Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Integra WRL-128 - Sterowanie roletami: wejścia centrali a sieć elektryczna IT

romekjagoda 15 Lis 2013 15:18 2364 2
  • #1 15 Lis 2013 15:18
    romekjagoda
    Poziom 10  

Chciałbym podłączyć sterowanie roletami (istniejącymi) do centrali WRL 128 wg tego schematu
    http://www.e-alarmy.pl/wsparcie/porady.html?kid=1&id=44

Użycie modułu INT-ORS wydaje mi się prostsze i mniej problematyczne niż kombinowanie z przekaźnikami w każdej indywidualnej puszce/włączniku rolet (mimo, że wychodzi to drożej).
    Pojawia się jednak problem, gdyż nie mieszkam w PL i mam sieć IT, gdzie nie ma zera roboczego, które w PL podłączone byłoby do wejścia COM centralki, a są dwie żyły zawsze pod napięciem ok. L=115V.
    Jak to zatem podłączyć, by nie uszkodzić centralki?
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, jakieś podstawowe pojęcie mam, więc prosze o wyrozumiałość i łopatologiczne wyłożenie rozwiązania :)

Z góry dzieki.

0 2
  • #2 15 Lis 2013 15:25
    xury
    Poziom 39  

Centralki nie uszkodzisz wyjścia modułu INT-ORS to bezpotencjałowe styki przekaźnika.

0
  • #3 15 Lis 2013 16:07
    romekjagoda
    Poziom 10  

Tak, ale ze schematu, który zlinkowałem wynika, że z istniejącego przełącznika rolet wchodzę na wejścia Z1, COM, Z2 centralki - i tego napięcia po stronie wejść, a nie po stronie modułu INT-ORS się obawiam.
    Nie wiem, czy to jasne, ale na schemacie to chyba czytelnie przedstawiono.
    Nie mam danych co do napięć jakie można podać na wejścia Z1, COM i Z2 centrali.

Poza tym też pytanie: czy powyższy schemat można zmodyfikować łącząc w jednym wspólnym punkcie przełączniki roletowe, tak by do centrali wejść jednym kablem i oszczędzić wejścia?
    -----------------

Sorry za zawracanie głowy, błędnie odczytałem schemat oczywiście.
    Na wejścia przecież nie podaje się żadnego napięcia tylko zwiera Z z COM.