie PWMem ?
- Jakie są dopuszczalne obroty takiego retardera przy maksymalnym momencie hamowania? Chodzi o oszacowanie mocy jaką może odebrać hamulec
Hamulec hydrokinetyczny:
-jak wygląda zwłoka zmiany poziomu hamowania? (wiem że nieporównywalnie wolniej da się ustalać zadany moment niż w hamulcach elektorwirowych)
-Jakim poziomem ciśnień sterowane są te retardery ?
-Czy realne jest wykorzystanie ciężarówkowego zaworka do regulacji momentu hamowania?
-Jakie są dopuszczalne obroty hamulca hydrokinetycznego?
Gdzie szukać poszczególnych typów hamulców ? Z jakich ciężarówek ? Z tego co widzę w niskich cenach można wyrwać tanio retardery ze scanii. Zna ktoś parametry tego retardera? Rozumiem że kierunek obrotów jednego i drugiego typu retarderów są określone.
pozdrawiam
Przygotowuje się do budowy pewnego urządzenia w którym zaistnieje potrzeba odebrania sporej ilości energii mechanicznej. Retarder z ciężarówki wydaje się idealnym rozwiązaniem. Zbieram właśnie informacje o poszczególnych typach retarderów, najwygodniejszy dla mnie byłby hamulec elektrowirowy ale z tego co widzę ich ceny są dosyć wysokie dlatego nie skreślam hamulców hydrokinetycznych.
Mam kilka pytań do praktyków:
Hamulce elektrowirowe:
- jakiego rzędu prąd trzeba dostarczyć do hamulca żeby uzyskał swój moment hamowania. Gdzies doczytałem że te największe telmy potrafią wyhamować ~3000NM
- Czy da się to wysterować normalnie PWMem ?
- Jakie są dopuszczalne obroty takiego retardera przy maksymalnym momencie hamowania? Chodzi o oszacowanie mocy jaką może odebrać hamulec
Hamulec hydrokinetyczny:
-jak wygląda zwłoka zmiany poziomu hamowania? (wiem że nieporównywalnie wolniej da się ustalać zadany moment niż w hamulcach elektorwirowych)
-Jakim poziomem ciśnień sterowane są te retardery ?
-Czy realne jest wykorzystanie ciężarówkowego zaworka do regulacji momentu hamowania?
-Jakie są dopuszczalne obroty hamulca hydrokinetycznego?
Gdzie szukać poszczególnych typów hamulców ? Z jakich ciężarówek ? Z tego co widzę w niskich cenach można wyrwać tanio retardery ze scanii. Zna ktoś parametry tego retardera? Rozumiem że kierunek obrotów jednego i drugiego typu retarderów są określone.
pozdrawiam