Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 1.0 - Ospale reaguje na pedał gazu (benzyna) na LPG jest OK

16 Lis 2013 17:16 9525 23
  • Poziom 19  
    Witam
    Problem mam od poczatku od kiedy zacząłem jeżdzić vw POLO silnik 999cm3 wtrysk.
    Rocznik 1996.
    Silnik gdy pracuje na benzynie jak jest zimny i dodam gazu to albo zgaśnie albo się dławi jak sie nagrzeje to juz nie gaśnie i się nie dławi ale reaguje ospale na benzyne, gdy się tylko przełaczy na gaz dostaje odrazu kopa i to czuć ewidętnie.
    Denerwuje mnie to strasznie gdy po pracy chce wyjechać z drogi na główną daje w "palnik" a samochód albo zgaśnie albo się dławi, często czekam az się nagrzeje silnik i przełaczy na gaz bo raz juz bym spowodował kolizję.
    Generalnie od 2 lat próbuje usunąć usterkę i nic.
    Wymieniłem nową przepustnice nic nie dało, założyłem nową pompe paliwa oraz filtr również nic 3 krotnie wymieniałem czujnik temp ostation założyłem nawet oryginał zmieniło się tylko to ze teraz troszke lepiej zapala w zimie.
    Podłaczałem chyba z 6 raz pod komputer zadnych błedów nie było lub zostały wykasowane.
    Świece były wymieniane podobnie jak przewody około 4 lata temu.
    Może się ktoś orientje o co chodzi z tą benzyną zalewałem juz V-power oraz dawałem różne dodatki niestety nic się nie zmieniło.
    Nawet jezdziłem kilka dni na samej benzynie bo myslałem ze komp od gazu zmienia mape komputera benzyny restarowałem kompa nic to nie dało
    Ostatnio przyszło mi na myśl ze moze wtryski do benzyny są zapchane.
    Proszę o informacje.
  • Poziom 2  
    czesc
    ja bym sprawdzil najpierw czujnik walu( jest wkrecony w skrzynie biegow od gory ) u mnie on dawal takie objawy ze na gaz auto reagowalo ospale i potrafilo gasnac
  • Poziom 42  
    Czujnik wału ma się do tego tak jak pięść do nosa.
    Ciśnienie paliwa , filtr paliwa.
  • Poziom 19  
    emeryt2 napisał:
    Czujnik wału ma się do tego tak jak pięść do nosa.
    Ciśnienie paliwa , filtr paliwa.

    napisałem w 1 poście ze wymieniłem pompe na nową oraz filtr paliwa zupełnie niepotrzebnie bo nic to niedało
  • Poziom 22  
    jest tam jakiś regulator ciśnienia na listwie wtryskowej ? bo nie pamiętam.
  • Poziom 18  
    Dj.McG napisał:

    Ostatnio przyszło mi na myśl ze moze wtryski do benzyny są zapchane.

    Zapchane? Nie....
    Natomiast mogą się nie domykać na skutek osadów lub zużycia....
    Jak silnik zimny to sterownik zwiększa dawkę na ogrzanie silnika. Wtedy zwiększona dawka plus lejące wtryski mogło by ewentualnie powodować że wkońcu ci go zalewa na zimnym.... Być może na ciepłym przy normalnej dawce paliwa jakoś idzie...
    Ale to tylko taka teoria..... Możnaby równie dobrze inne wysnuć....

    Popatrz sobie na funkcjonowanie sondy lambda.... może cię na coś naprowadzi.... (zbyt bogata mieszanka, zużycie samej sondy, czy ona wogóle funkcjonuje i takie tam....)
  • Poziom 33  
    Dj.McG napisał:
    Silnik gdy pracuje na benzynie jak jest zimny i dodam gazu to albo zgaśnie albo się dławi jak sie nagrzeje to juz nie gaśnie i się nie dławi ale reaguje ospale na benzyne, gdy się tylko przełaczy na gaz dostaje odrazu kopa i to czuć ewidętnie

    Witam sprawdź silnik krokowy i przewody podciśnienia.
  • Poziom 19  
    prose napisał:
    Dj.McG napisał:
    Silnik gdy pracuje na benzynie jak jest zimny i dodam gazu to albo zgaśnie albo się dławi jak sie nagrzeje to juz nie gaśnie i się nie dławi ale reaguje ospale na benzyne, gdy się tylko przełaczy na gaz dostaje odrazu kopa i to czuć ewidętnie

    Witam sprawdź silnik krokowy i przewody podciśnienia.


    Przeciez napisałem w pierwszym poście ze wymieniłem przepustnice na nową!
  • Poziom 33  
    Przepustnica a silnik krokowy to dwie różne części .Może zrób fotkę tego go wymieniłeś.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdż jeszcze zawór ciśnienia paliwa.
  • Poziom 19  
    prose napisał:
    Przepustnica a silnik krokowy to dwie różne części .Może zrób fotkę tego go wymieniłeś.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdż jeszcze zawór ciśnienia paliwa.


    W tym silniku przepustnica wystepuje z silnkiem krokowym.

    ZAwór ciśnienie paliwa ? jak mam to sprawdzić? wcześniej sprawdzałem paliwo podaje
  • Poziom 26  
    prose napisał:

    Witam sprawdź silnik krokowy i przewody podciśnienia.


    Nie ma tam żadnego silnika krokowego w tym silniku!!

