Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DRZ400S - Słabe ładowanie

15 Lis 2013 23:40 11676 84
  • Poziom 11  
    Mam problem z ładowaniem w motocyklu enduro. Sprawa wygląda następująco: Pewien czas borykam się z tym problemem, do tej pory zdiagnozowałem że wszystkie wtyczki, konektory, bezpiecznik, gniazda itp są OK, akumulator jest roczny, regulator jest sprawny, napięcia z alternatora dla każdej fazy wynosi 10v.
    I właśnie z tym alternatorem mam dylemat, wszystkie fazy dają identyczne napiecie, nie ma przebicia żadna z nich, opory uzwojeń są identyczne. Po wypięciu żarówki h4 z lamy ładowanie jest książkowe ale alternator daje co jedynie te 10vX3(a ładowanie jest tak koło13,7v przy włączonej postojówce i tylnej lampie), jak zwiększam obroty ładowanie wzrasta do 14,3v a napięcia poszczególnych faz alternatora spadają do 6 a nawet 5v. Czyli nie wyrabia alternator bo wypięcie h4 odciąża instalację, ale kierunki włączone nie robią spadku ładowania, nie wiem czemu takie słabe napięcie z generatora skoro powinno być 50v a nawet 75 przy 5tyś/min obrotów. Dodam że wszystkie wartości są identyczne dla poszczególnych faz i to mnie właśnie zastanawia.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    Dużo pisania, mało wiadomości... Jakie jest ładowanie z oświetleniem? To 50 V to z odpiętym regulatorem, jeśli napięcia są jednakowe i nie ma przebicia, to jaki jest opór uzwojeń? powinno być mniej niż 0.8-0.6Ω Jeśli alternator ok, regulator do przeglądu i złącze alternator-regulator, często się przegrzewa...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Z oświetleniem znaczy po wpięciu tej żarówki h4 ładowanie spada do 12,5v, regulator jest według mnie ok bo wstępnie sprawdzałem go testem diod i bodajże jest 5 kabelków z reglera i każdy z każdym sprawdzałem ale tylko przy 6 opcjach sprawdziłem regler bo miernik wskazał jakieś tam wartości i były wartości takie jak podaje serwisówka, przy reszcie miernik nie wskazał nic. Ale regulator jest ciepły nie grzeje się i wartości są dobre bo bez tej żarówy napięcie jest regulowane max 14,3v, chyba że się mylę.
    Co do oporów są one w porządku coś koło 0,56ohm dla wszystkich uzwojeń są niemal identyczne.
    web69 napisał:
    To 50 V to z odpiętym regulatorem
    tak podaje serwisówka, i faktycznie z odpiętym reglerem, ja sparwdzałem z regulatorem(te 10v), bo sądziłem że jak odepnę regulator to spali się alternator, i wole nie ryzykować, chyba że można?
    Sprawdzę jeszcze masę bo być może nie masuje.
  • Poziom 28  
    Sprawdź bez regulatora, nic się nie stanie. Jeśli jest ok i połączenia dobre (alternator-regulator i regulator-akumulator) regulator do wymiany. Sprawdzanie reglera wg. serwisówki, tak naprawdę nic nie daje...
  • Poziom 11  
    to jeszcze takie pytanie bo nie chce niczego zniszczyć nieumyślnie.
    Rozłączę kość alternator regulator, to automatycznie rozłączę obwód.
    Odpalam motocykl, czy w momencie gdy odpięty jest alternator nic się nie stanie z modułem? Czy bez tego alternatora może motocykl tak chwile pracować żeby sprawdzić te napiecia faz alternatora?
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem dopiero dziś ...... Oporność każdego uzwojenia jest taka sama i wynosi 1 Ohm(każe z każdym), oporność względem masy motocykla wynosi 2Ohmy, i to mnie zastanawia....... Teoretycznie jest przebicie każdego uzwojenia na zewnątrz stad te dwa ohmy ale wartości dla każdego uzwojenia względem masy są identyczne, nie wiem bo wydaje mi się że wzgledem masy powinno nie być w ogóle przejścia...... Nie wiem czy to może być przyczyna braku ładowania? Dodam jeszcze raz że kazde uzwojenie ma identyczne wartości. Następnie sprawdziłem napięcia z alternatora bez obciążenia, na wolnych obrotach 25-30V na wysokich 75-80V. Wydaje mi się że wszyskie uzwojenia mają zblizone wartości +/-2V . Bez światła mijania, czyli pozycyjne i żarówka w tylnym kloszu- jest ładowanie, jak włączę kierunkowskazy to ładowanie niknie, czyli pod wiekszym obciążeniem brak ładowania. Pozostał regler, ale nie wiem jak go sprawdzić. Czy elektromechanik może sprawdzić poprawność pracy reglera ?
  • Poziom 28  
    Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja. Alternator do przewinięcia, ale sprawdź dokładnie.
  • Poziom 11  
    sprawdziłem testem ciągłości obwodu, i na każdym uzwojeniu jest sygnał dzwiękowy, ale skoro każe uzwojenie ma identyczne wartości i identyczne wartości napięcia to czy nie winny jest regulator ?
  • Poziom 10  
    Uzwojenie alternatora ma przebicie!
  • Poziom 11  
    napisze mi ktoś w jaki sposób sprawdzić a dokładnie podpiąć przewody żeby sprawdzić regulator, dochodzą do niego trzy przewody fazowe i dwa na akumulator, wiem że można to zrobić domowym sposobem wykorzystując zasilacz regulowany i żarówkę na powiedzmy 18V.
    Czy jak podepnę plus z zasilacza na jeden z przewodów fazowych , minus na obudowę i minus z żarówki tez na obudowę a plus żarówki na przewód z reglera idący na plus akumulatora. Dobrze myslę?
  • Poziom 42  
    Źle myślisz. To jest układ trójfazowy. Trzeba wpinać się zasilaniem kolejno między dwa przewody fazowe. Mało tego, trzeba dla każdego podłączenia zmieniać plus z minusem. Razem 6 prób! Żarówka, najlepiej max 5W wpięta zamiast aku.
    Ale najważniejsze jest to co olewasz... :cry:
    web69 napisał:
    Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja. Alternator do przewinięcia, ale sprawdź dokładnie.

