Witam,
Jestem w trakcie projektowania dosyć dużego pojazdu elektrycznego i niestety mam lekki problem z doborem odpowiednich napędów. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.
Napęd 4x4 każdy silnik zasila osobne koło.
Masa pojazdu:
m ≈ 300 - 400 kg.
Wymagany moment na wale każdej z przekładni:
M ≈ 100 Nm
Minimalna prędkość jaką każdy motoreduktor musi utrzymać przy podanym momencie:
n ≈ 90 obr/min
Bardzo ważna jest dla mnie możliwość dokładnego sterowania i utrzymywania stałej prędkości kół (przy zmiennym obciążeniu).
Dla moich wymagań myślę, że każdy z silników powinien mieć około 1kW.
Rozważałem silniki Dunkenmotoren:
http://www.dunkermotoren.com/default.asp?id=10&lang=2
Silnikami tymi można sterować cyfrowo co znacznie rozwiązuje problem. Niestety najmocniejsze mają 500 W i po wyjściu z reduktora byłoby tylko 37 obr/min.
Znalazłem również coś takiego:
http://www.cpmotors.eu/en/
Byłbym bardzo wdzięczny za propozycję rozsądnego układu spełniającego opisane wymagania. Może niekoniecznie silnik BLDC?
Pozdrawiam
Jestem w trakcie projektowania dosyć dużego pojazdu elektrycznego i niestety mam lekki problem z doborem odpowiednich napędów. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady.
Napęd 4x4 każdy silnik zasila osobne koło.
Masa pojazdu:
m ≈ 300 - 400 kg.
Wymagany moment na wale każdej z przekładni:
M ≈ 100 Nm
Minimalna prędkość jaką każdy motoreduktor musi utrzymać przy podanym momencie:
n ≈ 90 obr/min
Bardzo ważna jest dla mnie możliwość dokładnego sterowania i utrzymywania stałej prędkości kół (przy zmiennym obciążeniu).
Dla moich wymagań myślę, że każdy z silników powinien mieć około 1kW.
Rozważałem silniki Dunkenmotoren:
http://www.dunkermotoren.com/default.asp?id=10&lang=2
Silnikami tymi można sterować cyfrowo co znacznie rozwiązuje problem. Niestety najmocniejsze mają 500 W i po wyjściu z reduktora byłoby tylko 37 obr/min.
Znalazłem również coś takiego:
http://www.cpmotors.eu/en/
Byłbym bardzo wdzięczny za propozycję rozsądnego układu spełniającego opisane wymagania. Może niekoniecznie silnik BLDC?
Pozdrawiam