    Dj.McG napisał:
    wcześniej sprawdzałem paliwo podaje


    Ale pod jakim ciśnieniem? Wepnij trójnik i manometr.
    Jaka wygląda praca lambdy?
  • Poziom 13  
    najprawdopodobniej jest uszkodzony zawór trzymający ciśnienie na listwie wtryskowej, po wpięciu manometra w wężyk który idzie od pompki powinno być ciśnienie większe jak 3 bary na nowej pompce coś około 5- 6 bar jeżeli wstawisz trójnik pomiędzy listwę wtryskową a wężyk idący od pompki wyjdzie ciśnienie na listwie ma ono wynosić 3 bary tak bynajmniej piszę na tym zaworze jeżeli wyjdzie niższe to zawór jest zepsuty,albo całe ciśnienie jest upuszczane i tłoczone powrotem, lub wężykiem idzie do kolektora ssącego innego wyjścia nie ma
  • Poziom 33  
    Blicek napisał:
    prose napisał:

    Witam sprawdź silnik krokowy i przewody podciśnienia.


    Nie ma tam żadnego silnika krokowego w tym silniku!!

    VW POLO 1.0 - Ospale reaguje na pedał gazu (benzyna) na LPG jest OK
  • Poziom 19  
    ok podjadę do warszatatu i niech sprawdzą mi ciśnienie na listwie
    Co do sondy to moge powiedzieć tylko tyle ze była sprawdzana komputerem i nie ma błędów.
  • Poziom 26  
    Do Kolegi Prose:
    wskazany przez Ciebie element to serwo-nastawnik przepustnicy. Zwykły silnik prądu stałego z przekładnią. To nie jest silnik krokowy i z pracą krokową nie ma nic wspólnego!
  • Poziom 39  
    prose napisał:

    Blicek napisał:
    Do Kolegi Prose:
    wskazany przez Ciebie element to serwo-nastawnik przepustnicy. Zwykły silnik prądu stałego z przekładnią. To nie jest silnik krokowy i z pracą krokową nie ma nic wspólnego!

    http://www.czesci.v10.pl/silnik,krokowy,vw,polo,1,0,1,3,1,6,golf,iii,1,6,p2285377.html


    Nie podawaj linków ze sklepów bo poziom znajomości zagadnienia sprzedawcy jest zwykle dużo niższy od poziomu nawet marnego mechanika. Zapewne tak ten element został w sklepie nazwany bo klient - ignorant się takim słownikiem posługuje.
    W tym przypadku jest tak jak pisze Blicek. Jeśli chcesz silnik krokowy to polecam np Opel z silnikiem C16NZ . Ja bym te elementy (VW i Opel) zbiorczo nazwał regulator/nastawnik wolnych obrotów i po sprawie.
    Dokształć się trochę z budowy i zasady działania silników prądu stałego oraz ich sterowania.
  • Poziom 33  
    kwok napisał:

    Dokształć się trochę z budowy i zasady działania silników prądu stałego oraz ich sterowania.

    Jesteś taki doświadczony i mądry to wyjaśnij temat, przecież jesteś mechanikiem samochodowym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Póki co czekam na wynik pomiaru ciśnienia paliwa i sondy żeby było wiadomo czy paliwa za dużo czy za mało.
    Dołożyłbym jeszcze pomiar spadku na masie między silnikiem a Ecu i sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy i sondy multimetrem i porównanie z tym co widzi Ecu.
    Zastanawiam się nad emulacją sondy - monowtryski Boscha trzeba zwykle dać na masę żeby may się nie rozjeżdżały, a tu założyciel tematu pisze że w Ecu nie ma błędów :?: Może być też zepsuty Ecu - wszak auto już parę lat ma.

    Generalnie do ogarnięcia w 1 dzień
  • Poziom 21  
    To jest monowtrysk bardzo podobny do mojego ABT w Audi 80. Po wymianie Lambdy auto dostało drugie życie. Obstawiam przy tych objawach zbyt wolną oscylację lambdy.

    Zrób następujący eksperyment: Dobrze rozgrzej silnik i na PB dodaj gazu i trzymaj na ok 2 do 2,5 tys. rpm. Jeśli obroty zaczną falować to masz przyczynę (uszkodzoną lambdę - zbyt wolna oscylacja).

    Pozdrawiam!
  • Poziom 19  
    Posprawdzam wasze opinie i dam znać
    Może napisze jeszcze raz moj silnik to
    999 cc straight-4 petrol 50 PS (37 kW) — all-new aluminium block multi-point injection (1996–)
  • Poziom 1  
    W tych silnikach należ sprawdzić olej, kiedy był wymieniany. Jak jest gęsty często przeskoczy rozrząd. Jeżeli rozrząd jest ok należy sprawdzić przepustnicę czy nie jest brudna i przeczyścić przepływomierz powietrza. Jeżeli nie pomorze należy sprawdzić ciśnienie na listwie z wtryskami. Oczywiście takie rzeczy jak czystość modułu zapłonowego i świec jest na porządku dziennym. Wszystkie czynności wykonać po kontroli na kompie. Jeszcze jedno jak się używa gazu należy pamiętać żeby nie jeździć z benzyną na rezerwie bo można uszkodzić pompę paliwową. Papkę należy sprawdzić.
  • Poziom 33  
    Andy333 napisał:
    W tych silnikach należ sprawdzić olej, kiedy był wymieniany. Jak jest gęsty często przeskoczy rozrząd.
    Rozrząd przeskoczy jak masz żle napięty pasek , olej gęsty, jakim cudem?