    Rezystancja któregokolwiek przewodu fazowego względem masy stojana ma być NIESKOŃCZONA dla pomiaru multimetrem i minimum 200k dla pomiaru induktorem.
    Jeżeli pomiar multimetrem wykazuje 20 om, to sugeruje zwarcie, choć nie wiadomo jak to mierzyłeś ??? Wszystkie pomiary rezystancji i napięć stojana mają być robione przy odpiętych kablach od regulatora.
  • Poziom 11  
    mierzyłem oczywiście na odpiętym reglerze, pomiar wykazał bardzo mały wynik rezystancji, rozmawiałem z osoba która przewija tego typu układy i stwierdziła że możliwe że zwarcie jest w okolicy połączenia przewodów fazowych. Także może uda się to naprawić bez przewijania, po świętach stator sprawdzi elektromechanik. Jak nie to regler i stator powędruje do zakładu gdzie przewijają statory. Odezwę się co i jak za jakiś czas.
    Dodam jeszcze że jak tylko zauważyłem problem z ładowaniem przemierzyłem altrnator i wszystko było ok, zero przejścia na masę opory międzyfazowe niskie w dolnym zakresie serwisowym, jeździłem sporo bez świateł, bo bez obciążenia było ładowanie i teraz pojawiło się to przejscie na masę na każdej fazie alternatora. ??

    Dodano po 23 [minuty]:

    mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamiast regulatora który kosztuje blisko 220zł zamontować np taki regulator trójfazowy? http://www.sklepy24.pl/sklep/cyklo-motorelektryk_pl/produkt/regulator-trojfazowy/522
  • Poziom 10  
    obciąż każde uzwojenie stojana daj 3x55W i jak bedzie przebicie pójdzie dymek najpierw zdiagnozuj problem puźniej kupuj graty

    ten chiński regulator wytrzyma 1,3 tego co oryginalny japoński poza tym prawdopodobnie jak regulator padł to od zwarcia w stojanie
  • Poziom 42  
    Grzela225 napisał:
    ten chiński regulator wytrzyma 1,3 tego co oryginalny japoński

    Na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski??? Znasz "zawartość" obudowy, producenta, schemat???
    Grzela225 napisał:
    prawdopodobnie jak regulator padł to od zwarcia w stojanie


    A wg. mnie mylisz skutek z przyczyną.
    Z resztą to nie istotne. Trzeba porządnie (dużymi prądami ) sprawdzić stojan.
    soczi666 napisał:
    Jak nie to regler i stator powędruje do zakładu gdzie przewijają statory.

