Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pobór prądu wtyczki usb z gniazda zapalniczki samochodowej

15 Lis 2013 14:29 3645 4
  • Poziom 10  
    Witam. Ponieważ jest to pierwszy założony przeze mnie temat - proszę o łagodne traktowanie!
    Nie mam dużego doświadczenia z dziedziny elektroniki, zwłaszcza samochodowej, a interesuje mnie, ile może pobierać prądu w stanie jałowym (bez obciążenia) wtyk/rozgałęziacz usb z gniazda samochodowej zapalniczki. Nie wiem jak mógłbym to samemu sprawdzić.
    By dokładniej przedstawić, o co mi chodzi, postaram się przedstawić konkretną sytuację. Mam w samochodzie już kilkuletni akumulator i albo przypadkowo albo właśnie z powodu pozostawienia tego wtyku USB - miałem trudności z odpaleniem silnika z powodu mocno rozładowanego aku - praktycznie zawsze, gdy przez kilka dni ten wtyk pozostawał w gnieżdzie zapalniczki (to taki niskoprofilowy wtyk, ładnie na płasko mieszczący się w samochodowym gnieździe - z dwoma wyjściami USB).
    Czy to możliwe, że samodzielnie wysysa tak energię z akumulatora (co prawda słaby jest już ten aku) pomimo braku urządzenia podłączonego pod USB? A jeśli tak - to jak to sprawdzić najłatwiej (jakiś prosty miernik mogę gdzieś pożyczyć jakby co)?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Zmierz prąd jaki pobiera urządzenie. Środkowy bolec przez amperomierz do plusa akumulatora a zewnętrzna część do masy i będzie wszystko jasne. Jak jest kiepsko zrobione to może jakiś prąd brać. Akumulator potrafi rozładować nawet 5-co watowa żarówka jeśli będzie włączona przez kilka dni.
    U mnie jest lepiej bo w jednym gniazku mam prąd dopiero po zapłonie a w drugim zawsze więc jak podłącze do tego pierwszego to akumulator jest bezpieczny.
  • Poziom 10