Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna o symbolu 5-hp 30 (i inne) występowała przy silniku zarówno 4.4 jak i v12 to przykręcanie jest tak samo. Silnik ze skrzynią wejdzie na 100% przy spięciu tego nie na aucie ,wsadzenie tego i przerobienie wału to jakieś 2-3 dni roboty, tyle że nie wiem czy spasuje, czy koło zamachowe z 4,4 pasuje i sprzęgło bez przeróbek, czy tam występuje 2 mas czy zwykłe sprzęgło?? 2 kwestia, myślałem też nad uturbieniem mojej viki b 2.5 oczywiście silnik do uturbienia byłby zmieniony na 3.2 z omegi, pasuje bez kompletnie żadnych modyfikacji, silnik myślę doładować 2 turbosprężarkami od passata 1.8 turbo benzyna. Samo uturbienie w sensie mechanicznym to pestka, smarowanie, podanie tego ciśnienia do kolektora, wysterowanie itd uważam za prościznę, ale zastanawia mnie jak pogodzić sterowanie silnika, turbiny oraz serwa podciśnieniem??W kolektorze po przeróbce będzie ciśnienie zamiast podciśnienia, więc skąd wziąć podciśnienie takie co ze zwiększeniem obrotów jest coraz większe i równe ciśnieniu jakie ten silnik ssie przy każdych obrotach. Jak to przerobić?? Proszę osoby które gdzieś coś słyszały, beż żadnych doświadczeń i kwalifikacji, oraz osoby którym robił swap czy jakakolwiek modyfikacje warsztat a nie oni sami o nie wypowiadanie się(chyba że ktoś jest czegoś 100% pewien). O stop jeszcze jedno. Czy silnik taki powiedzmy v12 dało by się przerobić mając sam blok no i tam podstawowe wiadomo, cewki kable świece itd bez czujników itd po prostu najprostsza wystarczająca działająca opcja żeby była iskra wtedy kiedy ma być i dołączyć do tego na każdy cylinder gaźnik od ścigacza, nie sterować tego oryginalnym komputerem tylko czymś prostszym i w