    A po co tym "przewijaczom" regulator??? Masz 99% szans że nie mają pojęcia o działaniu takiego regulatora i całego alternatora... No chyba, że trafisz na gadające w święta zwierzę i ono cie skieruje do ludzi na poziomie.
    Wg. mnie typowe regulatory na tyrystorach są mało że niedokładne to jeszcze awaryjne.
    Pisałem o tym nie raz. Poszukaj i poczytaj. Nie chcę się powtarzać.
    Ja preferuję regulator na mosfetach, ale takiego nie można kupić :cry: Trzeba go sobie zrobić.
  • Poziom 11  
    jack63 napisał:
    A po co tym "przewijaczom" regulator??? Masz 99% szans że nie mają pojęcia o działaniu takiego regulatora i całego alternatora... No chyba, że trafisz na gadające w święta zwierzę i ono cie skieruje do ludzi na poziomie.
    Pisałem do firmy która się tym zajmuje, odpowiedział na moje zapytanie bardzo uprzejmy Pan i wytłumaczył mi wszytko w kilku wiadomościach co i jak łącznie ponad pół strony maszynopisu, dodam że osoba ta pisala do mnie nie z chęcią narajenia na przewinięcie a wręcz tłumaczyła jak samemu albo z pomocą elektromechanika rozwiązać problem, poza tym nie mam co liczyć na przewinięcie, brak czasu na mój stator do odwołania. Regler mogą przy okazji sprawdzić, elektromechanik mi tego nie zrobi.
    jack63 napisał:
    Ja preferuję regulator na mosfetach, ale takiego nie można kupić Crying or Very sad Trzeba go sobie zrobić
    był bym chętny na taki regulator, tylko kto mi go zrobi, sam go sobie nie zrobię, czy jestem w takim razie skazany na ten tyrystorowy szmelc?
  • Poziom 28  
    Ech... tyrystorowy szmelc mam w moim motocyklu od 30 lat i działa... napraw alternator, kup porządny regulator i już. Nie musi być oryginal, jakikolwiek 3fazowy będzie działał.
  • Poziom 11  
    web69 napisał:
    Ech... tyrystorowy szmelc mam w moim motocyklu od 30 lat i działa...
    Mam XJ600N 15lat i no problem, w enduoro to wygląda trochę inaczej, motocykl często wygląda jak kupka błota. Zrobię ja piszecie a regler kupię ze zwiększonym radiatorem jakiś amerykański na japońskich podzespołach. Zobaczymy co powie majster na mój alternator.Aha wachałem stary regler, smierdzi czyli pewnie szmelc.
  • Poziom 10  
    jack63 napisał:
    A wg. mnie mylisz skutek z przyczyną.
    Z resztą to nie istotne. Trzeba porządnie (dużymi prądami ) sprawdzić stojan.


    post wyżej pisałem zeby zrobił pomiary prądem...

    jack63 napisał:
    Na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski??? Znasz "zawartość" obudowy, producenta, schemat???


    wnioski wyciągam z pracy nad chińskimi skuterami z własnego doświadczenia wiem ze przewody z regulatorów jak i w całej instalacji są tak cienkie ze same sie urywają
    w mojej xj 600 jest wszystko oryginalne stojan regulator itd nie ma z tym problemu motocykl ma 29 lat
  • Poziom 42  
    soczi666 napisał:
    czy jestem w takim razie skazany na ten tyrystorowy szmelc?


    Nigdzie nie napisałem, że regulator tyrystorowy to szmelc!
    jack63 napisał:
    Wg. mnie typowe regulatory na tyrystorach są mało że niedokładne to jeszcze awaryjne.

    jack63 napisał:
    Ja preferuję regulator na mosfetach


    Na razie zdania nie zmieniłem. A to, że działają w dziadkach świadczy tylko o tym, że dawniej robiło się wszystko na lata a nie do końca gwarancji lub krócej, jak dziś.
    Regulator na mosfetach jest do zrobienia prawie przez każdego. Trzeba trochę chęci i samozaparcia.
  • Poziom 10  
    jack63 jak możesz zapodaj schemacik na mosfetach regulatora 3 fazowego sie zobaczy

    [
  • Poziom 11  
    mój stator, co dalej z tym zrobić? nie byłem u elektromechanika z tym bo widzę że jedno uzwojenie jest czarne, sądzę że jest sfajczone, mam okazję jechać w sobote do Lublina zawiozę to chyba do przewinięcia.
    Czy to normalne że ten jeden cycek sie zjarał? Czy to może być wina koła magnesowego?]
    DRZ400S - Słabe ładowanie
  • Poziom 42  
    soczi666 napisał:
    Czy to może być wina koła magnesowego?

    Nie.
    Nawet jak ocierało i stojan, to nie jego wina tylko montażu lub łożyskowań.
    Wina najczęściej leży w regulatorze i/lub złych stykach na połączeniach kabli (kostki, złączki).
    To, że jedna cewka jest czarna, nie świadczy że tylko ona ma uszkodzenie. Najprawdopodobniej zwarcie do masy. Sąsiednie mogą być czarne w środku, bo im głębiej położona warstwa tym ma gorsze chłodzenie.
    Można zaryzykować i przewinąć jedną cewkę sprawdzając uzwojenia faz na przebicie do masy (induktorem!!!, nie multimetrem) i na ciągłość dużym (kilkanaście amper) prądem.
    Przewijanie musi zachować:
    1.Kierunek nawijania.
    2. Ilość zwojów
    3. Średnicę drutu
  • Poziom 12  
    Witam.Kiedyś przewijałem takie uzwojenie w Suzuki gs 550, i tanio to nie wyszło. Może szybciej i taniej będzie poszukać używanego np. na allegro. Nie musi być od konkretnie tego samego modelu , najważniejsze oby średnica , rozstaw śrub oraz wysokość były takie same.Można spróbować dopasować np, od Suzuki dr 600 , dr 800 big. Za jakieś dwa tygodnie będę rozkręcał moją dr 800, to mogę przy okazji pomierzyć.
  • Poziom 11  
    ivan111 napisał:
    Kiedyś przewijałem takie uzwojenie w Suzuki gs 550, i tanio to nie wyszło. Może szybciej i taniej będzie poszukać używanego np. na allegro

    Szukałem na allegro, jeżeli coś jest to przeważnie z leciwego motocykla, czyli pewności nie ma że mi ta część posłuży, a ceny są dość spore, znajomy chce 450zł a na allegro są za minimum 200. Od innego motocykla nie sprawdzałem ale chyba og gs500 pasuje. Koszt przewinięcia jest zależny od poziomu zniszczenia, gdzieś czytałem że to coś koło 200zł za całkowite przewinięcie. Podobno taki element przewinięty wykazuje podobne cechy jak nowy fabryczny. Jadę do Lublina jutro to tak się fajnie składa że jest tam firma która sie zajmuje przewijaniem i podobno są dość dobrzy w swoim fachu .
  • Poziom 12  
    18 stycznia 2014 jest moto weteran bazar w łodzi , jeśli się tam wybierasz lub ktoś z twoich znajomych to jest duże prawdopodobieństwo , że coś tam dopasujesz. Nawet nie od Suzuki, Kawasaki Yamaha również miały "alternator" rozwiązany w ten sposób.Bardziej można nazwać to prądnicą :) Działa jak dynamo w rowerze :)
  • Poziom 11  
    Pan za przewinięcie wziął 120zł, w tym że mój stator był w ładnym stanie, gdyby był bardziej zdewastowany cena idzie w górę. Ale jakie beda efekty pracy Pana zobaczymy, jedno mnie tylko wkurza że byłem juz u 3 elektromechaników, i żaden nie chce sprawdzić mojego reglera, jedyna opcja to sprawdzić go jak dostanę przewinięty stator
  • Poziom 12  
    120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. A ze sprawdzeniem regulatora zapewne mają problem typowi elektromechanicy samochodowi-w samochodowych alternatorach nie występują takie regulatory a raczej "OGRANICZNIKI" napięcia